Inlägg från: villsågärna38 |Visa alla inlägg
  • villsågärna38

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Bullenochgrisen: Vi var också mottagarpar 2 utan att få ägg. Tycker personligen att det var skit då vi innan hade gjort sex ivfer, försökt bli gravida i flera år osv, så hoppas verkligen att det går bättre för er och att ni får ägg och slipper göra en hormonbehandling i onödan. Ang din Progynondos så är väl frågan hur tjock slemhinna du fick sist? Den ska ju vara mellan 8-12 mm. Kanske låg du i underkant och man vill därför höja för att boosta lite extra denna gång. 4 mg låter rätt lite tycker jag. Tror de flesta tar 6-8 mg så helt normal dos du får nu med andra ord men logiskt att man testar med 4 vid testcykeln. Kram

• villsågärna38

Förresten! D-vitamin är bra nu när hösten kommer och även en multivitamin för gravida. Omega 3 ska du definitivt ta och även Folsyra. Kram

• villsågärna38
    Redan47 skrev 2014-08-26 21:20:20 följande:

Det visade 5mm, denna gång (Förra veckan 10, hos min gyn på orten). Och det verkar mer rätt m 5mm då det är så det brukar vara vi denna tidpunkt. Så det följer väl egentligen planen varför jag oxå är nedreglerad , för att kunna stimuleras lite längre. Ska kolla flyg och drar ner till Aten för att göra mina vaginala behandlingar där före transfer. Lite tråkigt känns det naturligtvis, hade ju gärna sett någon förbättring efter hysto. Men att döma av blödningen så är den 2-3dgr, punkt slut och det talar ju för att slemhinnan är svag i utvecklingen what so ever. Jaja, nya tag! Kram och tack för omtanke.

Oj vilken skillnad! Hade gynekologen på orten gammal utrustning? Hopppas att den var 3-skiktad iaf. För då har du ju forfarande tid att få till 8 mm. Och det är ju fullt tillräckligt! En av mina bästa vänner blev gravid och fick en som på 6 mm treskiktad så det är ju också fullt möjligt även om det inte ät optimalt. Kram och stort lycka till!!
  • villsågärna38
    Redan47 skrev 2014-08-26 23:13:38 följande:

Hon idag sa att den inte va tre skiktad... Men jag vet ärligt inte om det heller går stt lita på heller. Lite avslagen blev jag, men får ta reda på det....

Oj va jobbigt att inte vara säker på resultatet. Är den inte treskiktad så hade jag avbrutit om jag var du. Har du någon annan du kan gå till för vul? Kan du få med en bild kanske att skicka till Peny? Kram
  • villsågärna38

Oh Redan va roligt att höra att din slemhinna växer till sig så fint! Och att mannen kommer ner. Stora kramar och lycka till nu!!

NinaCamilla, 7 mm på 6 dagar är väl inte så tokigt? Man brukar ju behandla 12-14 dagar om man kör utan nedreglering så då hinner du ju def få en fin slemhinna innan transfer. Kram

• villsågärna38
    Redan47 skrev 2014-09-13 10:27:47 följande:

Nu är jag gravid!!!! Ruvar två embryon. Känns så bra! Har ju rutin nu så det känns inte nogot speciellt nervöst eller så numera. Har uppskrivet det jag behöver komma ihåg m inköp medicin och så. Vet vad jag vill ha ich behöver. Två dagar kvar på semester. Måndag bär det av hemåt igen!

Klart du är gravid!! Det är man ju alltid vid transfer, ja tills motsatsen bevistas!! När vi gjorde ivf privat i Sverige bjöd de på cider, ost och kex efter transfer för att fira att man ruvade och var gravid. Väldigt positiv och trevlig tradition tycker jag så fira och njut nu av de sista dagarnas semester så håller vi tummarna!!! Kram
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014