Inlägg från: villsågärna38 |Visa alla inlägg
  • villsågärna38

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Nu har jag varit på VUL. Man såg en hinnsäck men den var för liten för att se något i ännu. Ska dit om två veckor igen. Hjälp!! Olidligt. Kan nog vara så att jag hade ägglossning så sent som 20/1 när jag tänker efter så allt kan ju gott vara i sin ordning men får sånna jobbiga känslor nu. Har ju varit flera ggr på vul och fått neg besked så känns som att jag ställer in mig på det nu som ett försvar. Håll tummarna gör oss och pyret! Kram

• villsågärna38
    Jenkis skrev 2014-02-11 11:36:30 följande:
    Nej, jag vill inte åka någonstans. Det är så meckigt att ta ledigt från jobbet och det är väl ok ett par timmar för att göra VUL här, men att resa 22 mil för VUL... Då behöver jag vara ledig hela dagen. Jobbar i butik, så all ledighet tas 6 månader i förväg. Det har varit nog med våra behandlingar och korta varsel. Orkar inte mer... Men nu har jag skrivit in mig. Fick ett namn från en kompis på bra BM och BM får ta fajten! Ringde gyn och de hänvisar till Uppsala eller Stockholm... De kan bara ta emot 3 patienter per vecka på mitt sjukhus nu för tiden och hela året är väl bokat... Förr gjorde de t.o.m. IVF:er så det är verkligen bantat.

Usch va jobbigt, förstår dig!! Men jättebra att du bokat tid hos en bra bm!!! Finns det ingen privat gyn i stan som kan göra vul? Tre patienter i veckan låter ju helt galet. Kram
  • villsågärna38
    Juliette F skrev 2014-02-11 14:27:58 följande:
    Oj, då är det säkert att det är dina ägg alltså denna gången ! Har du fått göra blodprov för att mäta hcg? Är värdet högt där så är det ju bra. Håller alla tummar och tår jag har - förstår precis vad du skriver om negativt besked! Samma här, vågar inte ens tjuvtesta och har redan tagit ut ett minus i förskott :).

Jo det är en spontan graviditet Tror jag hade ägglossning runt den 17/1 så ja, det kan kanske stämma trots allt. Är i typ 5+3 isf och då är hinnsäcken normalstor. Igår knappade jag bara in mensens första dag i en uträknare men det blev nog helt fel. Vet ju när vi hade sex och när jag isf bör ha haft ägglossning. På cykeldag 19 isf, inte helt som det brukar men hormonerna och åldern kan väl påverka där. Nä tog inte hcg. Ska be om det. Skulle vara skönt att få nån indikation tidigare än om två veckor. Livet är upp och ner nu Kram
  • villsågärna38
    snorpan02 skrev 2014-02-11 14:42:12 följande:
    Villsågärna har sett dig i trådar här o där o nu såg jag att du lyckats på egen hand, va roligt, stort grattis p lycka till.

Tack Kram
  • villsågärna38
    Juliette F skrev 2014-02-11 16:32:49 följande:
    Jag förstår att det är upp och ner, men det är ju helt underbart.  Hoppas du kan få ett hcg-test, kanske kan det lugna lite, om värdet där är bra. Vilken överraskning!

Ska ta hcg imorgon och fredag. Känns skönt!!
  • villsågärna38
    Jenkis skrev 2014-02-12 20:18:04 följande:
    Första tecken på blod idag... Två dagar senare än förra gången. Tur att man är härdad. Då var det varje dag i tre veckor i sträck... Vet ju att man kan blöda mycket utan att det blir MF, men det jag blir lite rädd för är att det skall var något fel igen som inte löser sig av sig själv... MF otroligt tråkigt, men gå igenom samma he...te som förra gången är faktiskt värre, så om den lilla inte är helt OK så...

Oh hoppas att det inte är mf på gång!! Är ju supervanligt med blödningar så hoppas innerligt att det är biverkningar av medicinerna. Stor kram
  • villsågärna38

Jag tog hcg idag. 19500. Stämmer med v.5 så här är det pirrigt värre. Nytt test på måndag. Väldigt nervöst att vara gravid med 42-årigt ägg... Kram

• villsågärna38
    Jenkis skrev 2014-02-13 11:58:07 följande:
    ÅÅÅ. Grattis! Tänker de sätta dig på stödmedicinering?

Tack! Jag har en privat gyn också som ger mig blodförtunnande och prednisolon. Nytt prov på måndag. Vi får se vad der visar. Hur är det med dig? Kram
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014