• MissHelena

Missfall - göra VUL för att se att allt är "ok"?

Hej,
    har gjort vårt första IVF och fick förra söndagen ett svagt plus. (v4+2) Vi var överlyckliga men samma kväll började jag dock blöda lite. Blödningarna har fortsatt hela veckan och i torsdags kväll ökade de och i fredags kom det en ganska rejäl halvgenomskinlig geleklump med vad som såg ut att vara en massa små blodådror i. Det var då hoppet släcktes helt, innan dess hade vi ändå lite hopp kvar då gravtesten bara blev starkare och starkare.

Min undran är dock - ska jag se till att få komma till Gyn och göra ett VUL för att se så att allt ser Ok ut, att allt kommit ut? När jag pratade med BM i fredags verkade hon inte speciellt bekymrad...men det känns lite sådär att ha blött i 8 dagar och än verkar det inte sina.

Gick ni på undersökning efter ert MF? 

• Svar på tråden Missfall - göra VUL för att se att allt är "ok"?
  • Anonym (jå hf)

Tyvärr kan man plussa rätt länge efter ett missfall. Jag tycker dy ska be om ett VU för att se om det finns något kvar.

• MrsC74

Satte du in ett eller två ? Tar du vagiatorer ?
    Det är svårt att se något på VUL redan ... Tyvärr.

• MissHelena
    MrsC74 skrev 2013-10-27 21:19:34 följande:
    Satte du in ett eller två ? Tar du vagiatorer ?
    Det är svårt att se något på VUL redan ... Tyvärr.
    Hej,
    vi fick bara ett ägg och har tagit progesteronvagitorier. 

Idag blev gravtestet lite svagare så nu verkar hormonerna minska. Ska ringa till BM och se vad hon säger, om jag ska gå till gyn för att se att allt kommit ut eller inte. 
  • TessanG77

Kräv att de mäter ditt HCG, så ser du om det går ner eller upp. Då vet du med säkerhet!

• Anonym (MA)

Det låter som missfall,men om du inte fått det konstaterat skulle inte jag säga det till 100%! Jag fick MA v.11,ingen tvekan alls och gjorde VUL 1,5 vecka senare för att kolla så allt var ute.

• Sweet life

Efter missfall kan man blöda som efter förlossning ca 4-6 veckor eftersom det är ett sår i lovmodern som ska läka. Det är inget fel med det.

Jag skulle personligen inte varken kräva blodprover eller vul.. 

• Anonym (!)
    Sweet life skrev 2013-10-28 15:02:51 följande:
    Efter missfall kan man blöda som efter förlossning ca 4-6 veckor eftersom det är ett sår i lovmodern som ska läka. Det är inget fel med det.

Men så har väl du inte gjort IVF heller.... 
  • MrsC74

Fast när man gör IVF så måste man kolla upp sådant för att kunna fortsätta,
  • Anonym (Hallå)

Inte du nej... men du är väl inte i IVF svängen ??
    De flesta vill nog kolla upp ändå. 
  • MissHelena

Tack för era svar.
    Jag fick inte tag på dem på RMC idag så jag ska försöka ringa dem igen imorgon och se vad de säger.

Jag vill nog gärna kolla och se hur det ser ut så att jag vet att allt är OK inför nästa IVF-försök så att vi inte hindras av något när vi är inställda på att starta sedan.

Svar på tråden Missfall - göra VUL för att se att allt är "ok"?