Elperroloco en parentes i diskussionen
(Feminismen har genom tiderna kämpat för att kvinnor och män ska ha samma rättigheter och det är ju detta som det står för. Därför borde både män och kvinnor vara feminister. Tyvärr har ordet från början och historiskt fått ett dåligt rykte.
(NA) "ursprungligen ett nedsättande ord; feminist var en person som inte anpassat sitt beteende till de förhärskande könskonventionerna"
Politiskt är miljön och djurhållningen de viktigaste frågorna i mitt hjärta. Därför är jag miljöpartist.
Grundtanken är att värna om andra, gärna svaga grupper i samhället och värna om de som inte kan få sin talan hörd.
Mina tankar grundar sig på en empatiskt hållning gentemot andra och jag röstar därefter.
Så tänker inte extremt på något sätt, ser mig bara som en ödmjuk person som vill att alla i samhället ska må bra, miljö, djur och människa. Sedan försöker jag inte alls övertyga andra att bli vegetarianer eller så, inte på ett negativt sätt. Klart man måste kunna prata om det och allt annat. Men man kan ju inte ha samma åsikter jämt heller.)
Som sagt, det var en parentes. Känns trist om man blir rädd för detta, men alla tänker ju som de gör.
Det enda jag har svårt för är om nån är jägare. De skulle nog inte gå ihop.