Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-03-27 13:32:08 följande:
    Heterorelationer är överordnade homorelationer enligt kyrkopolitikern Roland Gustavsson, ännu en orsak att inte rösta på Sd i något val.
    wp.me/p2oCcR-3Dg
    Ytterligare ett i en lång rad av uttalanden som "avviker" från SDs partiprogram. Enligt textningen där ska nu kyrkopolitiker Roland Gustavsson straffas hårt. Kyrkopolitiker Roland Gustavsson är säkert inte medveten om det eftersom textning alldeles nyligen höll med honom.

Jag föreslår att SD tar fram en app som håller ordning på vad det är OK för medlemmar och sympatisörer att tycka från ena dagen till den andra så rättar sig säkert alla efter det. Hahahaha.

Finns det överhuvudtaget några SDare som läser partiprogrammet och ställer sig bakom partiets "officiella" syn på någonting överhuvudtaget?
  • nihka

Jag ser att det anvämnds fetstil och understrykningar så jag hänger på och ökar på i en kombination med kursivt.

Angående "Heterorelationer är överordnade homorelationer enligt kyrkopolitikern Roland Gustavsson":

Ytterligare ett i en lång rad av uttalanden som "avviker" från SDs partiprogram. Enligt textningen där ska nu kyrkopolitiker Roland Gustavsson straffas hårt. Kyrkopolitiker Roland Gustavsson är säkert inte medveten om det eftersom textning alldeles nyligen höll med honom.

Jag föreslår att SD tar fram en app som håller ordning på vad det är OK för medlemmar och sympatisörer att tycka från ena dagen till den andra så rättar sig säkert alla efter det. Hahahaha.

Finns det överhuvudtaget några SDare som läser partiprogrammet och ställer sig bakom partiets "officiella" syn på någonting överhuvudtaget?

Slänger även in lite extra skiljetecken!!!???!!!

• nihka
    Philipsson skrev 2014-03-27 23:20:39 följande:
    Kollade på Debatt i SVT för en stund sen.

En del vakna invandrarföräldrar skickar sina barn från Angered till "svenska" skolor i stan. Konstigt bara att inga mångkulturförespråkare till svenskar, skickar sina barn från stan till Angered! Verkar som att mångkulturen bara är intressant på distans.

Det är länge sen nu, som jag lärte mig att man ska betrakta folk utifrån vad de gör, och inte vad de säger.

Rimligtvis borde alla pro-mångkltur-miljöpartister i city skicka sina barn från Linné, Slottsstaden och Södermalm, till skolor i Angered, Rosengård, Tensta, etc., för att få uppleva den underbara mångkulturen.

Hyckleriet blommar bland den medelklassiga kulturvänstern.
    Det är väl inte så konstigt. Man kommer till Sverige och vill beblanda sig med svenskar och andra, inte fastna i ett område där det bor alla UTOM svenskar och i skolor där det går alla UTOM svenskar när det ser ut så.

Mångkultur omfattar givetvis också svenskar i Sverige. Nej, det låter inte alls rimligt att svenskar särskilt skulle skulle söka sig dit.

Blindheten blommar bland vissa.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-03-28 06:48:57 följande:

Jag har läst migrationsdomar där människor fått asyl pga de saknar egen försörjning i hemlandet så visst har det hänt.

Det finns säkert exempel på felaktiga domar, och de kan överklagas, men fattigdom är INTE ett asylskäl. Om du ändå vill propsa på det får du länka till textningen där detta uttalas.
  • nihka
    Quintus Zebra skrev 2014-03-28 16:29:33 följande:

Och dina påståenden om MP är välgrundade?
    Jo, Philipsson är så väl insatt att hen tror att om MP kom till makten så skulle alla tvingas cykla.

Enligt samma logik gäller om M kom till makten så blir alla tvungna att ha ett privat kärnkraftverk på bakgården och om C kom till makten så måste alla ha en ko i vardagsrummet...

När man är så insatt röstar man tydligen på SD.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-03-28 19:16:39 följande:
    www.svd.se/nyheter/inrikes/slaktband-gar-fore...

Eller så vill man bo med släkten?

Och svenskarna vill ha trygghet.

www.sydsvenskan.se/malmo/malmobor-flyttar-bor.../

Alla vill uppenbarligen inte blandas.
    Alla vill aldrig någonsin alltid samma sak. Märkligt att man ska behöva påpeka det.
    Och så verkar det som släktbanden ändå inte går före när man väljer att skicka sina barn till andra skolor med ett mer blandat elevklientel. Jag tycker det är positivt att man vill ha sina barn i skolor där det också finns svenskar. För de som vill finns ju friskolor där man kan undvika svenskar och det är ett gott tecken att inte fler väljer att gå i dem utan söker sig ut.

