lotie skrev 2013-10-29 17:09:56 följande:
Jag har med läst Socialstyrelsens regler men tack för tips.
Bor i Halland och här ska de med vara hårda. Kämpade i flera veckor för igångsättning med ettan. Ingen fattar hur dåligt man mår av detta. När har du bf?
Gick hon igenom alternativen? Tror de tappar mycket förtroende när de säger nej direkt inte rätt metod.
Hur kommer det sig att du fick igångsättning med ettan?
Det var ett alternativ aurora bm gav mig, igångsättning... känns inte som något alternativ alls för min del med tanke på att jag är livrädd för att förlossningen ska bli utdragen och sluta med akut ks eller sugklocka / att man klipps, eller att man spricker för mycket.
Jag fick samma aurora bm som jag hade när jag väntade ettan, och hon var lika kall då. det var därför det inte ens blev något samtal till en läkare för att se om jag blev beviljad snitt. Då accepterade jag bara att hon sa "nej du har en perfekt kropp för att föda barn", men denna gången kom jag väl förberedd så hon kände väl att hon inte kunde göra annat än att ge mig en läkartid. jag hoppas så innerligt att läkaren inte är lika svår...
jag är beräknad till 6 feb.
nu har jag ju ändå provat på att föda vaginalt, och det blev precis lika hemskt som jag befarade, men aurora bm tyckte att "nu vet vi ju att din kropp KAN föda vaginalt och du hade en okomplicerad förlossning på papperet"...