• Jojjo77

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Jenkis skrev 2014-01-14 15:38:47 följande:

Efter att inte hört ett ljud idag på e.m. skyndade jag mig att ringa in och ställa mig i knappainkön innan den stängde för dagen. Skulle bli uppringd kl 14:10 och blev det strax före 15 när de går hem... De har tydligen inte fått tag på donatorn och jag får hämta ut en flaska Synarela till... Tyvärr har man ju inte all info på handen, så att jag tycker det är märkligt att de inte får tag på en sån viktig person på två hela dagars telefontid, kanske har sin förklaring. Vad vet jag? Jag avskyr verkligen den här väntan. Fick ju min blödning i fredags och det lät på dem att vi skulle köra vidare direkt så fort den kom. Att donatorn väntade på mig och inte tvärt om. Ursäkta om jag låter grinig! Men jag var bara tvungen att få ur mig min frustration.
    Men vad konstigt... Du har all rätt i världen att gnälla tycker jag! Hoppas hoppas hoppas att det snart är över!
  • Jojjo77
    Irma01 skrev 2014-01-23 11:40:22 följande:
    På väg tillbaka från KS där vi gjorde VUL och fick se ett tickande hjärta
    Så lättad!
    Tack för all stöd tjejer!
    Åååå vad skönt! Grattis!

Jag fick tyvärr MF i vecka 8. Inte ont, bara blödningar. Så det kan nog vara väldigt olika. Vågar skriva det nu, när allt är bra med dig.
  • Jojjo77

Nu verkar det finnas en donator till oss!!! Om några veckor smäller det Skönt att det rör på sig!

Lycka till alla andra som är igång och på g.

• Jojjo77
    Jenkis skrev 2014-01-29 19:49:51 följande:
    Verkligen kul! Hoppas ni får en superdonator! Vet du om ni är par ett eller två?
    Ja, det får vi hoppas att det blir Vi är mottagarpar 1 8 ägg eller fler, så delas det mellan oss och par nr två. Färre än 8 ägg, alla går till oss.

Känner mig lätt vettskrämd inför hela grejen, samtidigt som det ska blir spännande. Konstiga och blandade känslor, efter en lång väntan.
  • Jojjo77
    Jenkis skrev 2014-01-29 19:52:34 följande:
    Min fråga blir då om de vill ha 9 mm vid insättning eller vid VUL någon vecka innan insättning? Det är ju en viss skillnad. Det är aldrig någon som har kollat vad min slemhinna har varit vid själva insättningen.

Har tagit 92 mg totalt av Progynon på två av mina insättningar och den här gången blir det något mindre.
    Min läkare pratade om att de vill att slemhinnan är minst 8 mm innan man bestämmer tid för insättning. Vad konstigt att det ska vara olika mellan alla sjukhus...
  • Jojjo77
    Marianne76 skrev 2014-01-30 15:22:40 följande:
    Hej

Dag för vårt första äggdonationsförsök. Jag skall börja ta crinone på måndag och undrar om någon skulle vilja berätta om Era erfarenheter med medicinen?

Hur länge efter intag vilade Ni och hur mycket rann ut?

Hej och tacksam för svar.

M

Spännande! Lycka till Vet tyvärr inte, jag väntar på att köra igång snart!
  • Jojjo77
    Jenkis skrev 2014-01-31 17:19:24 följande:
    Nu är jag teoretiskt gravid!

Vi fick tillbaka ett tredagars med ca 10 celler (läkaren orkade inte räkna med labbet hade såklart koll).

Ny läkare vid ET och inget blod

Supertrött. Känns som fyra veckors spänning går ur kroppen nu....
    Spännande!!! Alla tummar nu!!!Skrattande
  • Jojjo77
    Jenkis skrev 2014-02-15 12:48:34 följande:
    Jojjo!

Hur går det! Är ni igång ännu?
    Nej... Vi väntar än. Allt blev flyttat framåt, igen, vet ej riktigt varför. Så tröttsamt. Är så trött på all j---la väntan. 

Skönt att du mår bättre och att det går framåt!!!
  • Jojjo77
    villsågärna38 skrev 2014-02-24 10:49:34 följande:
    Varit på vul idag. Litet hjärta som slog! prel i 7+2. Så glada! Kram
    Grattis!!!
  • Jojjo77
    bullenochgrisen skrev 2014-02-26 06:29:19 följande:
    Ni som har gjort äggdonation tidigare, hur många ägg får man från donatorn? Har hört att om drt finns många ägg så delas de upp till tvä par. ni som gjort fler än tre försök, hur gick ni vidare då? Landstinget betalar ju bara upp till tre försök vad jag förstått, vad kostar då försöken efter? Och efter hur lång tid fick ni försöka igen med andra ägg? Vi beräknas komma fram i kön i höst. vårt första behandlingstillfälle. altså inga ivf försök tidigare. tacksam för svar
    Olika för olika landsting. Konstigt men sant. Örebro har 8 ägg eller fler från donatorn, så delas äggen lika mellan mottagarpar 1 och 2. Färre än 8, alla ägg går till mottagarpar 1. 

