Inlägg från: villsågärna38 |Visa alla inlägg
  • villsågärna38

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Förstår vad du menar Jenkis! Vissa motgångar är svåra att förstå att man kan komma tillbaka efter men man är verkligen starkare än vad man tror! Handlar väl om att lära sig att hantera sorgen även om man aldrig glömmer den. Har du hört nåt mer ännu? Jag har ruvat i en vecka imorgon. Känner inga gravsymtom alls. Men har å andra sidan inte gjort det såhär tidigt då jag varit gravid så hoppet finns såklart kvar. Och får man symtom så vet man ju inte vad som är symtom och vad som är biverkningar. Usch vilken pina att vänta på TD. Håller tummarna att ni får sätta igång i januari iaf så väntan inte blir för lång för er! Kram

• villsågärna38

Oh va härligt att höra Helisa!! Stort grattis till ruvningen! Håller tummarna för dig! Visst är det olidligt att vänta!! Vill bara testa redan nu men tänker inte göra det. Har TD den 22a men testar nog redan på fredan. Har alltid visat om jag varit gravid efter 14 dar så längre tänker jag inte fra ut på pinan. Kram

• villsågärna38

Ok förstår. Det ska man självklart respektera men vet sen tidigare att en del inte får någon tidsangivelse då de tar cortison i samband med ÄD och ville dela min erfarenhet. Jag har ordination på morgonen vilket passar mig jättebra. Sover bäst då också Sen kanske inte alla är så känsliga som jag.

• villsågärna38

Hur mår du Helisa? Jag är på RD 11 och har tyvärr inga symtom alls men å andra sidan säger det ju ingenting Håller med Jenkis om att man ska göra det som känns rätt. Däremot tror jag efter att ha ruvat totalt 13 ggr, både ivf och ÄD att det absolut viktigaste för att bli gravid är embryokvaliteten och ev tilläggsmediciner om man kan misstänka immunologiska problem alt har en historia med missfall. Det var när jag började med cortison och fragmin som jag äntligen fick behålla en graviditet hela vägen och då vilade jag komiskt nog inte alls som jag gjort innan för vi hade liksom gett upp och trodde aldrig det skulle gå vägen. Håller iaf tummarna jättehårt för dig och hoppas vi blir gravida nu!! Kram

• villsågärna38
    Jojjo77 skrev 2013-12-15 10:13:12 följande:
    Det där en svår fråga tycker jag. Jag har bara ruvat en gång och då jobbade jag som vanligt. Blir det dags en gång till, så tror jag att jag kommer att se till att ta det lugnare, mest för att hjärnan ska hinna med och för att man ska få ta hand om sig själv. Beroende på tid och arbetsbörda, så kan jag tänka mig att vara hemma några dagar. Under flera av mina hormonbehandlingar så har jag varit hemma allt från 2 dagar till 3 veckor... P g a att jag mått dåligt både psykiskt och fysiskt. Lyssna på din kropp och gör det som känns bäst för dig, tycker jag.

Tufft att må så dåligt!! Känner igen det där!! Hoppas att ni snart får pröva igen och att du förhoppningsvis inte mår lika dåligt nästa gång. Jag mådde iaf fysiskt sett lite bättre då jag fick plåster ist för Progynon och har vid FET även sluppit nedregleringen. Det psykiska är ju dock svårare att göra nåt. Har du hört nåt mer från kliniken ännu? Håller tummen för dig!! Stora kramar
  • villsågärna38

Håller tummarna för er Helisa och Redan!! Vad är det du tar mer för ämnesomsättningen Redan47? Jag tar bara prednisolon men det hjälper def till att pigga upp så man slipper zombiegrejen. Skönt!! Molvärk här idag. RD 12... Så pirrigt. Tänkte testa på onsdag. Gulp!!!

• villsågärna38

Ja har man ruvat några ggr (13) så blir man veteran. Vet att jag intr testar pos tidigt, nog lågt hcg i början, och fått missfall både tidigt och sent så jag väntar hellre. Går det åt skogen vill jag ta smällen en dag som inte är fullbokad med viktiga möten el heltid med lillan heller. Vet att jag kommer att bli ledsen och gör därför såhär. Man lär sig av sina misstag

• villsågärna38
    Jenkis skrev 2013-12-16 09:33:22 följande:
    Vet inte om du blandar ihop mig och jojo? Det var inte jag som skrev att det var bra att lyssna på kroppen även om jag också tycker det Hurra! Jag har precis fått höra att jag kan börja spraya efter nyår! Så min egen uträkning säker donation runt v 5 om allting fungerar klockrent! Så lagom till sportlovet kanske jag testar plus Ha, ha. Inte ens tre hela månader till dess.

Nä det var menat till Jojo Hur går det Jojo? Fått någon donator ännu? Hur mår du av hormonerna? Vi har fått tag på korsdonatorer här på FL. Snabbade på vår process mycket och hjälpte oss till tre försök inom landstinget. Ett litet tips bara Kram
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014