• Helisa

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Tack för lyckönskningar båda två.
    Redan47, vi får väl vinka mellan flygplanen.

• Helisa

Jag har fått information om att embryoåterföringen tar 45-60 min. Är det den gynekologiska delen som tar den tiden eller är det inklusive information och administration?

• Helisa
    Hemma från Riga. ET 9/12. 9 ägg blev 7 embryon som blev 4 blastocyster varav jag nu bär omkring på en och 3 är infrysta.  
    Vad gäller gladhormoner så har vi gått på julmarknader, ätit pelmeni, åkt på utflykt till Turaida (via Sigulda) och ätit en god trerätters middag som avslutades med jordgubbssoppa.

Hoppas ni har det bra ni som är där nu, eller på väg!
  • Helisa
    Ruvardag 5.
    De första fyra viktiga dagarna när man inte ska utsätta sig för fysisk eller känslomässig stress (och följa diverse andra instruktioner), jobbade ni då eller stannade ni hemma?
    Jag var hemma första dagen för att jag redan tagit ledigt och tyckte det kändes bra, sedan jobbade jag. Tog det lugnare än vanligt men helt stressfria dagar var inte lätta att åstadkomma.
  • Helisa
    Ruvardag 6.
    Jag mår som vanligt. De svaga tecken jag möjligen kanske märker kan lika gärna vara tillfälligheter. Jag är lättad över att jag inte får några biverkningar av medicinerna. Jag avundas inte de som kallar Utrogest för yrselbollar.
    Ni som mår dåligt, jag hoppas det går över så snart som möjligt. Kram!
  • Helisa
    Overkligt. Wow. Jag är gravid!
    Jag log brett åt plusset i morse medan min man fördjupade sig i instruktionerna för att komma fram till om det var bra eller dåligt med ett plus. Sen jublade vi ihop.
    HCG-blodprov 117. Enl Riga är det bra.
  • Helisa

Tack för grattis!
    Välkommen Erilar!
    Villsågärna, hoppas det ordnar sig för er på ett bra sätt!

• Helisa
    På måndag har det gått 2 v sedan ET.
    Vad har ni fått för instruktioner angående motion? Är jympapass ok? Långpromenader? Cykling? Armhävningar? Situps? Ska vi vara extra försiktiga pga ÄD?
    Jag fick beskedet "First 12 weeks it will be better avoid sport exercises to avoid any complications. Now you should be careful and take all necessary medicines in the same dosage."
    12 veckor! Snacka om att bli extrafläskig och muskelsvag.
  • Helisa
    Tack för era synpunkter kring motion.
    Riga skrev att promenader är ok men jag ska inte använda motionscykeln. "...it is hard avoid usual exercises, but you should understand that you are pregnant now, this is first weeks and you should be very careful!"
    Jag väljer att följa deras råd.
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014