• Irma01

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Pyret 77, själv märkte jag ingenting alla efter FET, det var precis sammansintra se gångerna vi fick -. Men det är väl personligt antar jag. Vi trodde att det skulle bli minus igen.
    Dock var jag rätt påverkad av hormonerna.
    Så tyvärr jan jag inte hjälpa dig där, finns säkert andra som kände något.

Frk Röd: trist! Förstår din frustration, men det är säkert det bästa beslutet.

• Irma01

Jenkis, det låter onekligen som ett bra tecken att du är så trött! Snart blir det bättre ska du se. Kram på dig!

Pyret, ja hormonerna kan göra en knäpp. Själv hade jag rejäla humorsvängningar och var extra känslig. Stackars min man, det har inte varit lätt alla gånger
    Försök ta det lugnt och att njuta av ruvartiden. Håller tummarna för dig, men även om det skulle visa minus, tänk på att det kan kräva en del försök innan man lyckas, det är inget ovanligt...
    Hoppas att du ruvar på guldägget redan nu dock. Kram!

• Irma01

Villsågärna vad underbart!!! Grattis, nu kan ni ändå andas ut lite!

Kram

• Irma01

Besök hos läkaren avklarad, alla värden såg fina ut förutom järn, men det är väl inte så farlig att ta några piller )
    Så nu är man bokad på KUB UL i morgon, den vanliga RUL i början på April och en till UL för att kontrollera moderkakan i maj...
    Känner mig iaf väldigt väl omhändertagen!

Hoppas allt ser bra ut i morgon...

NinaCamilla, håller tummarna hårt inför helgen

Jenkis, håller med vsg ang testerna. Strunt i dem!

• Irma01

Tack vsg!

Tack för tipset Juliette, var blodgivare förut, nu får jag inte längre, och de gav mig nåt som fick mig att ha den värsta magont i hela mitt liv. Enda tablett som funkade var Niferex...vågade inte chansa med annat men om Hemofer inte ger magbesvär är det nig värt att prova!

• Irma01

Hej!

Tillbaka från UL, allt såg fint ut, risken var mindre ön 1/20 000!!! Bättre gick det inte att få sa barnmorskan )
    Helt overkligt att se lilla krabaten röra sig runt där, plötsligt blev det lite mer verkligt. Känner ju ingenting annars och kan fortfarande ha mina "vanliga" kläder, så det var så häftigt att se.

Känns som en till milstolpe är passerad, nästa UL i början på april. Nu ska vi verkligen försöka njuta av graviditeten.

Lycka till alla som ruvar, håller tummarna hårt för er!

• Irma01

Tack Juliette och vsg

Ja Juliette, kan säga att jag tvekade länge med den sista behandlingen. Visste inte om jag skulle orka igen och orka mentalt ta mig igenom ett till misslyckande...men det kändes så dumt att lämna ägget i frysen. Tur att jag tänkte så. Så ja, man ska helt enkelt inte ge upp!
    Kram

• Irma01

Tack redan 47

Rätt inställning Juliette! Ja, vi är många som till slut plussade efter 5 eller fler försök!
    Ja, ibland undrar jag också varifrån man får kraften, man orkar mer än man tror. Kram!

• Irma01

Hej bullenochgrisen och välkommen!

Min man och jag gjorde först privat försök i Spanien, samtidigt som vi var i kö på KS Huddinge.
    På KS delar man mellan två par om de får 10 ägg eller fler från donatorn.
    Att du får tre försök är ju tre försök med olika donator, det betyder inte att du "bara" får tre ET.
    Om det finns t.e tre embryon från första donatorn så gör du en ET och sedan har du möjlighet till vad vi kallar för FET.
    Det är säkert olika vid olika sjukhus.
    Om det inte har gått vägen via landstinget så återstår egentligen bara privata försök utomlands. Kostnaden är väl olika, beroende på klinikerna.

Mvh,

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014