Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

maria diaz skrev 2014-04-16 22:25:22 följande:
    FN vädjar inte
    FN vädjar om att fler EU-länder ska ta emot flyktingar. FN vädjar om att fler EU-länder ska ta emot flyktingar. FN vädjar om att fler EU-länder ska ta emot flyktingar

Hur många gånger ska man behöva upprepa innan det går in?

http://www.dagensarena.se/opinion/eu-maste-lyssna-pa-fns-vadjan/
  • nihka
    maria diaz skrev 2014-04-16 23:18:55 följande:
    Även du måste förstå att 100 kronor räcker till fler människoliv i ett flyktingläger än till en flykting i Norrland.
    Pengar är en begränsad resurs, tyvärr.

Sedan kan du länka till svenska "nyheter" bäst du vill.
    Det handlar om människor som behöver hjälp i krisens närområde.
    Klart jag länkar till FNs uttalanden när FN vädjar om att fler EU-länder ska ta emot fler flyktingar. FN vet till skillnad från dig vad de pratar om när det gäller FNs behov av flyktinghjälp.
  • nihka
    Naranjos skrev 2014-04-18 03:28:30 följande:
    Men - är det inte då dags att andra länder börjar ta del av det som flödar ur cornucopian - och att Sverige tar det lite lugnt några år, släpper på gasen och försöker ordna upp nuvarande situation?
    Om alla EU länder agerade som Sverige och ett fåtal andra EU länder skulle det göra avsevärd skillnad och det är ju just vad FN vädjar om. Ett led i att nå dit är INTE att dra sig tillbaka själv. Läget i Syrien kommer att förvärras och om det inte snart är hela världens angelägenhet genom att man självmant gör det till det kommer det att bli det alldeles av sig självt. Om det fortgår som det gör och grannländerna kollapsar har vi ett problem som heter duga. Smärtgränsen är nådd och passerad med råge för exempelvis Libanon. Det är helt enkelt för många människor att ta hand om "på plats".
  • nihka
    maria diaz skrev 2014-04-18 10:59:41 följande:
    Nej, FN vet inte alltid vad som är bäst.
    Inte Aftonbladet heller.

Det kostar 30.000:- att ge en flyktingfamilj skydd i en stuga i Norrland.
    Röda korset gör samma sak för 385:- i ett av deras flyktingläger.
    Jag vill ge skydd till så många människor som möjligt för pengarna.
    Ja, visst för det handlar bara om enkel matematik, eller hur? Bara du skickar 385:- gånger 20 miljoner så kan du ta hand om 20 miljoner människor "på plats".

FN kanske inte alltid vet bäst men man behöver inte läsa Aftonbladet, varför nu nu slängde in dem i resonemanget, eller någon annan tidning för att fatta att FN är bättre på FNs behov av flyktinghjälp än vad du är. Ledsen att behöva påpeka det uppenbara.

• nihka
    nihka skrev 2014-04-18 11:11:28 följande:
    Ja, visst för det handlar bara om enkel matematik, eller hur? Bara du skickar 385:- gånger 20 miljoner så kan du ta hand om 20 miljoner människor "på plats".

FN kanske inte alltid vet bäst men man behöver inte läsa Aftonbladet, varför nu nu slängde in dem i resonemanget, eller någon annan tidning för att fatta att FN är bättre på FNs behov av flyktinghjälp än vad du är. Ledsen att behöva påpeka det uppenbara.

*familjer
  • nihka

Är det någon mer än jag som tänker att det inte är de nick som är anti SDs politik som svartnar. En gång är ingen gång tänker jag och även två och tre, och med lite stretch  tvåsiffrigt, men 5011, 5012... 

• nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-04-18 11:12:28 följande:

Synd att avsikten inte är att göra det bästa för flyktingarna. I lägren sprids sjukdomar och bristerna är stora. Vid långvariga konflikter fungerar det inte alltid att "hjälpa på plats".
    Tom UNHCR menar att sd's lösning inte fungerar, alla får inte plats i lägren.

Varför inte ta ett snack med ert favoritland Danmark som tar emot extremt få flyktingar?
    Exakt. SD blundar för den komplexa situation det är och tror pengar "på plats" löser allt. Om pengar "på plats" ska kunna hjälpa på lång sikt får man bygga riktiga samhällen med infrastruktur och där sköt prislappen iväg och politiskt skapar vi Israel och Gaza om och om igen. 
  • nihka
    Gert skrev 2014-04-17 22:53:13 följande:
    Mördare ska inte få bli läkare anser jag. Men du tycker att det är en bra idé. Att småkriminella blir politiker är väl inte så mycket att hetsa upp sig över. De flesta politiker är ändå kriminella.
    Mycket dumt har du skrivit och jag tänker ofta att nu har du toppat dig själv, men du fortsätter att överraska.
  • nihka
    effemgea skrev 2014-04-18 11:45:04 följande:
    Jodå, man skulle kunna påstå att det är den sortens nick som typ förvånas över att sjukhuspersonal uttrycker sin åsikt inför besök av Jimmie Åkesson, som inte kan förstå att dessa har så svårt att rätta sig efter de regler som finns - men som samtidigt själva brukar gapa om åsiktsförtryck här på FL - som har en tendens att svartna.

För övrigt är väl pekoralet som inleder den här tråden skrivet av en gammal ständigt svartnande bekantFlört
    Jepp - med en av favoritvinklingarna: ung kvinnas politiska "uppvaknande".

Att det så ofta inte är trovärdigt tror jag beror på brist på kvinnligt umgänge. Det visade inte minst vederbörandes tråd om hur unga ensamstående mammor minsann inte borde avvisa killar med SD sympatier på krogen utan hålla till godo, för dessa kvinnor hade ju eget "bagage" i form av en annan mans barn...

Den som lever länge här på FL lär sig känna igen både det ena och det andra.Skrattande
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-18 12:54:01 följande:
    Så - vårdpersonal ska inte få yttra sin åsikt, men SD-fantaster ska få göra det oavsett yrke? Som vanligt då, "quad licet Iovo, non licet bovi".
    Jag tänker att man kan ha åsikter, men inte yttra de som går emot innehållet i ens uppdrag åtminstone när man är i tjänst.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?