• chiqita

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Trodde väl aldrig att jag ens skulle vara öppen för att diskutera en trea med extremillamående, mkp och svåra foglossningar i bagaget, men så började vi prata om det härom kvällen och lite förvånat kändes det faktiskt rätt.
    Med stav i armen tänker vi att det ev tar lite tid innan kroppen är redo och nu är det bestämt. I början av nästa år åker staven ut och därefter hoppas vi att vara gravida sommaren 2014

Började med mulitivitaminer idag för att ge kroppen lite extra boost.
    Fler som börjat planera? Är det något annat jag borde tänka på? 

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)
  • baby nu

Hej alla! Trodde inte alls att det nånsin skulle bli aktuellt med ett till barn men va hände..?? jo spiralen åkte ut i december och vi är på 3:e försöket nu med ÄL "vilken sekund" som helst! :D Hoppas så att det ska lyckas, har två killar som är 5 och 3 år :)

• minneli

Grattis till plusset! :D

Jag har fortf spiral och vi har inte bestämt oss än hur vi ska göra.

• chiqita

Fantasifull och baby nu: välkomna!

Baby nu, exakt så var det för oss. Jag trodde i a fall att vi var färdiga, men så vaknade plötsligt en tanke i höstas och i januari var staven ute. Ingen mens ännu dock så vi har ingen aning om ÄL..

• baby nu
    chiqita skrev 2014-03-22 23:19:01 följande:
    Fantasifull och baby nu: välkomna!

Baby nu, exakt så var det för oss. Jag trodde i a fall att vi var färdiga, men så vaknade plötsligt en tanke i höstas och i januari var staven ute. Ingen mens ännu dock så vi har ingen aning om ÄL..
    Va kul!! Tänk hur det kan bli, helt otroligt! :)
  • eko my

är det bara jag (som inte gillar p-piller mm) som tycker att bm och vårdpersonal är lite för naiva i hur fort mensen ska starta igen efter man slutat. Jag fick vänta så länge! Sen mådde jag inte bra heller, testade både olika sorter p-piller och minipiller. Jag bestämde mig för att aldrig ha det igen. Kanske kommer jag testa spiral en dag när jag anser att det inte "får" komma mer barn, men jag mår då mycket bättre utan. Vi passar oss lite istället, försöker hålla koll och det funkar fint.

Ganska ok illamående än så länge, men så har jag aldrig kräks vid någon av de andra graviditeterna heller. Petar i mig valnötter, citronvatten och apelsinjuice om det är riktigt illa. Gott att jag mår lite illa ändå för då vet man ju att hormonerna stiger. Jag har inte fattat att det är en knott i magen än bara.. ett litet spirande liv.. stort som ett vallmofrö.. galet!

• eko my

ska dom flesta vänta eller är det några som är på g att försöka nu? Tycker det verkar lugnt här.. :-P
    Det var i alla fall ett +, jag tog ett digitalt gravtest igår för att vara säker och den visade Gravid. Där ser man..
    Min enda noja nu är att jag tycker jag väger för mycket för att starta en graviditet. Men jag får bara tänka vad jag äter och sen ta det efteråt. Jag brukar klara det bra med viktväktarna.

Jag börjar att bli äcklad av olika konstiga saker. bröd är jag inte alls sugen på och kaffe har jag svårt för som vanligt. Igår mådde jag illa när jag såg min mans noppriga byxor???!!! Eh? Ja man blir rätt konstig..

• eko my
    När vi ska börja  bebisverkstad 2014

Januari
    Februari: eko my,
    Mars

April
    Maj Maajsi
    Juni
    Juli: Smulan89, uteungar
    Augusti: Titt ut,
    September
    Oktober
    November
    December

Gravid

-Eko my (mars), beräknad 26 november

Såg att det stod mars på mig, vi började ju faktiskt lite smått i februari. Så jag ändrade och lade till en Graviddel med. Spännande att se hur länge det tog sen.
  • gladamamsen

Vi kör nu från april.borde få mens kring 4-6april så det väntar jag på. Jag har också några kilon för mycket egentligen är bara 157lång och väger 75 ..men jag har redan börjat vara sträng att jag inte får äta gott veckan utan bara på helgen.

• uteungar

Åhh stort grattis eko my! :) Jag/vi funderar än. Åhh jag blir galen. Ska vi vänta ett tag tills jag börjat jobba (efter v43) eller ska vi skita i det. Vi är så kluven.

Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)