Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
Jenkis skrev 2014-04-08 09:28:07 följande:
Sex veckor kvar till RUL... hoppas verkligen vi tar oss igenom det helskinnade.... Från v. 21 har jag ingen erfarenhet, så det skall bli spännande! Hoppas kunna fixa klart barnrummet denna gång och köpa lite grejor efter RUL. Synd att statistik och matte kanske inte är min grej. Hittade att det är risk på 1/50 att hitta oklarheter på RUL. Dessa behöver dock inte betyda något, men måste undersökas närmare. Vi som redan dragit den nitlotten och avvikelsen inte var ärftlig. Vad är oddsen för oss att drabbas igen? Alltså hur stor är sannolikheten att vi faktiskt går igenom RUL med glatt besked? (Försöker ju fokusera på det positiva såklart) De sk soft markers som är kopplade till kromosomavvikelser är sannolikheten 1/20 att hitta och det är här jag skall försöka få vården att hålla tyst. Om de hittar ett par vill jag inte veta. Det rör bara upp en massa oro förmodligen i onödan...Tror den är minimal att det ska hända er igen!! Nu gör ju ÄD med ungt ägg också och då är ju riskerna för kromosomavvikelser jättesmå. På vårt RUL med dottern hittades ingenting. Jag hoppas och tror att det blir då för er den här gången!! Ni har fått er beskärda del. Och för vår del hoppas vi på en favorit i repris också 5 veckor kvar!!! Vi gör RUL i v 18+6. Visst gör ni lite tidigare? Kram