• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Med tanke på vad vi gick igenom i v.21, så var det nog bra att jag var i form både fysiskt och psykiskt... Tycker att jag återhämtade mig fysiskt rätt snabbt fast jag förlorade mycket blod och var jättesvag precis efter förlossningen.

Tror dock det är viktigast att lyssna på kroppen och om man inte har motionerat regelbundet innan, så kanske man inte skall dra igång när man precis blivit gravid, utan mer fortsätta med det man gjorde innan liksom. En elitidrottare kan ju självklart ha en annan träningsintensitet som gravid än en vanlig motionär.

• Jenkis
    villsågärna38 skrev 2013-12-19 11:40:17 följande:
    Hej tjejer! Inget plus här Jätteledsen men vi har ju en liten prinsessa sen förut så lika ledsen som jag blev för vid minus är omöjligt att bli. Drömmen om ett helsyskon till henne är däremot krossad. Nåväl, det får bli syskon på annat sätt istället. Nu satsar vi på adoption istället. Har officiell td på söndag så ska såklart testa även då men det krävs nog ett mirakel för att ska visa annorlunda. Kram och lycka till för er alla andra!!
    Jättetråkigt! Men du verkar vara vid ganska gott mod ändå. Heja dig! Hoppas ni får en fin guldklimp via adoptionen. Kram
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2013-12-21 13:31:54 följande:

Tack kära du!!! Är ledsen men samtidigt så tacksam för det jag har. Svårt att totalt deppa ihop då. På nåt sätt blir det ett litet syskon. Kram på dig och trevlig helg!! Håller tummarna för ert nästa försök!!
    Tack! Önskar dig detsamma!

Såg att Mrs Cecilia lyckats på sitt första försök efter sitt avbrytande. Det ger hopp, men samtidigt känner jag mig lite deppig då det känns som alla lyckas på något sätt utom vi... Men den känslan känner man ju igen och man vet ju aldrig! Det kan ju gå fin, fint för oss.

Nu unnar jag Cecilia detta av hela mitt hjärta! Hon om någon är värd all lycka och tur!
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2013-12-22 12:16:11 följande:
    Kunde inte sagt det bättre själv! Instämmer helt med föregående talare!! Jag hade också satt in en om det var bra kvalitet och blasto men sett till att få medicinering i form av prednisolon och blodförtunnande för att minska risken för missfall och öka chansen att kroppen inte stöter bort embryot. Lycka till!!! Kram
    Håller med!
  • Jenkis
    micke78 skrev 2013-12-22 12:50:44 följande:
    Oj, det har jag inte tänkt på! Vad jobbigt det måste varit för dig!
    Jag ska ta östrogen ja, och sen har jag  fått fragmin spruter, men också aspirin och är lite osäker på om jag ska ta båda och, det får jag fråga om när det närmar sig..

När ska man ta trombosprovet isåfall?
    Tänk även på att sprida ut de mediciner du skall ta flera gånger per dygn så jämt som möjligt över dygnet. Då har de bäst effekt och du slipper fluktuerande hormonnivåer som kanske gör dig känslig i humöret
  • Jenkis

He, he. Har sagt åt sambon att äta mycket av ägg, kyckling, nötter, fullkornsprodukter, skaldjur och fisk. Det är bra för hans simmare (innehåller zink och selen).

Själv kör jag egenmedicinering av:

Omega3 (blodförtunnande)
    Gurkmeja (antiinflammatoriskt)
    Ingefära (antiinflammatoriskt)
    Nyttiga fetter
    Röda ekologiska druvor (flavonoider)
    Nypon (flavonoider, karotenoider, lycopene, antiinflammatoriskt)
    Folsyra
    D-vitamin

Försöker "kopiera" Fragmin, Trombyl och Kabiven på naturligt sätt

Gurkmejan och Ingefäran skall man dock sluta med strax innan ET eftersom de kan orsaka missfall.

Ovanstående tog jag när jag blev gravid och då kan jag ju inte låta bli att prova igen

• Jenkis
    villsågärna38 skrev 2013-12-22 23:00:20 följande:

Det är också jättebra såklart men skillnad mellan hur kroppen tar upp i tarmen och genom huden. Jag som är laktosintolerant kanske är extra känslig men har ju gjort så många försök att jag kunde märka en markant skillnad. Spelade ingen roll att jag tog Progynonet exakt på minuten Kram
    Nej, vi är ju alla olika individer och det är ju bra att det finns alternativ. Jag vet att du har skrivit om detta förut. Att vissa bygger upp slemhinnan bättre på plåster.

6 mg har varit i klenaste laget för mig och när jag blev gravid körde jag 8 mg. Skulle inte förvåna mig om de sätter in mig på 6 mg igen denna gång och så visar VUL att jag måste gå upp till 8 mg... Varför inte köra på 8 direkt?

Ja, ja....
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2013-12-22 23:10:20 följande:

Kör också omega 3, d-vitamin, folsyra och antiinflammatorisk mat lök och kanel är också jättebra!! Kram
    Javisst! All mat som är antiinflammatorisk och gärna i härliga färger som riktigt röda, gröna o.s.v. Lök och vitlök är ju rena hälsobomben t.ex. Bruna bönor, grönkål o.s.v. är också riktigt bra för hälsan såhär i jultider
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2013-12-24 11:59:43 följande:
    Detsamma!! God jul!! Kram
    God helg och gott nytt år framöver! Låt 2014 bli det år vi får våra efterlängtade bebisar eller åtminstone bli gravida! Nu kör vi så det ryker Gravid Plus Hjärta
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014