Invandrare vill givetvis också ha trygghet och för de som kom som flyktingar är ju det orsaken till att man är här. De har ju flytt från något som gett dem asyl.

Jag ser ingen skillnad mellan invandrare och svenskar här. Det är ett mänskiligt beteende att söka sig till ett tryggt liv med sin familj. Få torde trivas bland krig och förföljelse.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-03-28 19:25:30 följande:
    'Var', menar du?

Ingenstans. Men man ser ju tendensen. Vägtullar, höjda bränsleskatter, försämrad framkomlighet för motorfordon - ökad framkomnlighet för cykelburna etc., och det utan att Mp har nån makt egentligen.
    Hahaha. Ska jag inboxa dig varje gång din stavning eller grammatik brister så som den gör här så ser du nog ut som en väldigt "populär" person.

Känner du igen resonemanget gällande SDs politik med invandrare? SD ska bara "dra ner" och inte "slänga ut" någon utan i stället gör man det så svårt och obekvämt för invandrare och flyktingar och hoppas på att så många som möjligt "väljer" att söka sig någon annnstans? Man ser ju tendensen här:

SD vill att ett aktivt och generöst stöd skall ges till de invandrare som önskar återvända till sina hemländer. SD vill kraftigt begränsa anhöriginvandringen och arbetar kommunalt för att säga upp avtalen med migrationsverket. SD vill avskaffa modersmålsundervisningen i skolan. SD ser religionsfrihet som en naturlig del av det demokratiska samhället (islam undantagen) men har målsättningen att invandrare på sikt ska överge sina ursprungliga kulturer och identiteter. Samtidigt hoppas man  dessa länder håller fast vid sina språk, sin konst, sina folkdanser, sina mat- och byggnadstraditioner, sina starka familjeband etc. Samtidigt som man vill att allt statligt och kommunalt stöd som syftar till att invandrare skall bevara och stärka sina ursprungliga kulturer och identiteter dras in.

Samtidigt sitter representanter för partiet och sympatisörer och lättar sina hjärtan på Avpixlat, Fria tider, facebooki, twitter och instagram mm och där är avsikterna betydligt tydligare. Somliga talar om att vi helt enkelt ska avrätta alla invandrare, eller ja, "invandrare" är inte ordvalet...

• nihka
    effemgea skrev 2014-03-28 23:36:22 följande:
    StrålandeFlört

Kan du inte berätta lite om PK-etablissemangets konspirationer nuSkrattande
    Uppmuntra inte SD-esset som återigen skapar sina nick utifrån sin besatthet av andra FL-medlemmar. Men iofs är ju denna persons uttalanden en mycket framgångsrik faktor när det gäller att öka SDs impopularitet.
  • nihka
    Quintus Zebra skrev 2014-03-28 23:48:11 följande:
    Ja, jag tror på det själv. Jag har sett andra politiker hantera arga ungdomar och protester. DE behövde inte SÄPO-vakter för att fösa bort eller tysta barn. Det är knappast något SÄPO gör automatiskt.

Det är jättejättemånga som är livrädda för SD? Nej, det beror inte på okunskap. Det beror på det som Åkesson säger och skriver i sitt partiprogram. Jättemånga älskar det Sverige som SD hatar och det Sverige som SD hånar. SD är det parti som allra minst människor har förtroende för enligt förtroendebarometern. Människor marscherar i tusentals för att protestera mot SD. Över 90% av alla människor röstade senast på partier, som tydligt tar avstånd från SD. Det är ingen slump. SD kan självklart välja att fortsätta agera respektlöst mot en så stor mängd människor, de kan fortsätta håna folk och kalla dem hjärntvättade. De kan visa att de är exakt så respektlösa mot svenska människors oro, som de beskyller "vänster-media" för att vara. Det är som sagt antagligen bara positivt för mig, som inte vill se dem gå framåt.

Jag bedömer inte folk efter var de kommer ifrån eller vad de har för hudfärg. Om det så bara var invandrare som röstade på SD hade jag ogillat SD:s budskap exakt lika mycket ändå.
    Jepp. SD - Sveriges mest hatade parti. Klart det blir protester överallt.
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-29 10:50:42 följande:
    Hur kan SD vara nazistiskt när Kent Ekeroth hotar hoppa av EAF efter Österrikiskt nazistutspel?

www.kristianstadsbladet.se/inrikes/article212...
    Klart det finns nazism inom SD. Annars skulle SD inte behöva hålla på och utesluta nazister - eller iaf de som inte lärt sig hålla käften tillräckligt mycket utåt.

Vilken av de idag verksamma SD-politikerna tror du blir nästa nazist som gör rubriker? Tror du det blir någon yngre nynazist eller någon som är kvar från det gamla gardet?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?