Stina Berglund skrev 2014-04-03 12:10:44 följande:
Hej!
Jag är journalist på tidningen Dagens ETC och skriver här för att jag håller på med ett reportage om kvinnor i Göteborg som vill föda med kejsarsnitt. Jag har läst flera trådar här på sajten där det antyds att det är svårare att få snitt i Göteborg är på andra håll i landet. Socialstyrelsens statistik visar också att det nästan är dubbelt så vanligt med planerade snitt i Stockholm än i Göteborg. Om det är så att det är lättare eller svårare att få ett snitt beroende på var man bor så är det verkligen värt att uppmärksamma tycker jag!
Jag vill gärna komma i kontakt med kvinnor i Göteborg som är gravida och skulle föredra att föda med snitt och kämpar för att få det, eller som redan fött och kan tänka sig att berätta om hur det blev. Finns det någon som rentav blivit nekad ett snitt i Göteborg och därför vänt sig till ett annat landsting?
Jag är jättetacksam om ni som har erfarenheter och kan tänka er att berätta hör av er till mig, antingen på 0703-83 74 08 eller till
stina.berglund@etc.se
Vänliga hälsningar
Stina Berglund
Äntligen lyfts frågan!! Tycker att det är kanon! Jag bor själv i Sthlm och ska ha snitt, men har också fått uppfattningen att det är svårare i GBB. Önskar att lycka till, kämpa på och var bestämda tjejer! Er kropp = ert val =)