• Kakka

Vad ger ni era barn till frukost?

Ja, som rubriken säger så undrar jag vad era barn får till frukost. Min stora har alltid varit liten i maten, så frukost är nästan omöjligt att få i han. Har försökt med det mesta men inget funkar, så tar tacksamt emot alla tips som finnes.

Dans är ett lodrätt uttryck för ett vågrätt begär
  • Svar på tråden Vad ger ni era barn till frukost?
  • Moi 1

Ni som ger yoghurt/smoothies kan ni skriva mängden?

• Moi 1

Min 2-åring dricker ca 1 dl välling, äter 1/4 polarkaka med smör på. Ibland slinker 1/2-1 dl rysk yoghurt med bär i, helst färska blåbär eller hallon. Vissa dagar är det endast några kalkonskivor och babybell ost.

• emelielj

Min tvååring får välling till frukost de tidiga vardagarna när vi ska vara på dagis 0630. Börjar jobbet och dagis senare så får han yoghurt eller ägg, ibland smörgås med mjölk.

• tilj75

Mängd yoghurt... Ingen aning, sexåringen äter mer yoghurt än jag.

• cloudberry79

Smoothie (på bär,yoghurt och juice), mjölk och smörgås, flingor och mjölk, risgrynsgröt och mannagrynsgröt är sonens favoriter. Nu ställer jag mig inte och svänger ihop risgrynsgröt på morgonen, så vardagmorgnar blir alltid något av de tre första. 

(M)amma till V -07 och E -12
  • Curlie

Havregrynsgröt med lingonsylt och mjölk.

• Gurkan

Det mesta. Yoghurtbägare och smörgås med prickig korv, ost eller leverpastej. Mannagrynsgröt eller risgrynsgröt båda med kanel. Kokt ägg. Frukt. Smoothie. Varm choklad.

• Minniemousemommy

Mina döttrar dricker en smoothie varje morgon, och äter en fullkornmacka med någon grönsak på. Dom tycker det är jättegott och jag tycker det är bra då dom får i sig frukt, yoghurt, grönsaker och fullkorn. Det är jättenyttigt och dom blir mätta. Sen så är det rätt billigt också. :) Du kan ju prova smoothie i alla fall, de flesta barn gillar det och det är enkelt att bara slänga i frukt och lite yoghurt i en mixer på en tidig morgon, när man inte orkar göra så mycket annat! Lycka till!

• Tinapina

Fil med müsli eller rågfras och en macka. Helgerna kan det bli scones eller frallor:)

Svar på tråden Vad ger ni era barn till frukost?