• Jojjo77

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Redan47 skrev 2013-11-25 17:34:06 följande:
    hej, är det någo i denna tråd som har erfarenhet av ÄD numer 2. Inför ett FET? Hur såg er medicineringsschema ut och från och med vilken dag efter mens? 
    Vet tyvärr inget om det...

Nu är ett första blodprov taget, så nu väntar jag på svar om jag är nedreglerad ordentligt... 
  • Jojjo77
    NinaCamilla skrev 2013-11-27 09:06:06 följande:
    Redan47: Jag har gjort FET men det var mer än 1 år sedan och minns inte så mycket. Jag tror nog att det blev på samma sätt som tidigare - nedreglering med procren-spruta och äta progynon fram till insättningen. Eftersom man behöver inte matcha med donator, gick hela processen snabbare och kunde planeras lite bättre med resor och så. Själva processen var detsamma som vid ET.

Jojjo77: Jag är intresserad av blodprovet som du tog. Varför ska man ta blodprov att man är nedreglerad ordentligt? Vid alla mina ET och FET har det varit några follikeln inför behandling och som jag har förstått, förstår egna hormoner på något sätt.

Fertilitetsresa: Ruva lugnt nu och stressa inte. Lycka till!    
    Blodprovet visade att jag är nedreglerad. Alltså inget VUL för att kolla det. Börjar nu äta östrogentabl och sen blir det ett VUL för att se att slemhinnorna ser ut som de ska. Nässprayandet fortsätter samtidigt som jag äter tabletter.
  • Jojjo77
    villsågärna38 skrev 2013-12-03 23:21:07 följande:
    Hur går det för er alla? Vi gör FET på torsdag så idag började jag med Lutinus. Hoppas ni mår bra! Håller tummarna för er alla som är på g. Kram Ps. Om det är nån som mår dåligt av Progynonet så kan jag rek plåster man byter var tredje dag istället. Är visst så att inte alla tar upp östrogen så bra och jämt i tarmen.
    Vad spännande! Lycka till!

Jag kör fortfarande min testcykel. 4:e veckan med en massa hormoner...Tungan ute
  • Jojjo77
    villsågärna38 skrev 2013-12-05 09:57:53 följande:
    Ja jättespännande!! Börjat må så himla illa bara. Tror det är Lutinusen. Aldrig mått såhär innan utan att vara gravid el mgsjuk. Är ju inte det första och hoppas inte det senare med tanke på em. Ska be om de vanliga progesteronvaggisarna idag. Hur mår du? Det är ju inget vidare med hormonerna. Kram
    Usch vad jobbigt! Hoppas att du snart mår bättre.

Jag mår okej, har också varit illamående i några dagar, tror det är tabletterna jag äter... Har ock slutat gråta och tar mig upp ur sängen på mornarna, alltid något. Konstigt att man vänjer sig vid all den här skiten...

Kram
  • Jojjo77
    Helisa skrev 2013-12-11 18:57:55 följande:
    Hemma från Riga. ET 9/12. 9 ägg blev 7 embryon som blev 4 blastocyster varav jag nu bär omkring på en och 3 är infrysta.  
    Vad gäller gladhormoner så har vi gått på julmarknader, ätit pelmeni, åkt på utflykt till Turaida (via Sigulda) och ätit en god trerätters middag som avslutades med jordgubbssoppa.

