Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Missfall - göra VUL för att se att allt är "ok"?

Efter missfall kan man blöda som efter förlossning ca 4-6 veckor eftersom det är ett sår i lovmodern som ska läka. Det är inget fel med det.

Jag skulle personligen inte varken kräva blodprover eller vul.. 

• Sweet life
    Anonym (MA) skrev 2013-10-29 16:04:07 följande:
    Jag fick MA efter IVF-08. Upptäcktes via VUL-annars hade jag kunnat gå hur länge som helst så bara det i sig var ju bättre. Sen är det vanligt med VUL efter IVF för att få klart besked- IVF-processen är asjobbig och man vill veta. Är man äldre finns ökade risker också. För att lugna sig,för att kunna tala om det för kliniken,för att kunna fortsätta med ny behandling. Jag gjorde VUL efter MA:t också vilket läkaren absolut vill för att kolla så allt var ute. Vanliga missfall efter spontan graviditet v.5 klarar säkert 99% av själva utan hjälp och VUL,men efter IVF,vid MA,långt senare ja,då bör man kolla upp sig! Vi gjorde nästa IVF 3 månader efter MA:t-hade vi inte fått gjort om vi inte vetat allt var okey där inne. Dessutom är ovissheten om ens barn lever enormt påfrestande-mycket mer än om man blitt spontant gravid lätt eller kanske oplanerat.
    Hoppsan här generaliserar vi... Så att ha fått 6 missfall varav 2 sena i vecka 17 och ett MA som upptäcktes först på RUL är inte enormt påfrestande vid nästkommande graviditeter?

ändå skulle inte JAG begära detta ni skriver här ovan. JAG skulle inte, mitt personliga val och ett tidigt missfall klarar kroppen av själv i 99,9% även för IVF:are. skulle nått vara fel märker man det väldigt tydligt eftersom man garanterat får infektion i livmodern om allt inte kommer ut. Det kan hända även trots VUL och den enda bekräftelsen man får är psykologisk..

Men juste, har man inte gjort IVF har man inte rätt till en åsikt..  
  • Sweet life

För övrigt står det inte i trådstarten att bara IVF-are får svara. Frågan var "gick ni på undersökning efter ert MF?" 

MItt svar på det vart nej eftersom kroppen till 99,9% avklarar så pass tidiga missfall (är ju ungefär samma tid som ev mens skulle dyka upp) komplikationsfritt...

Men så får man uppenbarligen inte skriva. Så vilket svar var TS ute efter 100% ja, det är klart du ska? 

Svar på tråden Missfall - göra VUL för att se att allt är "ok"?