• Kakka

Vad ger ni era barn till frukost?

Ja, som rubriken säger så undrar jag vad era barn får till frukost. Min stora har alltid varit liten i maten, så frukost är nästan omöjligt att få i han. Har försökt med det mesta men inget funkar, så tar tacksamt emot alla tips som finnes.

Dans är ett lodrätt uttryck för ett vågrätt begär
  • Svar på tråden Vad ger ni era barn till frukost?
  • Tygtiiger

Tvååringen är ingen frukostmänniska. Han får en kopp varm choklad om jag är hemma (det satte igång aptiten när jag kom på det) och en portion havregrynsgröt med sylt utan mjölk. Ibland vill han ha en smörgås istället, någon gång har han fått kokt ägg och gillat det.

Åttaåringen är som jag, katastrof om det inte blir frukost. Han äter vaniljyoghurt med fruktmusli till.  Helst två skålar.

Krupke, we've got problems of our own!
  • Jill 79

Mina barn är inga frukostätare. Inte ens ettåringen som annars är stor i maten. Förr serverade jag gröt eller yoghurt men har slutat, då ingen äter. Nu får de en macka och ett glas mjölk var. I morse drack stora killen bara mjölken och rörde inte mackan. Han lär ju ha slukat lunchen på dagis. Fröknarna lär väl tro att jag inte ger mat hemma.

• Maroschka

Te och mackor eller gröt är det som brukar stå på menyn här och alla äter.

~Jakob 060415~ ~Olivia 080618~ ~~Vilda 101214~~
  • The Doctor

Mina barn äter havregrynsgröt samt smoothie (bär) om morgnarna.

Vi ärver inte jorden från våra föräldrar utan vi lånar den av våra barn.
  • Lovali

Mina äter pinsamt dåligt till frukost, Ingen verkar hungrig. En smörgås var: vitt trist bröd med smör & leverpastej eller ost & skinka samt nyponsoppa, juce eller ivissa dagar smoothie. Ibland vill sonen ha 2 smörgåsar. På helgen äter vi bättre, ägg & så. Försöker ha paprika hemma så det får i sig lite c-vitamin & en kiwi var också, men som sagt, våra vardagsfrukostar är pinsamt torftiga. Barnen är 8 & 11 och varken undernärda, tjocka eööer sjuka så jag har insett att jag nog kan fortsätta som det är... utan risk för deras hälsa..det är såhär de vill ha det även om jag önskar de skulle älska havregrynsgröt eller grovt bröd eller ens muesli...! 

• Heisan

Oftast inget, eller så tar de en frukt eller macka i bilen-jag gör ofta en macka till fruktstunden istället.

När du tittar på himlen vad ser du då? Stjärnorna eller universum?
  • Lovali

Angående smoothie så är den enda mina barn gillar den av vanilj yogurt, banan & frysta hallon som mixas...provat annat men dem gillar de inte...suck!

• Rocket Mania

Mina får yoghurt med flingor i veckorna. På helgerna varierar det mellan mackor, ägg, gröt, vad dom nu är sugna på.

• YokohamaNr2

Ena sonen flingor med mjölk ibland två skålar eller en rostad macka till. Yngsta sonen en rostad macka med bara smör och lite yoghurt

• tilj75

En äter yoghurt (naturell 4-5%), müsli och en klick äppelmos. De andra äter havregrynsgröt m äppelmos och mjölk (4-5%).

Svar på tråden Vad ger ni era barn till frukost?