Inlägg från: villsågärna38 |Visa alla inlägg
  • villsågärna38

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Jenkis skrev 2013-12-16 09:33:22 följande:
    Vet inte om du blandar ihop mig och jojo? Det var inte jag som skrev att det var bra att lyssna på kroppen även om jag också tycker det Hurra! Jag har precis fått höra att jag kan börja spraya efter nyår! Så min egen uträkning säker donation runt v 5 om allting fungerar klockrent! Så lagom till sportlovet kanske jag testar plus Ha, ha. Inte ens tre hela månader till dess.

Och supergrattis till dig Jenkis!! Kul du är på g nu! Kram
  • villsågärna38

Ha, ha!! Jo eg är man ju helt klart veteran även efter fyra försök tycker jag. Vi hann med några ivfer innan vi gick över till ÄD och sen var det lite segt. Dottern blev till med tredje donatorn på sjätte ÄD-återförandet. Så länge ska man def inte behöva hålla på men skam den som ger sig Testade också tidigt de första gångerna men vet att jag liksom mår bättre av att leva på hoppet in i det sista. Det är säkert jätteolika det där. Blödningar är ju jättevanligt också så som du skriver så kan man ju absolut vara gravid ändå och om man inte vet det är det ju bättre att testa tidigt. Vår klinik är dock tydlig med att man fortsätter med medicinen och testar på TD även om man har en blödning. Vi har en koordinator man kan nå varje vardag också om man har frågor vilket var jätteskönt i början tyckte jag. Håller tummarna för att ni får sätta igång så snart det bara går efter jul och att det sen går vägen. Kram

• villsågärna38
    Helisa skrev 2013-12-18 18:59:10 följande:
    Overkligt. Wow. Jag är gravid!
    Jag log brett åt plusset i morse medan min man fördjupade sig i instruktionerna för att komma fram till om det var bra eller dåligt med ett plus. Sen jublade vi ihop.
    HCG-blodprov 117. Enl Riga är det bra.

Grattis här med Helisa!! Nu håller vi tummarna att det går hela vägen! Kram
  • villsågärna38

Hej tjejer! Inget plus här Jätteledsen men vi har ju en liten prinsessa sen förut så lika ledsen som jag blev för vid minus är omöjligt att bli. Drömmen om ett helsyskon till henne är däremot krossad. Nåväl, det får bli syskon på annat sätt istället. Nu satsar vi på adoption istället. Har officiell td på söndag så ska såklart testa även då men det krävs nog ett mirakel för att ska visa annorlunda. Kram och lycka till för er alla andra!!

• villsågärna38
    Redan47 skrev 2013-12-19 14:59:54 följande:
    Villsågärna, vad sorgligt! Spelar ingen roll att vi har barn, sorgen över det hopp och längtan som ej blir är ju lika stor. Jag har inte koll, vilket ÄD försök är det ni gör/gjort nu? Ni vill inte försöka fler gånger?

Tack Ja visst är det här också en sorg. Vi fick vår dotter efter sex ivf:er och sex ÄD (3 ET och 3 FET) och det här är det enda frysägget vi hade kvar. Det var sånna tuffa år både för relationen och för mitt psyke och min kropp att vi sätter stopp här nu. Satsar på adoption istället. Håller tummarna för dig!! Ge inte upp ännu. Du är ju bara på RD 9. Det kan vända!! Kram
  • villsågärna38

Jag levde som vanligt ända till den enorma tröttheten och illamåendet kom. Då löste detta sig av sig själv Var vila som gällde efter jobbet för att orka. Blev lite långpromenader och gravidpilates men inget mer. Försök att inte stressa och vila när du kan men träna är ju helt ok i början om man orkar!! Kram

• villsågärna38
    Helisa skrev 2013-12-19 22:17:30 följande:
    Tack för grattis! Välkommen Erilar! Villsågärna, hoppas det ordnar sig för er på ett bra sätt!

Tack kram
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014