Varför hatar folk SD?
FDFMGA skrev 2014-07-21 00:23:38 följande:
Jag syftar på att de fysiskt var rätt små, såväl flickan som en av SD-ledarna knuffade in i en bil som den som en av dem kallade hora.Vad jag förstår var det aldrig mot dessa de beväpnade sig utan mot den berusade mannen - att de gav sig på flickorna berodde väl på att de i sina kommentarer förklarade att de ansåg att SD-ledarna var fega.
Nu var det rätt längesedan jag såg Ekeroths film - men jag har för mig att det också var mitt intryck - att de tre SD-ledarna betedde sig som ynkryggar.
Hur tolkar du det som hände?
Jag har ingen särskild tolkning utan ser samma sak som alla andra. En kvinna försöker slå undan Ekeroths mobil, han knuffar undan henne så hon tar ett steg bakåt in i en parkerad taxi, nån kille börjar av oklar anledning prata om vad Original Gangsters ska göra. När det kommer till kvinnan någon av dom kallar hora har jag glömt om det var innan, under eller efter och i vilket sammanhang. Jag uppfattade precis som du att det var för att värja sig mot ett eventuellt angrepp från mannen som tidigare hotat med OG som dom i ett senare skede plockade upp rören från byggställningen.
Kortfattat och sammanfattningsvis är det ett beteende som inte når upp till den standard jag förväntar mig av riksdagsledamöter.