Vi som kämpar för snitt våren 2013 med tvåan
Jag var på aurora samtal samt läkarbesök redan efter min första förlossning. Jag fick redan då en garanti för att få snitt för andra barnet, om jag inte såg andra alternativ. Så jag kämpar inte för snitt utan snarare försöker välja mellan två alternativ som för mig känns ungefär lika otäcka! Jag kanske kan få skriva här med er ändå?
Min första förlossning var också en igångsättning som blev traumatisk för mig. Nu i efterhand så litar jag inte på sjukhus och förlossningspersonal så att föda vaginalt eller lägga sig under kniven känns inte bra något av det.
Fick problem både med ryggbedövningen och lustgasen och det spelar också roll. Lustgasen framkallade kräkningar och jag verkar ha problem med lokalbedövningen man gör innan man lägger ryggbedövning. Den senare läggs ju vid kejsarsnitt och ibland när man föder vaginalt. Och om inte det blir så att jag kan göra ryggbedövningen är inte snitt ett alternativ och utan den och utan lustgas har jag då ingen smärtlindring vid vaginalförlossning kvar. Det känns inte realistiskt om förlossningen skulle vara långvarig!
Känner mig mycket villrådig. Önskar att man kunde få bebisen levererad av storken...