Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

Philipsson skrev 2014-12-18 10:51:31 följande:
    Jag kan garantera dig att även S, M, Fp och C kommer att förändra sin migrationspolitik i Sd-riktning, d.v.s. alla partier som kan förmodas tappa väljare till Sd.

Det är så den representativa demokratin funkar. Hellre än att stå för sin åsikt och gå under med den, anpassar sig partierna till opinionen, för sin överlevnads skull.

Att Kd är först ut förklaras av det akuta läget; partiet ligger ju f.n. under 4% i opinionsundersökningarna.
    Att alliansen gör det vore inte förvånande, det ligger och pyr under finskorna hela tiden. S kommer aldrig någonsin sänka sig till Sd-nivå för att vinna politiska poäng. Du kommer väl ihåg att det var m-väljare som bytte till den bruna sidan i senaste valet?

Den sista meningen håller jag dock med om, Kd börjar bli desperata och tar till vilka metoder som helst för att fiska röster. Och så kan m stå för den fina och öppna politiken och förkasta Kd´s unkna förslag. Efter valet spelar det ändå ingen roll vad de andra partierna inom alliansen säger, det är ändå m-politiken som genomförs med de övriga partiledarnas tungor fastklistrade vid Kinberg-Batras bakdel i strikt hierarkisk ordning.
  • sjuttiofemman

En rad filmklipp som är lika underhållande som skrämmande om Sd och dess politiker:

Här är den underhållande delen :) Han borde byta inriktning till att bli stå upp komiker! Fast han blir nog endast rolig för att folk förväntar sig en seriös politiker och inte en pajas!

• sjuttiofemman
    Velouria skrev 2014-12-20 21:52:56 följande:

Hahahah, älskar hans roliga Stockholmsdialekt. "Kreever", "veegvärket", "Melardalen", "Lensstyrelse", "Sudertälje" osv

Men det roligaste var när han upprepade att SD står för SAMARBETE Stackars, stackars, stackars...han har inte förstått att SD verkligen inte är för samarbete. SD är för "it's our way or the highway"...

Jo men så är det ju, även om Sd uttalar orden ofta att de vill ha samarbete så tänker de fälla varje regering som inte gör som sd vill. Det är inte samarbete, det är att diktera villkoren.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-12-21 10:39:54 följande:

Jag formulerade det så bra i en annan tråd så jag skriver det igen:

För några veckor sen lyssnade jag på P1 och där var det en vänsterinriktad samhällsdebattör, författare etc som sa att ca en tredjedel av befolkningen tycker likadant som partier som SD. Det syns i andra länder menade hon och hon var inte ett dugg överraskad att SD fick 13% och att de antagligen kommer upp i 30%. Det ni SD-motståndare inte förstår är att det finns väldigt många människor som har samma synsätt som partier som SD.  Nu har det aldrig funnits ett parti som SD tidigare i svensk politik, så att SD växer kommer som en överraskning för många människor som naivt tror att alla tycker som dom själva. 

Jodå, det har funnits partier som liknat Sd men de har inte varit lika tydligt fascistiska som Sd. Ta ny demokrati som var öppet rasistiska tex.

Länka gärna till det inlägget på P1, vore intressant att lyssna på.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-12-21 10:53:36 följande:

På vilket sätt var Ny demokrati öppet rasistiska? Är det något som Arnstad har hittat på?

Som sagt, SD mot 30% oavsett om dom är fascistiska eller inte. 

Hur gick det med källan? Eller har du bara hittat på det du skriver? Eller åtminstone namnge den här "vänster-forskaren-debattören-författaren"?

Lyssna på P3 dokumentär om ny demokrati så får du höra själv.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-12-21 10:58:24 följande:

Jag kör taxi och jag kan säga att dom jag har haft i taxin och pratar om babbar är babbar själva. 

Oj, det var vetenskapligt. Tycker du borde läsa artikeln jag länkade till en bit upp, du får bita ihop eftersom det är den "förhatliga" men icke mindre vetenskapliga författaren Arnstad som skrivit den.
  • sjuttiofemman
    Rataxes skrev 2014-12-21 11:47:31 följande:

Nu är han ju ingen forskare utan bara en tragisk lögnhals till journalist...

Jaså, hur ljuger han?

Enligt hans FB-sida är han lärare på Södertörns Högskola. Slår nog lite högre än de hobby-tyckare som florerar på fria tider och avpixlat, du vet de där sidorna som Sd-företrädare hänvisar till som forskning.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?