Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
Stort grattis båda två!
Stort grattis båda två!
Även hos mig går det framåt.
Fick min mens/blödning igår av Synarelan och den kom precis på dagen för en 28-dagarscykel. Helt otroligt.
Kliniken hade dock stängt igår, så det blir att tala om det för dem på måndag. Antar att jag kan börja med mina Progynon i slutet av veckan som kommer, så det blir nog en vecka till med sprayen. Vet i alla fall att donatorn står redo för att börja med sprutorna mot slutet av nästa vecka, så nu närmare det sig. Samtidigt kan man inte ha för höga förhoppningar heller. Jag vet ju att man behöver ha tre försök för att lyckas och att saker kan hända på vägen innan man får något embryo tillbaka
Tack för tummarna och glada tillrop!
Hoppas att ni andra som väntar kommer igång snart. All denna väntan och all denna ovisshet. Suck!
Men som sagt, just nu går det framåt. En sak i taget...
Det allra tråkigaste är ju att vänta på behandling...
Själva behandlingen är ju ok såklart, men nervöst för hur kroppen, donatorn, den andra mottagaren, simmarna och embryona reagerar. Den där tajmingen och tidspressen (först händer ingenting, ingenting, ingenting (när man köar). Sen händer allt på en gång och bråttom kan det bli).
Ruvningen sägs vara det som är jobbigast. Mja säger jag. Det jobbigaste är väl att man tror sig ha symptom och alla symptom eller bristen av symptom kan alla vara symptom... Om man dessutom får blödningar vet man ju varken ut eller in. För då vill man ju verkligen testa och hur tidigt kan man testa o.s.v. Lyxproblem såklart
Alla faser har helt klart sina jobbiga stunder helt enkelt.
Förresten Jojjo!
Har Örebro pratat något om mottagarpar ett och två? Det var något som jag aldrig hört talas om innan. Vet du hur de resonerar (vem som blir ett resp. 2?)
Någon annan som vet?
Någon läkare skulle verkligen behöva ta helhetsgrepp på din medicinering NinaCamilla! Det finns blodtryckmediciner som man använder vid graviditet även om det inte står att det är helt ok. Sen finns det de som är fosterskadande som inte skall användas.
Väntar på att få höra när jag kan gå vidare med östrogenet. Vi hördes igår morse och jag trodde att de skulle återkomma under dagen igår, men icke. Såklart tänker man 1000 negativa tankar, att det blivit något strul. Men jag vet att det kan vara så enkelt att de inte fått tag i donatorn bara.