• Helisa

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Åh Minnah, vad ledsamt. Önskar dig styrka och lindring! Kram!

• Helisa

Jenkis, hoppas du får bra svar av din BM och glatt besked när det blir dags för RUL!

• Helisa
    Nu är jag 19+5.
    Rutinultraljudet igår gick bra. Allt var normalt. Skönt! Barnmorskan kollade hjärna, ryggrad, hjärtaktivitet, fostervattenmängd, fosterrörelser, lårbenets längd, skallbredd, bukdiameter och flera inre organ. Enormt fascinerande att man kan se så mycket, t.ex. vindlingarna inne i hjärnan.
    Om jag minns rätt är bebisen 19 cm. Hen har vuxit lagom mycket i förhållande till sin ålder. Hjärta
    Förra måndagen köpte jag mina första två par mammabyxor. Befrielse! Har klarat mig fram tills dess med mina vanliga byxor men utan skärp. Samma dag var också första gången som jag kände något som kan tänkas vara fosterrörelser! Gravid 
  • Helisa

Redan, jag håller också tummar och tår för dig! Nu är det din tur!

• Helisa
    Redan47 skrev 2014-04-10 14:37:23 följande:
    Blir det neg definitivt - så blir det en hysto m implantation cutts. 
    Nej, det ska det inte bli, det ska gå bra! Hjärta
    Men vad är hysto m implantation cutts?
    Hysterektomi - är det att livmodern opereras bort?
    Implantation cutts?
  • Helisa

Redan, jag håller tummarna för att det går bra nästa gång! Hjärta
    Förlåt om jag skrev nåt dumt i förra inlägget.
    Kram!

• Helisa

Massor av grattis Jojjo77! Det ska gå bra ska du se! Jag håller tummarna!
    Redan47, vilken kämpe du är! Snart är det dags igen. Bara några dagar kvar. Den här gången ska det gå toppenfint!

• Helisa

Redan, jag förstår att det känns tungt. Jag tänker på dig och håller alla tummar jag har. Hjärta

• Helisa
    Senaste dagarna har bebisen levt om extra mycket i magen. Det gör absolut inte ont (inte än) utan känns härligt.
    Jag vill gärna se det som att bebisen signalerar att hen är frisk och stark och jag blir glad när bebisen viftar och sprattlar med armar och ben för att träna rörlighet och styrka.
    När jag vaknade i morse upplevde jag egentligen inte att bebisen väckt mig utan snarare som om hen sa "Är du vaken nu, mamma? Ska vi upp och leka?"
    Är nu 27+2.
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014