• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Stort grattis båda två!

• Jenkis
    Helisa skrev 2014-01-11 13:23:26 följande:
    Det låter toppen! Jag vill att du ska ha rätt!!

Och tack också till Jojjo77.
    Jodå, så är det! Grattis Helisa! Bara att hålla tummarna för att allt ser bra ut på RUL sedan {#emotions_dlg.flower}
  • Jenkis

Även hos mig går det framåt.

Fick min mens/blödning igår av Synarelan och den kom precis på dagen för en 28-dagarscykel. Helt otroligt.

Kliniken hade dock stängt igår, så det blir att tala om det för dem på måndag. Antar att jag kan börja med mina Progynon i slutet av veckan som kommer, så det blir nog en vecka till med sprayen. Vet i alla fall att donatorn står redo för att börja med sprutorna mot slutet av nästa vecka, så nu närmare det sig. Samtidigt kan man inte ha för höga förhoppningar heller. Jag vet ju att man behöver ha tre försök för att lyckas och att saker kan hända på vägen innan man får något embryo tillbaka

• Jenkis

Tack för tummarna och glada tillrop!

Hoppas att ni andra som väntar kommer igång snart. All denna väntan och all denna ovisshet. Suck!

Men som sagt, just nu går det framåt. En sak i taget...

Det allra tråkigaste är ju att vänta på behandling...

Själva behandlingen är ju ok såklart, men nervöst för hur kroppen, donatorn, den andra mottagaren, simmarna och embryona reagerar. Den där tajmingen och tidspressen (först händer ingenting, ingenting, ingenting (när man köar). Sen händer allt på en gång och bråttom kan det bli).

Ruvningen sägs vara det som är jobbigast. Mja säger jag. Det jobbigaste är väl att man tror sig ha symptom och alla symptom eller bristen av symptom kan alla vara symptom... Om man dessutom får blödningar vet man ju varken ut eller in. För då vill man ju verkligen testa och hur tidigt kan man testa o.s.v. Lyxproblem såklart

Alla faser har helt klart sina jobbiga stunder helt enkelt.

• Jenkis

Förresten Jojjo!

Har Örebro pratat något om mottagarpar ett och två? Det var något som jag aldrig hört talas om innan. Vet du hur de resonerar (vem som blir ett resp. 2?)

Någon annan som vet?

• Jenkis
    Jojjo77 skrev 2014-01-12 09:49:53 följande:
    Visst är det konstigt att det kan vara så många olika regler kring allt!? 8 ägg gäller i Örebro. Väldigt konstigt och orättvist.
    Åtta gäller på fler ställen och det låter ju logiskt att man blir par nr 1 om man var par nr 2 gången innan. Sen blir man alltid nr 1 om man värvat en korsdonator om jag fattat det rätt.
  • Jenkis

Någon läkare skulle verkligen behöva ta helhetsgrepp på din medicinering NinaCamilla! Det finns blodtryckmediciner som man använder vid graviditet även om det inte står att det är helt ok. Sen finns det de som är fosterskadande som inte skall användas.

• Jenkis

Väntar på att få höra när jag kan gå vidare med östrogenet. Vi hördes igår morse och jag trodde att de skulle återkomma under dagen igår, men icke. Såklart tänker man 1000 negativa tankar, att det blivit något strul. Men jag vet att det kan vara så enkelt att de inte fått tag i donatorn bara.

• Jenkis
    Jenkis skrev 2014-01-14 09:27:58 följande:
    Väntar på att få höra när jag kan gå vidare med östrogenet. Vi hördes igår morse och jag trodde att de skulle återkomma under dagen igår, men icke. Såklart tänker man 1000 negativa tankar, att det blivit något strul. Men jag vet att det kan vara så enkelt att de inte fått tag i donatorn bara.

Efter att inte hört ett ljud idag på e.m. skyndade jag mig att ringa in och ställa mig i knappainkön innan den stängde för dagen. Skulle bli uppringd kl 14:10 och blev det strax före 15 när de går hem... De har tydligen inte fått tag på donatorn och jag får hämta ut en flaska Synarela till... Tyvärr har man ju inte all info på handen, så att jag tycker det är märkligt att de inte får tag på en sån viktig person på två hela dagars telefontid, kanske har sin förklaring. Vad vet jag? Jag avskyr verkligen den här väntan. Fick ju min blödning i fredags och det lät på dem att vi skulle köra vidare direkt så fort den kom. Att donatorn väntade på mig och inte tvärt om. Ursäkta om jag låter grinig! Men jag var bara tvungen att få ur mig min frustration.
  • Jenkis
    NinaCamilla skrev 2014-01-14 19:54:15 följande:
    Jenkis: hoppas att de får tag på donatorn. Du får så gärna klaga. Jag vet precis hur du känner när planering går inte som det har tänkt. En gång påbörjade jag medicinering men donatorn fick hinder pga.tentavecka och jag fick äta 2,5 mån mediciner innan vi kom fram.
    Jag VET ju att det inte brukar vara helt strulfritt. Har ju gjort det här en gång förut och den gången blev vi uppskjutna två gånger p.g.a. att det inte passat den donator de sett ut till oss. Men då hade vi inte påbörjat någon behandling utan stod redo att börja. Den gången kom dessutom sommarstängningen mellan första och andra uppskjutet, så den donation vi skulle fått i juni fick vi sista oktober... När hon väl donerade svarade först jag dåligt på Synarelan och sedan hon på sina sprutor, så jag BORDE ju vara van och ta saker med en nypa salt...

Observera att detta inte har något med donatorerna att göra. Jag är djupt tacksam att jag får möjligheten!

Det var bara det att koordinatorn sa till mig att det var mig vi väntade på och det är nog det som gör att jag blir så frustrerad och ledsen. Sen är det klart att jag är rädd för att något har hänt även om jag försöker slå bort den tanken...
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014