Det jag stör mig på är killar som medvetet söker sig till yngre tjejer. Jag tycker killar i första hand ska söka sig till tjejer i sin egen ålder och vara lika kompromissbara som tjejer, d.v.s. skriva in att de söker nån som både är yngre och äldre. Killar som börjar närma sig 40-50 år och inte har barn får väl panik och söker sig till yngre tjejer för att skaffa familj, inte vet jag.
Jag skulle inte vilja träffa en kille som är "på jakt" efter en yngre tjej. Däremot vill jag träffa en individ och en människa
Låt oss säga att jag träffar en kille som jag trivs jättebra med och blir kär i. Ska jag sen strunta i att satsa på honom för att han råkar vara 10 år äldre? Ska jag då tänka på att...ja, det är inte en bra kille för mig för han kommer gå i pension 10 år tidigare än mig?
Det går ju inte analysera sönder allt i ett förhållande och tänka på pension och sådana saker när man träffas vid 30-års åldern. Några krav får man ju faktiskt kunna släppa på. Om man analyserar så vid varje människa man träffar och utgår från att allt ska vara perfekt...då lär man aldrig träffa nån.
Sedan är det väl inte så vårt samhälle ser ut i dag. Vi som är 20-30 i dag får nog räkna med att vara ganska flexibla i livet och får säkert, om vi är friska, arbeta långt upp i åren. Ivf om man ska få nån pension som är hyfsad. Pensionsåldern är individuell, precis som allting annat.
Till anonym två....Sedan bryr jag mig väl inte om hur friska/krya ALLA killar som är 10 år äldre är. Jag ska inte skaffa ett harem av killar, även om det varit intressant. Ej heller utföra en statistisk undersökning. Jag ska bara träffa en kille, och då är det ju honom jag tittar på, inte alla andra. Den killen är ju mitt undantag...från alla löjliga regler. Gillar man nån så gör man det väl ändå oavsett.
Jag hoppas verkligen inte att jag är så trångsynt och går förbi min livs kärlek pga löjliga siffror, som att han är några centimeter kortare eller några år yngre/äldre eller nåt annat dumt.