Inlägg från: villsågärna38 |Visa alla inlägg
  • villsågärna38

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Helisa skrev 2013-12-21 12:09:10 följande:
    Tack för era synpunkter kring motion.
    Riga skrev att promenader är ok men jag ska inte använda motionscykeln. "...it is hard avoid usual exercises, but you should understand that you are pregnant now, this is first weeks and you should be very careful!"
    Jag väljer att följa deras råd.

Du ska såklart göra det som känns bäst för dig!!! Jag blev så trött från V6 och under några veckor framåt att jag inte orkade med nåt mer än mitt jobb. Brukade somna i soffan runt 18 på kvällarna. Sen kom illamåendet i v7-8 och höll i sig 10 veckor. Mår du likadant så rek jag Lergigan Comp man kan få på recept. Gjorde att jag klarade mig igenom detta utan sjukskrivning, bara med någon sjukdag ibland (ofarligt för bebisen). Har du börjat känna några symtom ännu? Hur mår du? Kram
  • villsågärna38
    Jenkis skrev 2013-12-21 13:15:14 följande:
    Jättetråkigt! Men du verkar vara vid ganska gott mod ändå. Heja dig! Hoppas ni får en fin guldklimp via adoptionen. Kram

Tack kära du!!! Är ledsen men samtidigt så tacksam för det jag har. Svårt att totalt deppa ihop då. På nåt sätt blir det ett litet syskon. Kram på dig och trevlig helg!! Håller tummarna för ert nästa försök!!
  • villsågärna38
    Jenkis skrev 2013-12-21 14:02:18 följande:
    Tack! Önskar dig detsamma! Såg att Mrs Cecilia lyckats på sitt första försök efter sitt avbrytande. Det ger hopp, men samtidigt känner jag mig lite deppig då det känns som alla lyckas på något sätt utom vi... Men den känslan känner man ju igen och man vet ju aldrig! Det kan ju gå fin, fint för oss. Nu unnar jag Cecilia detta av hela mitt hjärta! Hon om någon är värd all lycka och tur!

Ja jätteroligt att hon lyckats Nu hoppas vi på samma lycka för er!! Vet precis hur det känns när man kämpar på med försök och missfall. Det är oerhört tufft! Har inte varit med om samma sak som er så det sorgen kan jag inte ta in. Tycker ni är oerhört starka som orkat ta nya tag, ja som öht står på benen. Men vi hann med fyra missfall genom åren varav ett i v.13 (upptäcktes på KUB-ultraljudet). Det var jättetufft och ibland kändes det som att det aldrig skulle gå vägen även för oss. Men ge inte upp! Ni har alla chanser att det ska funka. Speciellt eftersom ni lyckats bli gravida tidigare. Jag tror det är er tur nästa gång. Stora kramar
  • villsågärna38
    Helisa skrev 2013-12-21 14:35:39 följande:
    Mår bra. Inga symtom utom lite ömhet. Min man sa "Redan? Dom behövs ju inte än på ett tag."
    Jenkis skrev 2013-12-21 13:08:27 följande:
    Jag fick inga förhållningsorder alls.
    Märkligt att det är så olika. Och tack för grattis!Det önskar jag dig verkligen!
    Jenkis skrev 2013-12-21 14:02:18 följande:
    Nu unnar jag Cecilia detta av hela mitt hjärta! Hon om någon är värd all lycka och tur!
    Jag håller med!

Va skönt att du mår bra Hoppas att det håller i sig!! Kram
  • villsågärna38

Kunde inte sagt det bättre själv! Instämmer helt med föregående talare!! Jag hade också satt in en om det var bra kvalitet och blasto men sett till att få medicinering i form av prednisolon och blodförtunnande för att minska risken för missfall och öka chansen att kroppen inte stöter bort embryot. Lycka till!!! Kram

• villsågärna38

Micke78 - det ät vanligt att man tar både Trombyl/aspirin och fragmin el liknande. De verkar på lite olika sätt så din läk har nog tänkt till här. Mkt vanligt när man är lite " äldre " att man behöver det för att få behålla en grav. Hoppas det går vägen för er i feb! Hört mkt gott om kliniken där ni ska göra er behandling så tror du är i goda händer! Kram

• villsågärna38

Ang östrogenbehandling så ska visst plåster vara mer gynnsamt när det gäller risk för proppar. Likaså blir det ett jämnare upptag än tabletter så kan du få t ex Estradot istället för Progynon så kan jag rek det. Jag har mått mkt bättre på dem med, är känslig för hormonsvängningar kram igen!!

• villsågärna38
    Jenkis skrev 2013-12-22 18:44:42 följande:
    Tänk även på att sprida ut de mediciner du skall ta flera gånger per dygn så jämt som möjligt över dygnet. Då har de bäst effekt och du slipper fluktuerande hormonnivåer som kanske gör dig känslig i humöret

Det är också jättebra såklart men skillnad mellan hur kroppen tar upp i tarmen och genom huden. Jag som är laktosintolerant kanske är extra känslig men har ju gjort så många försök att jag kunde märka en markant skillnad. Spelade ingen roll att jag tog Progynonet exakt på minuten Kram
  • villsågärna38
    Jenkis skrev 2013-12-22 18:26:30 följande:
    Sammanfattning rapport 2013:1 (pdf 104 KB) Här är sammanfattningen från etiska rådet ang. surrogatmoderskap, donation o.s.v. det är väl bara att hoppas att vissa saker går igenom. Skulle underlätta. Visste ni att om er donator avlider kastas embryona?

Mkt intressant!!!
  • villsågärna38
    Redan47 skrev 2013-12-22 16:42:34 följande:
    Vilken styrka får du då som motsvara 6mg tex? Mkt intresserad av det, väntar svar fr Riga på frågan ...

Jag tar tre plåster som jag byter var tredje dag. Det ska motsvara tre Progynon per dygn som jag hade tidigare. Vill minnas att de var på 2 mg styck. Kram
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014