Flash Gordon skrev 2014-04-09 07:50:43 följande:
Jag kan stryka under åt dig om du nu missade det ...
Du låtsas om att någon verkligen har påstått att samtliga 166000 personer skulle tycka samma sak och starta parti utifrån det. Ingen har visserligen påstått det men för att förlöjliga dessa personer så låtsas du om det och argumenterar mot detta låtsas-argument.
En sk "halmgubbe".
Vad gäller islamistiska partier så går det åt två olika håll. Dels har det redan tagits sådana initiativ, dels finns det en rörelse för att ta sig in i etablerade partier och skaffa sig makt på det sättet. Två olika förhållningssätt för politisk islam.
Enligt ditt sätt att se på det, vad menar då en person som skriver "166 000 människor är ganska mycket. Snart kan de starta ett eget parti." ?
Jag har uppfattat det som man tror att 166 000 människor - vilket är ganska många - snart kan bilda ett parti. Och detta utgår jag från att man tror att de skulle göra för att de tycker samma sak om någonting.
Eller jag kanske inte ska utgå från det utan istället utgå från att människor går ihop och bildar partier för att de INTE tycker samma sak om någonting.
Jag låtsas inte. Jag uppfattade det så och kan inte se några andra tolkningsmöjligheter. Jag kan tvärsäkert INTE få det till att man skriver så för att förmedla att man tror att 166 000 personer har lite olika syn på allt möjligt och skulle rösta på lite olika partier - vilket är vad jag tror motsvarar verkligheten.