Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Trodde väl aldrig att jag ens skulle vara öppen för att diskutera en trea med extremillamående, mkp och svåra foglossningar i bagaget, men så började vi prata om det härom kvällen och lite förvånat kändes det faktiskt rätt.
    Med stav i armen tänker vi att det ev tar lite tid innan kroppen är redo och nu är det bestämt. I början av nästa år åker staven ut och därefter hoppas vi att vara gravida sommaren 2014

Började med mulitivitaminer idag för att ge kroppen lite extra boost.
    Fler som börjat planera? Är det något annat jag borde tänka på? 

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)
  • chiqita

Så spännande! Jag har bokat uttag av staven 15 januari och vi har förhandsbokat en 7-säters som kommer under 2015 så här har planerna plötsligt tagit riktig fart.

• chiqita

Har du börjat förbereda dig på något sätt Dahlia? När under året är dina barn födda? Har en son från 2012 och en dotter från 2009

• chiqita

Jao, känner att det blir för trångt i vår VW så satsar på en Tesla i stället
    Ska man köra någon fler än familjen blir det ju omöjligt att få till med fem säten. Fast det hade säkert fungerat kortvarigt. Min mans familj hade sju säten som barn och det var grymt.
    Sist tog det 1,5 år av försök trots att vi inte tagit något preventivmedel innan så hoppas kroppen hittar tillbaka snabbare den här gången.

• chiqita

Så det kan variera från gång till gång. Det sägs ju att med ålder som för mig, över 30 kan det ta ännu längre tid men inget verkar vara hugget i sten..
    Vi klarar oss nog med de rum vi har. Får nog möblera och tänka om lite men det ska fungera, hoppas jag

• chiqita

Nu är planerna nära igång. På onsdag ryker staven ur armen, sen är det bara att hoppas att kroppen kommer igång

• chiqita

Oj, vad kul att vi är flera. Välkomna

Titt ut: Jag har redan ätit multivitaminer för kvinnor ett tag, bara för att vara på den säkra sidan.
    Planen är ju en 2015 men tydligen kör vi bara på. Sist tog det över 1,5 år av aktiv kamp så vi tror väl inte att det ska gå fortare nu. Då inget skydd, nu minipiller och stav, totalt i två år.. Blir det så blir det om vi säger så.

• chiqita

Titt ut: Vi börjar inte planera aktivt förrän till sommaren. Kommer inte kroppen igång innan dess blir det akupunktur tänker jag, men till dess kör vi på som vi känner och blir det så blir det.
    Jag känner ingen oro alls, bara glädje och förväntan. Trodde inte jag som bara skulle ha två skulle känna så, men tydligen kan man ändra sig

Måste säga att sedan staven åkte ut i onsdags har jag börjat känna fler och fler avlägset bekanta molningar i magen. Jag hoppas så klart det tyder på att kroppen börjat vakna upp nu

Hur tänker ni kring risken/chansen att det skulle kunna bli två? Själv är jag 36 och sannolikheten ökar ju med åldern...

• chiqita

Praktiska själ är det för mig med. Skulle det bli två får man gilla läget som du säger, dock är det osäkert om huset skulle räcka till. Bil ska vi köpa en Tesla så plats får vi

• chiqita

SH1980: ja du, hur bestämmer man sig. Vi bara kände att det var rätt en dag.

Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)