FDFMGA skrev 2014-05-31 11:03:59 följande:
Jag såg inte din kommentar.
Så din analys visar att miljöpartister i större utsträckning än andra är missbrukare. Har du något belägg för den?
Här på FL har jag sett ett flertal kramare påstå detsamma men då utifrån att både Fridolin och Romson svarat ja på Aftonbladets fråga om de testat narkotika.
Det senare är ett utmärkt exempel på hur olika man kan tolka samma uppgifter. Min egen reaktion var "Jaha, så de har testat hasch när de var unga" något som för SD-kramarna innebär att missbruket eskalerat och att MP leds av pundare. Alltså för mig bara ett exempel på att SD-kramaren saknar förmåga eller vilja att göra rimlighetsbedömningar.
Och sen har vi väl Maria Ferm som för sådär fem-sex år sen gick ut i pressen och förklarade att hon missbrukat kokainunder två är tid fån det hon var 18 år. Det är sån´t som kan få kramare att bjäbba om flummare, men det säger bara något om krämaren inget om MP.
Kunde inte bry mig mindre om hur några enstaka personers droganvändning ser ut. Men jag antar att du tror jag resonerar lika infantilt som du.
Om du påstått att du är avundsjuk? Nej, jag tror inte du egentligen är särskilt intresserad av den här tråden, men att konflikterna i moraltantantstråden blivit så ohanterliga att delar av FL:s egoavdelning måste söka sig andra platser där de kan få spegla sig själva.
Återigen, du begår samma misstag och använder dig själv som mall. Denna tråden är faktiskt intressant, ger lite inblick i hur en del människor tänker. Något som hade varit ganska svårt att föreställa sig om man inte sett det med egna ögon så att säga.
Min fråga är alltså om du har några belägg för att miljöpartister skulle vara narkotikamissbrukare i större utsträckning än andra eller om ditt påstående bara avspeglar din karaktär?
En röst på MP i europaparlamentsvalet är en potentiell röst för ett drogliberalare europa. Bland narkotikamissbrukare är det nog vanligare att vara drogliberal än bland andra är min gissning. Kan tänka mig att de som inte är drogliberala faktisk drar sig för att rösta drogliberalt även om andra delar av politiken tilltalar dem.
Om MP:are skulle vara påtända i högra grad än andra skulle ju dessutom förklara deras världsfrånvända politik. Mycket av den verkar ju faktiskt ha tillkommit under tillfällen av kraftig mental avtrubbning.