Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

maria diaz skrev 2014-03-30 11:32:49 följande:
    Men ändå är här flest som gillar SD i tråden.
    Det är du, och möjligen några till som sprider hat om partiet som en miljon svenskar sympatiserar med.
    Hahahaha. Räknar du med Sufferings alla alias nu? Och en handfull andra som ständigt blir utkastade och uppstår i nya skepnader? Dessa mer flyktiga medlemmars tokröstande i alla undersökningar där man kan framhäva SD hade nyligen roliga konsekvenser. Vilket stöd för SD! menade man (löjligt många procent) samtidigt som alternativet "jag röstade på SD i förra valet" bringade många gånger fler procent än SDs 2010 valresultat...   

Du är inte den första som gör den här räknemissen. SD har INTE en miljon sympatisörer. Medborgare från 0-17 får varken delta i opinionsundersökninger eller rösta.

Jag kan inte se var jag sprider hat. Jag uttalar mig inte ens om andras intelligensnivå fast det stundvis haglar sådana skitkommentarer över mig - de flesta bortplockade såsom otaliga av de nick som framfört dem. Jag har också blivit utsatt för hot. Jag talar mest om vad SD och SDare säger och gör och det ogillar man så klart ungefär som ungar inte gillar att höra att de inte ska dra katten i svansen.
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-30 12:22:01 följande:
    Fler och fler röstar även på främlingsfientliga SD. Det måste väl betyda att människor i allmänhet är främlingsfientliga av sig, vare sig ni vill det eller inte. Om det är ert mission att omvandla människor så önskar jag er all lycka till i världen, för det behöver ni om ni ska lyckas med ert uppdrag.
    Jepp. Det är precis vad det betyder. Fler och fler människor är främlingsfientliga av sig. Det viktiga i sammanhanget är dock att de främlingsfientliga är och förblir en stor minoritet och inte en majoritet.
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-30 22:38:29 följande:
    Det är ingen nyhet att läkare diskriminerar sverigedemokrater. Nu är det dags för vårdförbundet att ta ställning mot partiet.

vardforbundet.se/Vardfokus/Webbnyheter/2014/M.../

Det märks att folk börjar bli rädda nu när det inte är så långt kvar till valet. De gör allt för att sätta munkavel på SD. Men demokratin och rättvisan kommer att segra!!!

Rädda??? Munkavle??? Hahahaha. Du menar diametralt olika syn.

Vårdförbundet säger:

"-Vi är en idéburen organisation och vi behöver inte prata med alla. SD:s politik bygger på en helt annan mänsklig värdegrund än vår. Dessutom är deras värderingar oförenliga med vår yrkesetik, säger Vårdförbundets ordförande Sineva Ribeiro.

Motsatta åsikter i flera frågor

Som exempel på frågor där SD går rakt mot Vårdförbundets linje nämner hon:

Vård av papperslösa, där SD vill tvinga läkare och sjuksköterskor att polisanmäla papperslösa människor som söker vård. SD anser också att det ska vara olagligt att hjälpa människor som vistas i Sverige utan tillstånd. Samvetsklausul, där SD som enda parti vill lagstifta om rätt för vårdpersonal att vägra medverka i vissa typer av vård. Aborter, där SD vill sänka den fria aborträtten från vecka 18 till vecka 12.

Går emot yrkesetiken

Sineva Ribeiro anser även att SD:s politik inte går ihop med grundtanken om alla människors lika värde. I Vårdförbundets stadgar poängteras till exempel respekten för olika etniskt ursprung, språk och religion. Hon tycker också att partiets syn i jämställdhetsfrågor är ett bakslag för kvinnor."

• nihka
    maria diaz skrev 2014-03-31 19:03:19 följande:
    Jag tycker snarare att SD är det parti som vill satsa mest pengar på den svenska vården.
    Vårdförbundet verkar ju så imponerade av SDs värdegrund att man tar ett aktivt avstånd från SD.
  • nihka
    maria diaz skrev 2014-03-31 23:03:26 följande:
    Fyra mycket bra förslag.
    Det blir en aning absurt, när människor som olagligt bor i Sverige ska få gratis vård, det tycker nog de flesta.
    Det är en principfråga.
    Och självklart skall personalen då underrätta polisen om brottslingen.
    Angående samvetsklausulen, så finns den i flera länder redan. Det innebär att anställda inom vården skall kunna vägra att delta på exempelvis en abort, om det strider mot ens samvete.
    Det handlar om planering på arbetsplatsen, Inget annat.
    Ja, det brukar vara SDs syn - när den part som SD vill verka för, i det här fallet Vårdförbundet, talar om att "vi vill inte samarbeta med er" så tycker man att man har kommit med bra förslag.

Bra förslag är annars förslag som den man vänder sig till är positiv till och inte förslag som mottas med att de går emot vår yrkesetik.
  • nihka
    maria diaz skrev 2014-03-31 23:12:46 följande:
    Vad vårdförbundet gör, har inget med de satsningar på svensk sjukvård som SD vill genomföra.
    Ordföranden i Vårdförbundet har flera gånger uttryckt hat mot SD utan anledning.
    10% av förbundets medlemmar är kanske SD-väljare?
    Trötta på de gamla partiernas besparingar och minskningar av personal.

Vårdförbundet håller uppenbarligen inte med dig. Man ser ingen gemensam sak med SD. Det tycker jag är en bra nog anledning. SD kan ju inte tvinga andra att tycka deras idéer är bra och att inte tycka det är inget hat.
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-31 23:05:21 följande:
    Som sagt, noll dödade av vänsterextrema, 14 dödade av extremhögern. Till och med apolitiska fotbollshuliganer har dödat fler än extremvänstern, men...
    En dåre är en dåre oavsett underettiket och jag håller mig på behörigt avstånd från alla sorters dårar bara jag kan.
  • nihka
    maria diaz skrev 2014-03-31 23:33:32 följande:
    Jasså, när blev Vårdförbundet de som SD riktar sina förslag till?
    Vårdförbundet är en facklig organisation.

Det är de som styr vården i Sverige, landstingen, som i första hand ska genomföra de förändringar som regering och riksdag bestämmer.

Vårdförbundet är nästan alltid kritiska till de beslut som regeringen fattar. 
    Det har knappast med SD att göra.
    Precis. De riktar inga förslag till Vårdförbundet eftersom Vårdförbundet inte vill ha någon dialog med SD.

Annars är det ett utmärkt sätt att forma sin politik - genom att prata med de berörda vilket också sker i de fall det finns en ömsesidig önskan om att kommunicera .
  • nihka
    nihka skrev 2014-03-31 23:30:08 följande:
    En dåre är en dåre oavsett underettiket och jag håller mig på behörigt avstånd från alla sorters dårar bara jag kan.
    Shit. Det där såg så fel ut att det nästan blev ett nytt ord. Etikett.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?