Hoppas ni har det bra ni som är där nu, eller på väg!
    Spännande! Grattis till ruvandet och lycka till!
  • Jojjo77
    villsågärna38 skrev 2013-12-11 16:44:37 följande:
    Förstår vad du menar Jenkis! Vissa motgångar är svåra att förstå att man kan komma tillbaka efter men man är verkligen starkare än vad man tror! Handlar väl om att lära sig att hantera sorgen även om man aldrig glömmer den. Har du hört nåt mer ännu? Jag har ruvat i en vecka imorgon. Känner inga gravsymtom alls. Men har å andra sidan inte gjort det såhär tidigt då jag varit gravid så hoppet finns såklart kvar. Och får man symtom så vet man ju inte vad som är symtom och vad som är biverkningar. Usch vilken pina att vänta på TD. Håller tummarna att ni får sätta igång i januari iaf så väntan inte blir för lång för er! Kram
    Hoppas hoppas hoppas på plus!!!
  • Jojjo77
    Helisa skrev 2013-12-14 11:07:03 följande:
    Ruvardag 5.
    De första fyra viktiga dagarna när man inte ska utsätta sig för fysisk eller känslomässig stress (och följa diverse andra instruktioner), jobbade ni då eller stannade ni hemma?
    Jag var hemma första dagen för att jag redan tagit ledigt och tyckte det kändes bra, sedan jobbade jag. Tog det lugnare än vanligt men helt stressfria dagar var inte lätta att åstadkomma.
    Det där en svår fråga tycker jag. Jag har bara ruvat en gång och då jobbade jag som vanligt. Blir det dags en gång till, så tror jag att jag kommer att se till att ta det lugnare, mest för att hjärnan ska hinna med och för att man ska få ta hand om sig själv. Beroende på tid och arbetsbörda, så kan jag tänka mig att vara hemma några dagar.

Under flera av mina hormonbehandlingar så har jag varit hemma allt från 2 dagar till 3 veckor... P g a att jag mått dåligt både psykiskt och fysiskt.

Lyssna på din kropp och gör det som känns bäst för dig, tycker jag.
  • Jojjo77
    villsågärna38 skrev 2013-12-16 10:18:06 följande:

Nä det var menat till Jojo Hur går det Jojo? Fått någon donator ännu? Hur mår du av hormonerna? Vi har fått tag på korsdonatorer här på FL. Snabbade på vår process mycket och hjälpte oss till tre försök inom landstinget. Ett litet tips bara Kram
    Tack, mår bra nu. Slut med hormoner för denna gång, testcykeln är avklarad och allt har gått/sett bra ut på alla tester. Nu är det bara att vänta. jag har försökt hitta någon på FL, dock utan framgång. Har vi tur blir det dags i mars/april och det känns inte så långt borta. Nu är det ju lite ledigt snart och vi har ett par resor inbokade framöver, så det kommer nog att gå ganska snabbt.

Håller mina tummar för dig!

Kram
  • Jojjo77
    Minnah77 skrev 2013-12-16 15:00:33 följande:
    Hej jag e jätte ny här.. Å de e både tråkigt o läsa om ofrivillig barnlöshet men skönt o läsa att man inte e ensam om det... Ska göra min första äggdonation i förhoppningsvis v.3 i Finland. Allt var planerat först till v. 48.. Men då ringde dom o sa att donatorn blivit sjuk o flyttade det då till v.50. Sen ringde dom igen o sa att donatorn har blivit sjuk igen så vi får bryta allt. Kul å där har man käkat primolut och tagit procren sprutan för jävels.. Härligt med alla goda biverkningar gahh.. Men hoppas nu på vecka 3. Har någon varit med om byte av donation plötsligt? Varför tar endel spray, räcker det inte med procren sprutan? Vad kul o höra att ni ruvar spännande o hoppas innerligt att det sitter kvar..
    Men vilken otur! Hoppas att det blir av nästa gång!
  • Jojjo77
    Helisa skrev 2013-12-15 21:52:53 följande:
    Ruvardag 6.
    Jag mår som vanligt. De svaga tecken jag möjligen kanske märker kan lika gärna vara tillfälligheter. Jag är lättad över att jag inte får några biverkningar av medicinerna. Jag avundas inte de som kallar Utrogest för yrselbollar.
    Ni som mår dåligt, jag hoppas det går över så snart som möjligt. Kram!
    Alla tummar!!!
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014