Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Är jag den enda på hela Familjeliv som tycker om musikaler?

Jag bara undrar. Ibland känner jag mig väldigt ensam om att tycka om musikaler. Nästan alla slags musikaler, från ganska gulliga, ofraliga Sound of music till blodiga Repo! The genetic rock opera. Snälla, säg att jag inte är ensam Gråter Och tala om för mig vilka favoriter ni har. Och tala gärna om varför/varför inte ni tycker om musikaler (konstig mening det blev). 

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Svar på tråden Är jag den enda på hela Familjeliv som tycker om musikaler?
  • Aniiee
    MeraMia skrev 2013-10-27 22:40:49 följande:
    Alla musikaler är jobbiga att se på eftersom de brister ut i sång på helt fel ställen. Sound of Music och Grease är klassiker, så de räknas inte.
    Intressant tanke. Jag håller med om att det är jobbigt när det är så, men jag har nog inga exempel. Har du några?
    Nyfiken gul skrev 2013-10-27 22:42:34 följande:
    älskar musikaler! 

Sett Fame , Grease och My Fair Lady  på teater  - enastående.

Spelat musikal i många sammanhang också och gör det fortfarande.  
    Jag har inte sett någon av dem på teater =(... Däremot har jag spelat Eliza.... Vad har du spelat?

Musikaler på film då, någon favorit? Det är så vansining dyrt att gå på teater =P

• Aniiee

BTW, tala gärna om favoritsången. Jag har det här lite lustiga att jag ibland tycker att en viss sång kan vara bra, fast musikalen som helhet inte är det.

• Aniiee
    MeraMia skrev 2013-10-27 23:04:30 följande:
    Jag älskar den här låten, så jag hyrde filmen men stod inte ut särskilt länge. Blev irriterad på att de sjöng istället för att prata. :)

" rel="nofollow" target="_blank">

Kan inte påstå att Rent är en av mina favoriter... =/
  • Aniiee
    högavisan skrev 2013-10-27 23:07:30 följande:
    Pinsamt nog har jag aldrig sett en musikal på teater, men av de filmade så är min favorit Sound of Music. Jag vet inte varför, kanske är det för att det var den första jag såg. Lite nostalgitripp så där.
    Nostalgitripp är bra =)
  • Aniiee
    Nyfiken gul skrev 2013-10-27 22:56:27 följande:
    Har spelat Maria i West Side story och så har jag spelat en av lärarna i Fame

Sen sjunger jag i en kör där vår körledare skriver egna musikaler och jag har alltid någon roll i dom

Musikalfilmer - ja en favorit är Moulin Rouge 
    Coolt.

Moulin Rouge är totally guilty pleasure.  
  • Aniiee
    Nyfiken gul skrev 2013-10-27 23:13:23 följande:
    Jesus Christ superstar och Cabaret är ju också två filmer som aldrig tappar magin.. 

Jag har något emot JCS-filmen från -70-talet. Tycker bättre om 2000-versionen *skäms lite*
  • Aniiee
    Nyfiken gul skrev 2013-10-27 23:18:12 följande:
    Den nyaste filmen är väl Mamma Mia som jag fullkomligt älskade 

Tål inte Abba, så den går bort =P
  • Aniiee
    KaeJ skrev 2013-10-27 23:17:46 följande:
    Hair
    Tommy
    Hairspray
    A chorus line
    Rent
    Å såklart
    Annie
    Filmen eller musikalen? Saknade NYC i filmen. Men å andra sidan så älskar jag Tim Curry.... Särskillt i drag (RHPS)
  • Aniiee
    KaeJ skrev 2013-10-27 23:26:12 följande:
    Såg RHPS- filmen för bara några veckor sen för första gången. Älskade den! Hehe drag blir man alltid glad av hehe
    Man kan ju inte låta bli att älska den =)

BTW, musikalälskare, kolla in den här killen:  http://thatguywiththeglasses.com/videolinks/teamt/paw/music-movies små korta "recensioner" och disskusioner, Rocky Gorror var den första han pratade om, senaste var Puss in boots med erh.... Christopher Walken.... Han pratar även om disney-filmerna, för hans alldeles egna regel är att det ska vara mist 5 sånger i en film för att den ska platsa. JAg har hittat flera musikaler att titta på pga honom.

Se även "Musical Reviews" på Moulin Rouge och Les Mis.... (Han *pekar upp* är med i Les mis och samma team har gjort Moulin Rouge) Det här är mest på skoj, alltså-----  
Svar på tråden Är jag den enda på hela Familjeliv som tycker om musikaler?