Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-04-08 08:36:01 följande:

Hade du och jag samt nihka och andra kritiska mot Sd agerat med egna namn så skulle vi ha fått leva med skyddad identitet nu..

Ja, herregud vilka dårar det finns. Dock börjar det bli rättsprocesser av näthat och fällande domar. Bra det!
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2014-04-09 07:50:43 följande:

Jag kan stryka under åt dig om du nu missade det ...

Du låtsas om att någon verkligen har påstått att samtliga 166000 personer skulle tycka samma sak och starta parti utifrån det. Ingen har visserligen påstått det men för att förlöjliga dessa personer så låtsas du om det och argumenterar mot detta låtsas-argument.

En sk "halmgubbe".

Vad gäller islamistiska partier så går det åt två olika håll. Dels har det redan tagits sådana initiativ, dels finns det en rörelse för att ta sig in i etablerade partier och skaffa sig makt på det sättet. Två olika förhållningssätt för politisk islam.
    Enligt ditt sätt att se på det, vad menar då en person som skriver "166 000 människor är ganska mycket. Snart kan de starta ett eget parti." ?

Jag har uppfattat det som man tror att 166 000 människor - vilket är ganska många  - snart kan bilda ett parti. Och detta utgår jag från att man tror att de skulle göra för att de tycker samma sak om någonting.

Eller jag kanske inte ska utgå från det utan istället utgå från att människor går ihop och bildar partier för att de INTE tycker samma sak om någonting.

Jag låtsas inte. Jag uppfattade det så och kan inte se några andra tolkningsmöjligheter. Jag kan tvärsäkert INTE få det till att man skriver så för att förmedla att man tror att 166 000 personer har lite olika syn på allt möjligt och skulle rösta på lite olika partier - vilket är vad jag tror motsvarar verkligheten.

• nihka
    Flash Gordon skrev 2014-04-10 07:41:58 följande:
    Två saker: att de är 166000 och att de kan starta ett eget parti.

Ingenstans där står, eller kan det tolkas som, att samtliga 166000 måste var överens om en sak.

Den uppfattningen är ett påhitt för att förlöjliga meningsmotståndaren.

Men OK, du menar att du inte förstod det på ett annat sätt. Jag kan faktiskt tro på den förklaringen. Du förstod helt enkelt inte.
    OK. Nu förstår jag din ståndpunkt. 166 000  personer kan - om de är muslimer - rösta på ett och samma parti utan att vara överens om en enda sak - följakligen inte ens vilket parti de ska rösta på och än mindre varför. Och påstår man något annat förlöjligar man meningsmotståndaren. Tack för förklaringen.

Känner du till fler religioner eller andra grupper som uppvisar den här typen av omotiverad flockmentalitet?
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-10 10:37:16 följande:
    Och jag tror att du vet lika väl som jag vad som menades med inlägget ni diskuterar om - det handlar precis om den där "eurabien"-myten som SD vurmar för men inte riktigt ger ord för öppet.
    Exakt. Alla muslimer ska gå ihop och ta över. Denna folievision är tapetserad över Avpixlat, Fria Tider och även Svenska Motståndsrörelsens sajt. Så långt är i alla fall DE överens.
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-10 14:14:58 följande:
    Men då så. Då kan vi ju vara överens om att SD inte heller sätter olika värden på människor, eller? Om det nu inte är huruvida de tillåts eller inte tillåts stanna i Sverige som är kriteriet alltså.

Det är exakt vad de gör.

Man sätter olika värden på människor när man inte ser till skyddsbehovet utan vill stoppa människor från just MENA-länder.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-04-10 10:33:47 följande:
    Ja, Sverige är på många punkter ett extremistiskt land.

Fast de som vill normalisera Sverige på olika vis, anpassa landet en smula till omvärlden, de blir med ens, av pekåisterna, kallade för "extremister".

Snacka om orwellskt nyspråk!

Jag har tänkt på det där, att de egentliga Sverige-chauvisterna ju inte är de som traditionellt kallas för 'nationalister' eller 'patrioter', utan snarare bidragslyftande latoxar, batikhäxor, korvryttare, flator, abortförespråkare, feminister, mångkulturskramare, militanta veganer, etc. Det är ju de som s.a.s. GYNNAS av det svenska systemet!
    Ännu ett jättefint exempel här av pastor Philipsson på hur "rumsrena" SDs följare resonerar kring innehållet i sitt partiprogram där "korvryttare" och "flator" givetvis omnämns i något slags motsatsförhållande till "nationalister" eller "patrioter" som SD anser sig vara.

Yes! säger pastor Philipsson. Gud kommer att straffa "korvryttare" och "flator" med en tsunami! Eller två.

• nihka
    chrissandra skrev 2014-04-10 21:26:56 följande:

Koranpartiet.

Ett parti vars program går helt efter Koranen.
    Nej, alla Sveriges muslimer är inte flocklikt medlemmar i Koranpartiet eller något annat parti.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2014-04-10 22:07:10 följande:
    Nonsens svaret var halmgubben som det bjöds på - för att försöka förlöjliga meningsmotståndaren.

Vad som verkligen menades med inlägget var att muslimerna är många och kan starta ett islamistiskt parti.

Jag har förstått dig fint. Du försvarar på sekteristiskt vis en persons uttalande utan att faktiskt veta vad personen avsåg med sitt uttalande. Det viktiga för dig verkar vara att försvara, men exakt VAD du försvarar har du inte koll på. Väldigt mycket annat Gert, som personen numer kallar sig, har sagt här är nämligen helt i linje med att uppfatta att "166 000 är ganska mycket. Snart kan de starta ett eget parti." betyder PRECIS så, nämligen att alla dessa muslimer är ett kollektivt hot som konspirerar att gå samman där syftet är att ta över Sverige och resten av världen bit för bit. Det är ett oerhört vanligt påstående bland islamofober och att lyfta fram det löjliga i det är inte att förlöjliga meningsmotståndaren. Det har personen ifråga redan gjort själv genom att dryfta sina konspirationsteorier.

Om man vill uppfatta det som sagts som du hävdar så är det ett stort fett icke-uttalande. Man kan nämligen starta ett parti på EN person. Man behöver inte vänta tills man är 166 000.

Fråga du Gert vad hen menade. I dare you. Hahahahaha.
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-10 23:44:57 följande:
    Ja, det märks tydligt vilken modern och tidsenlig religion islam är. Inte minst i många av de länder där den är statsreligion. Saudiarabien är ett av världens rikaste länder, men tack vare islam får kvinnor i det landet inte ens köra bil...
    Vatikanstaten är också en av världens rikaste länder och se på kvinnans ställning där...

Saudiarabien är ju kritiserad både av icke-muslimer och muslimer för sin hard core syn. Det är ju inte deras syn som råder bland de flesta muslimer i Sverige. De här riktigt extremistiska muslimerna det alltid pratas om har jag aldrig stött på trots att jag rör mig bland invandrare i stort sett dagligen och har gjort så i många år. Märkligt.
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-04-11 00:44:18 följande:

Ja det finns rätt många fall nu där sverigedemokrater uttrycker sig rasistiskt och kränkande. Men varför måste jag ge båda sidor av samma mynt? Jag är ingen nyhetsuppläsare.
    Jag och många med mig anser att Sd är ett rasistiskt parti som inte hör hemma i riksdagen. Och att Sd har ett ansvar för den svans av våldsamma personer som sköter grovjobbet åt partiet. Det är ett så allvarligt problem att det hotar den demokrati som Sd säger sig försvara.
    Tummeupp upphöjt till 10! Så väl sammanfattat.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?