Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-11 09:17:54 följande:
    Vatikanen? Jo, men nu är det inte katolska kardinaler som flyttar hit i tusental. Återkom den dag skolor ser sig nödgade att servera kardinalslaktat kött för att inte stöta sig med skolans katoliker.

Det är inte heller saudiaraber som flyttar hit i tusental, så din poäng är...?
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-13 21:33:23 följande:
    Trosfränder till dem, dock. Inte sällan från länder där liknande ortodoxa religionstolkningar är legio.

Mitt exempel med Saudiarabien var att påvisa att även välmående och ekonomiskt starka nationer med islam som statsreligion inte framstår som de paradis Sverige utmålas till att kunna bli "bara vi får lite mer mångkultur".

Du drar alla muslimer över en kam, men drar tydliga gränser mellan olika grupper av kristna. Märkligt.
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-13 22:40:26 följande:
    Och du kör den vanliga "men dom andra är ju dumma dom också"-taktiken för att förringa islams negativa sidor. Inte särskilt märkligt.

Nej, jag förringar ingenting utan påtalade att du drar alla muslimer över en kam, men drar tydliga gränser mellan olika grupper av kristna. Varför gör du det? 
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2014-04-12 09:20:17 följande:

Stå bara för att du använder halmgubbar istället.

Alternativt, om du vill använda det försvaret, att du faktiskt inte förstår.

Nä, ingen har någonsin påstått att samtliga 166000 av dessa muslimer skulle hålla samma syn. Det är din tolkning och den passar fint om du vill förlöjliga din meningsmotståndare.

Gert kan säkert förklara om du vill och vill du tjafsa mer om detta så får du ta det i PM. 

Jag finner íngen anledning att "stå för" vad förvirrade personer skriver ihop.

Det har varit väldigt intressant att se just hur långt du vad beredd att går för att försvara en islamofobs utttryck för sin islamofobi.

Förresten det är mycket AIKare nu. Snart bildar de väl ett eget parti SkålSkrattande
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-04-13 23:07:02 följande:

Herregud..vinklat till max. Ska du inte hitta på att han slog ner henne också?
    En tant som jobbar för en hjälporganisation som hjälper krigets flyktingar från Syrien är ju inte till mycket hjälp om hon motsätter sig hjälp till krigets flyktingar från Syrien. Eller vad trodde hon - att hon skulle få medalj för sina åsikter?  Det är ju bra om man tänker innan man öppnar munnen. Hon får skylla sig själv om hon blir petad.
  • nihka
    maria diaz skrev 2014-04-13 22:45:13 följande:
    SD driver sina frågor oavsett vad majoriteten av svenskarna tycker.
    Hahahahahaha. Ja, jävlar den var bra. Och orsaken till att man skriver om partiprogrammet stup i ett och till och med kan tycka tvärtemot vad man tyckte tidigare är för att...?

Jimmie Åkesson hade ju stora problem att förklara SDs historia där denna fantastiska resa till ett rumsrent parti hade skett från ett ...tada...rumsrent parti. *rofl*

Jag tycker SD har det största underhållningsvärdet. Jag är imponerad över att partirepresentanterna kan hålla ett straight face när de yttrar sina PK-floskler. Nu gillar vi homosexuella, eller vi tolererar dem i allafall bara de inte går runt och uppträder öppet homosexuellt, fast förra veckan var de paria - typ. Vem tror man att man lurar? 
  • nihka
    Gert skrev 2014-04-13 23:09:59 följande:
    Tja, PK-sekten vinklar mot kvinnans nackdel. Någon måste våga stå upp mot PK-sekten. Jag tar gärna på mig det ansvaret.
    Vem ska stå upp mot SD? Du??? Nice!
  • nihka
    Gert skrev 2014-04-13 22:58:47 följande:
    72-årig gammal dam: "Jag tycker att vi ska hjälpa människorna som finns i Sverige och inte ta in fler."
    När hon jobbar representerar hon Röda korset som hjälper människor oavsett var de befinner sig och inte särskilt arbetslösa svenska ungdomar. Hennes privata åsikter har ingen plats i kontakten med de som söker sig till Röda korset.

Hur kan man INTE fatta det?
  • nihka
    maria diaz skrev 2014-04-13 23:46:55 följande:
    På vilket sätt motsatte hon sig hjälp?
    Enligt filmen ville hon hjälpa ännu fler.
    Jaså. Jag tyckte hon sa att hon tyckte det var bättre att hjälpa arbetslösa svenska ungdomar utan eget boende än att hjälpa människor som kommer hit vilket ju omfattar krigets flyktingar från Syrien. Hennes privata åsikter är ju extremt ointressanta och irrelevanta i sammanhanget och delas dessutom inte av Röda korset. Det var säkert inte första gången hon uttalat sig och så blev det till slut sista gången iallafall som representant för RK.
  • nihka
    Gert skrev 2014-04-14 16:54:33 följande:
    Hur kan man INTE fatta att vi har åsiktsfrihet i det här landet?
    Nej, man har INTE åsiktsfrihet på jobbet. Du representerar din arbetsgivare/uppdragsgivare.

Visste du verkligen inte det?Förvånad
Svar på tråden Varför hatar folk SD?