Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
Kör också omega 3, d-vitamin, folsyra och antiinflammatorisk mat lök och kanel är också jättebra!! Kram
Detsamma!! God jul!! Kram
Hej Calimero och MrsCecilia! Våra familjer visste hela tiden att vi gjorde ÄD. Vi var öppna med det för dem och våra närmsta vänner. Berätta det så snart som möjligt så det inte blir en stod grej. Ytligt bekanta, vänner vi inte står nära vet fort inte. Det blir upp till vår dotter sen att välja vilka fler som ska veta men i familjen är det en självklarhet tycker jag. Viktigt för henne att alla vet och att det avdramatiserats. Hon ska ju själv få veta om nåt år. För att det inte ska bli en stor grej. Eftersom det kan ta en stund att sätta dig in, läsa och förstå vad ÄD är så rek jag er att berätta för familjen så snart som möjligt så det landat innan bebisen kommer. Ingen i vår familj som ens tänker på detta längre vilket är jätteskönt!! Hon är så självklart vår Kram och lycka till!!!
Håller med Redan47! Och er andra om att likheter är tjatigt men inget man kommer ifrån. Vår dotter är helt klart mer lik min man och även hans mamma som liten men gester och sätt har hon mycket som är likt mig. Och jag bryr mig faktiskt inte om folks tjat. Det är min dotter punkt! Det roliga är också att hon är rätt likt en av min systers barn som hon inte har nåt genetiskt ihop med alls och den tjejen är inte heller så lik min syster trots att hon är tillverkad på vanlig väg så även då kan det bli så att ett barn är mer likt en av föräldrarna. Sen är det ju så att nånstans runt 5% av befolkningen faktiskt har "brevbäraren" till pappa (el ja inte den pappa de tror) men det är ju en helt annan story... Kram på er!!
Så kloka ord Redan47!! Kram
Tror att jag tog procrensprutan (nedreglring som håller i 6 veckor) 3-4 veckor innan ET. Sen började jag med östrogen ett par veckor innan ET. Vid FET har vi kört utan nedreglering (jätteskönt) en hög dos östrogen slår också av den egna cykeln och har varit tillräckligt då man inte behövt synka med en donator. Har du hört nåt mer? Kram
Ang att berätta så är det ju olika hur man känner och nog viktigt att man gör det som känns rätt. Familj, våra vänner, mvc, BVC osv har vi varit helt öppna med. Våra familjer och våra vänner visste hela tiden , även under försöken eftersom det tog så många år. Resten dvs kleti och pleti har vi inget behov att vara öppna med. Om nån frågar så berättar vi såklart men annars så angår det inte alla tycker jag lika lite som det angår mig hur alla barn jag träffar blivit avlade Så kände vi innan vi fick barn och det har inte förändrats. För mig skulle det känns konstigt att berätta det för alla, det skulle liksom ta fokuset från dottern som person. När barnet väl finns där är det ju inte sättet det kom till på som är i fokus utan på barnet självt. Sen om någon frågar så skulle berättar vi men de allra flesta kleti och pleti frågar faktiskt inte. Det är vår erfarenhet. Det viktigaste tror jag är att vara öppen mot barnet och berätta bär de är små så det inte blir lögner eller hemligheter i familjen. Kram