Vad det kostar för försök 4 och framåt, är också olika i olika landsting, enklast att kolla upp det landsting du tillhör eller den privata klinik du väljer. Privat är dyrare än landsting, på dem jag titta på i alla fall.
  • Jojjo77
    Cice skrev 2014-02-26 23:12:09 följande:
    Hej tjejer !!!

Grattis till er som har plusat och till era som ruvar ! Jag håller tummar o tår.

jag håller fortfarande på med  IVF, och  jag hittade det här lilla klipp som är ganska interessant om en tonårsflicka som vet att hon blev till tack vare Ad...

" rel="nofollow" target="_blank">

#t=36

Har ngn av er sett det ? Det verkar vara bra att berätta till barn ganska tidigt  om deras  tillkomst. Men det är upp till var och en. Jag vill inte komma med pekpinnar....

Stor kram, Cice
    Vilket bra klipp, tack!

Jag tror också att man ska prata om det väldigt tidigt, som sagt, då blir det en del av barnets identitet och inget konstigt. Det här är också vad vår kurator förespråkar och jag håller som sagt med. Får vi barn via ÄD så kommer vi absolut att prata om det så att det blir naturligt och ingen stor hemlighet som sen avslöjas i barnets jobbiga tonårstid. Men, det är jag.

Sen skulle jag dock önska att donatorn förblev anonym. Men, det är också jag och nu är det ju inte så i Sverige, men hade jag fått välja...
  • Jojjo77
    NinaCamilla skrev 2014-03-01 08:44:57 följande:
    Villsågarna och Jenkis: Hoppas att ni kommer till magiska gränser över 12 veckor. Jag har testat positivt idag och det är någon eller några som gro där inne. Jag hade 2 tester men clearblue ville inte så att jag får nog göra proceduren imorn igen. Jag tror inte mina ögon! Har aldrig sett någon annan streck än kontrollstreck. Hoppas på att det fortsätter mot vecka 12....
    Grattis! Vad underbart att höra! Det inger hopp till oss som står i startgroparna  

Ha en underbar helg och njut nu!!!
  • Jojjo77
    Malma skrev 2014-03-02 20:51:51 följande:
    Hej,

Här hittade jag en söt barnbok som förklarar för små barn hur de kommit till via äggdonation. Den är tyvärr på engelska men det spelar nog inte så stor roll, den är lättläst.... Den har prisats i USA av barnpsykologer.

www.carolinanadel.com/DonorEgg/index.html

Någon annan som har tips på hur ni lägger upp eller redan har lagt upp samtalet med era barn, med närmsta familjen och omgivningen tex dagis, skola?

Tar tacksamt emot tips om annan litteratur som rör Äggdonation och barn.
    Ja den var söt!
  • Jojjo77
    Löparnörden skrev 2014-03-02 22:05:55 följande:
    www.adlibris.com/se/bok/hur-kom-jag-till-en-b...

Den här boken har vi köpt till vår lilla äggdonationstjej. Än så länge är hon bara 6 månader men jag tyckte att boken var jättefin och på ett enkelt och tydligt sätt förklarar vad äggdonation och ivf innebär för ett barn. Den kommer nog bli en bra inkörsport för att börja prata om hur hon kommit till.
    Jag har bläddrat i den. Verkligen en fin bok det också.
  • Jojjo77

Hej alla. Var ett tag sen jag tittade in. Stor kram till alla som fått negativa besked... Hur går det för er som ruvar?
    Tänker på er ofta och hoppas att alla snart får det efterlängtade plusset.

För oss är det samma lika, inga nya besked, så vi fortsätter att vänta. Väntan blir i alla fall lite lättare nu när det äntligen kommit lite sol Solig

• Jojjo77

Hej! Var ett tag sen jag tittade in här. Vill bara sprida lite hopp för alla som sliter. Vi testade positivt för nästan en vecka sen. ÄD nummer ett. Nu hoppas jag att det går hela vägen. Kram!

• Jojjo77

Tack alla! Fick ljusrosa flytningar igår och är nojjig värre. Inget idag. Nån som känner igen sig?

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014