Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2014-03-24 18:22:26 följande:
    Undrar hur många uteslutna vänsterpartister som har gått över till Socialdemokraterna och vice versa. Det finns många kommunister i båda partierna..
    Intressant tanke, men vad har det med trådstarten att göra?

SD leder iaf uteslutningsstatistiken stort med drygt 60 uteslutna och vi är inte framme i nästa mandatperiod förrän september.

Har du några tankar om vem som står näst på tur för uteslutning? Toralf Alfsson tror jag - den sittande riksdagsledamoten som blev bortplockad från valsedeln av sitt eget parti. Enligt valberedningens ordförande är orsaken till Thoralfs petning att han har kommunicerat partiets politik på ett "felaktigt" sätt. Jag håller förstås inte riktigt med.

Thoralf gillar ju franska Front National. Efter en uteslutning från SD kan jag se honom i SvP, inga problem.
  • nihka
    effemgea skrev 2014-03-24 21:51:17 följande:
    Jo, jag vet det är inte bara du som börjat kalla alla utanför SD-sekten för sekt.

Det är rätt gulligt, faktisktFlört

En sufferingpapegoja!
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-25 15:02:54 följande:
    Vill SD stänga gränserna? Eller är det nån sån där "det står visserligen inte i partiprogrammet eller liknande, men jag vet nog vad de _egentligen_ vill"-grej nu igen?
    När jag frågade om var det står om this, that and the other i partiprogrammet har ju insatta Gert här så vänligt talat om att diverse frågor SD driver INTE står i partiprogrammet. Ett exempel är att SD skulle vara Israelvänliga. Där räckte det tydligen att hänvisa till att bl a Ekeroth gjort återkommande uttalande i den riktiningen för att de skulle ses som självklart att detta är SDs officiella syn.

Omvänt har Alfsson gjort diverse antireligionsfrihetsuttalande om att Sverige borde vara fritt från islam samtidigt som SD talar om religionsfrihet i sitt partiprogram, men detta har avfärdas med att det är privata uttalanden, väldigt vanliga dessutom båda av honom och andra SDare.

Sedan finns det ju också saker som står i partiprogrammmet som går stick i stäv med något annat som står i partiprogrammet  - som de föresten ständigt skriver om. Det är kanske därför det blir rörigt exempelvis med SDs officiella syn på HBTQ-personer som inte ska diskrimineras, det talas om hårda straff, men ändå vill man hålla dem från att bli föräldrar genom adoption eftersom de kan skada barnen.

Nä, SD verkar inte riktigt veta vad de vill.
  • nihka
    Naranjos skrev 2014-03-25 22:59:52 följande:
    Du kan väl fördjupa dig i Migrationsverkets och SCB:s statistik om du vill utmana "teorin". Tills dess får du nöja dig med bifogad länk. Du kan förmodligen själv räkna ut att majoriteten inte är från närområdet (vilka skyddsskäl har i så fall Nordeuropeer)?

Man räknar t.ex. med att det finns ca. en halv miljon muslimer i Sverige. Jag kan nog garantera att majoriteten ursprungligen inte kommer från norra Europa.

www.migrationsverket.se/download/18.5e83388f1...
    Du kan väl fördjupa dig i skillnaden mellan invandrare och flyktingar och sedan kan du vidarebeforda dina fynd till Kenth Ekeroth som också har problem med att hålla isär dessa.

Du kan förmodligen själv räkna ut att det inte kommer några flyktingar från norra Europa.

www.google.se
  • nihka
    M Y L F skrev 2014-03-26 11:46:53 följande:
    Jobbar du på migrationsverket? Jag litar på Merit Wagner.

Intressant att du litar så blint på en person som du är så väl bekant med att du inte ens kan stava till vederbörandes namn korrekt. Ni har mycket kontakt och har diskuterat de här frågorna ingående eller?

Återigen, hon driver en privat BLOGG där människor anonymt tar upp det de är missnöjda med. Vem som helst kan skriva där. Det är inget statistiskt material som viktar det välfungerade mot det dåligt fungerande utan berättelser som visar nästan uteslutande det som fungerar dåligt. Jag utgår från att det mesta är sant men vem som helst kan ju skriva där anonymt.
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-26 14:44:14 följande:

Hahahaha, extremhögerns "thinktank" gör det igen... {#emotions_dlg.djavulsk}

Punkt slut!

• nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-26 15:00:54 följande:
    Marie-Louise Enderleit
    Kan man rösta på SD med en kula mitt mellan ögonen?
    maria diaz skrev 2014-03-26 18:11:37 följande:
    .
    Hatet mot SD beror väl oftast på okunskap, typ att alla invandrare ska kastas ut.

20% av medlemmarna i SD är ju själva invandrare.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-03-27 06:42:23 följande:

Om man demonstrerar MOT SD så kanske man inte hade tänkt rösta på dem i alla fall?

Eh? 
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-03-27 10:09:44 följande:
    Nej till svält av uppenbara skäl. Vilken sorts katastrofer pratar du om? Förtryck kanske. Förföljelse kanske.
    Vi kan inte ta hit människor enbart pga fattigdom, det är inte ett hållbart asylskäl. En miljard lever i extrem fattigdom, hur många av dem har vi plats för? Och vilka ska vi säga nej till?
    Jag vet inte var du får din information från, men fattigdom ÄR inte ett asylskäl. Däremot är det inte förbjudet att söka asyl om man dessutom är fattig. Vi säger förstås nej till de asylsökande som inte har asylskäl.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?