Inlägg från: themia |Visa alla inlägg
  • themia

Varför hatar folk SD?

sanna70 skrev 2014-01-06 11:38:55 följande:
    Miljöparti, inte värt att prata om egentligen. Deras ideal är väldigt bra men också väldigt 
    långsökta och dem lever i en annan slags verklighet.
    Jag säger INTE att vi ska sluta bry oss om vårt miljö dock måste vi kunna leva också och
    alla har inte möjlighet att cykla till jobbet.Om dem får som dem vill kommer bara dem som har det
    bra ställt att kunna köra.. Logik..? Detta är bara ett exempel.
    Din uppfattning om Miljöpartiet tyder på att du är dåligt påläst och fallit för Sverigedemokraternas propaganda som verkligen härstammar från en främmande planet

Här kan du studera vad Miljöpartier VERKLIGEN vill.
    Ta dig tid och läs. Vem vet, du kanske får en drastiskt annorlunda världsbild.
    http://www.mp.se/om/partiprogram 
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • themia
    Errol Flynn skrev 2014-01-06 21:05:03 följande:
    Nja. Jag tycker att man ska vara självförsörjande innan man får ta in maka och barn. Absolut inga åldriga föräldrar tack! Äldrevården går på knäna som det är. Vi behöver inte fler äldre och handikappade som ska äta upp resurserna våra egna gamla behöver. Då ska man betala varenda krona själv.

Och vi har gett fristad åt väldigt många genom flera årtionden. Och det ska vi fortsätta göra fast i mindre volymer om det ska vara hållbart. Då blir integrationen bättre också. Att ta in 100 000-tals människor och placera arbetslösa i ghetton gynnar inte invandrarna och absolut inte oss svenskar. Husby-kravallerna är ett symptom på att det inte är som det ska.
    Tänk dig att det gällde dig själv, skulle du då vara lika säker i korken? Tillåt mig tvivla.

Sverige är ett i jämförelse mycket glest befolkat land. Vår ekonomi och utveckling mår bra av en ökad befolkning.
    Majoriteten av de invandrade är helt självförsörjande efter några år och bidrar till skatteunderlaget.
  • themia
    Errol Flynn skrev 2014-01-06 13:01:21 följande:
    www.svt.se/nyheter/regionalt/abc/papperslosa-...

Papperslösa barn får samma vård som svenska Den största förändringen gäller papperslösas barn upp till 18 år. De jämställs nu med svenska medborgare och kommer att få samma vård som alla andra barn.

Inte bara vård som inte kan anstå med andra ord.

www.dn.se/ledare/signerat/papperslosa-migrati.../

Bra artikel.
    Menar du att vi ska neka oskyldiga barn sjukvård?
    Tänkte du inte lite väl fort nu? Eller, du kanske inte har egna barn?
  • themia
    Errol Flynn skrev 2014-01-06 21:42:07 följande:
    Nej. Jag tycker de ska få akut vård och sedan utvisas med sina föräldrar. Såsom migrationsverket sagt. Och det är inte kontroversiellt att lämna landet när man inte får vara kvar. De har fått sin sak prövad (och vi har generösa regler) och överklagat i olika instanser. Är det nej så måste man respektera detta. Det ska inte belönas.

Nu ska jag kolla på film. God natt.
    Glömde, jo jag har 2 söner.
    Nu vred du på perspektivet, även om jag håller med i sak när det gäller föräldrarna.
    Barnen har inte fått sin sak prövad.
    Barnen är alltid oskyldiga.
  • themia
    Errol Flynn skrev 2014-01-07 12:43:57 följande:

Du tycker att föräldrarna ska utvisas utan sina barn då eller? Det tyckte jag inte var humant.
    Har du problem att hålla en tanke i huvudet mer än två inlägg?

Vår lilla debatt började med att upprördes över att barn till utvisade fick vård.
    Det är fortfarande det jag skriver om.
    Om du inte kan hålla dig till ämnet föreslår jag att vi bryter här.
  • themia
    Errol Flynn skrev 2014-01-07 14:12:21 följande:

Man kan inte vara så verklighetsfrånvänd att man inte kan sätta i samband att barnen drabbas av föräldrarnas beslut. Om föräldrarna har fått beslut om avvisning får de gott finna sig i det och då följer barnen med. Man kan inte med en dåres envishet upprepa att barnen är oskyldiga. Då kanske föräldrarna ska sluta sätta barnen i prekära situationer.
    Det du nyss skrev är just precis det jag skrev, att barnen är oskyldiga - dom drabbas av föräldrarnas beslut.
    Bra att vi är överens om det.
  • themia
    isolande skrev 2014-01-08 09:33:42 följande:
    Jag har inte läst hela tråden men svarar på TS:

Jag ogillar SD pga att deras politik är rasistisk och amatörmässig. Inte en enda SD politiker som synts i media eller som jag träffat på har gett ett adekvat intryck. Med det menar jag att de ger en bild av att vara antingen rättshaverister, efterblivna, dåligt pålästa, kriminella, agerar på ett hycklande vis eller är allmänt osympatiska. Även de som röstar på SD och andra som t.ex för diskussioner här på FL ger mig rysningar. Usch.
  • themia
    Antje skrev 2014-01-09 16:03:29 följande:
    Nej, vem kunde tro att han helt tanklöst skulle pumpa in drygt en halv miljon utomeuropeiska invandrare på bara 7 år vid makten, den där extra femhundringen som vanliga arbetare på fulla allvar trodde dom skulle få i plånboken har nog ätits upp med råge

Årlig kostnad för massinvandring: ca 110.000.000.000 kr (lågt räknat)
    Folkmängd: ca 10.000.000

110.000.000.000 / 10.000.000 = 11.000 kr per skalle/år för erhållen kulturberikning.

Men vi får förvisso mycket för pengarna, alla som såg på Efterlyst igår kunde med lätthet notera att samhället blivit mer spännande och oförutsägbart sedan den fina mångkulturen flyttade in hos oss.

Om jag hatar Fredrik Reinfeldt? Ja det gör jag faktiskt.

Du glömde förstås intäktssidan,  men den är väl inte intressant för en invandrarhatare.
    http://www.dn.se/ekonomi/invandrare-betalar-mer-till-samhallet-an-de-far-tillbaka/
  • themia
    Antje skrev 2014-01-09 17:12:14 följande:
    Intäktssidan? Givetvis handlar det om nettokostnaden. Även OECD-rapporten visar på en stor netto-kostnad (0,5% av BNP) trots att endast 60% av invandringens utgifter är medräknade, har du legat och sovit eller glömt tagit del av dom seriösa beräkningar som finns?

Om inte, varför länkar du till den bevisat förljugna DN-artikeln? Tror du alltid på tidningsrubriker? Så naivt och sött, du måste vara en sådan där miljöpartist eller något
    Nej, men jag tror mer på OECD-rapporter än på avpissat
  • themia
    Antje skrev 2014-01-09 23:12:24 följande:
    Diskutera det fina landsvänliga partiet SD nu istället, det är väl ändå det som är topic?
    Du menar det sverigefientliga partiet SD.
    Partiet som tror att svenskarna ursprungligen skapades här på den skandinaviska halvön.
    Partiet som tror att svenskarna är det enda folk som har folkdräkter.
    Partiet som vill att Sverige likt Nordkorea ska isolera sig från omvärlden.
    Det partiet!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?