Inlägg från: villsågärna38 |Visa alla inlägg
  • villsågärna38

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Pyret77 skrev 2014-02-24 18:40:23 följande:
    Wow grattis va kul för er :)

Tack
  • villsågärna38
    NinaCamilla skrev 2014-02-25 11:31:34 följande:
    Redan: Tackar. Jag blev förvånad när hon frågade var har jag gjort äggdonation och när jag sa i Grekland, sa hon att man måste gå in till vecka 10. Försökte förklara att jag är en riskpatient men fick knappast nån genhör. Mina gyn kontakter är lite si och så, speciellt när man gör äggdonation i Grekland. Till VC har inte sagt att jag använder clexane och kortison eftersom de tror inte på sånt. Mina gyn kontakter vill inte skriva vissa mediciner eller ta alla blodprover känns det som. Det känns bara en evig kämpe mellan olika läkare, olika instanser och sedan blir man ifrågasatt varför åkte vi till Aten. Blir bara så trött ibland. Men skönt att veta att det finns folk som ni har fått hjälp av.

Jag har gått på Mama Mia Söder. De är jättevana vid äd och har egen ultraljudsutrustning. Funkade hur bra som helst med dottern före v.10. Gjorde massa vul och ul pga oro för missfall oss. Inboxa mig om du vill ha namn. Kram
  • villsågärna38
    callimero skrev 2014-02-25 12:14:44 följande:
    Stort grattis Villsågärna! Vilken grej! Jag håller mest till i Riga-tråden men läser lite här från och till. Håller tummarna för er alla!

Tack Jo det är helt galet!! Hur är det md dig? Mår du och magen bra? Kram
  • villsågärna38
    Irma01 skrev 2014-02-25 15:38:23 följande:
    Hej! Tillbaka från UL, allt såg fint ut, risken var mindre ön 1/20 000!!! Bättre gick det inte att få sa barnmorskan ) Helt overkligt att se lilla krabaten röra sig runt där, plötsligt blev det lite mer verkligt. Känner ju ingenting annars och kan fortfarande ha mina "vanliga" kläder, så det var så häftigt att se. Känns som en till milstolpe är passerad, nästa UL i början på april. Nu ska vi verkligen försöka njuta av graviditeten. Lycka till alla som ruvar, håller tummarna hårt för er!

Oh va roligt!! Stort grattis till dig Kram
  • villsågärna38
    Juliette F skrev 2014-02-25 21:00:00 följande:
    Vet precis vad du menar. Efter att nyligen testat minus efter vårt tredje försök, så är det lätt att tappa hoppet. Men jag har bestämt mig för att göra ett nytt försök, efter en mängd tester som är på g nu. Läser så mycket om tjejer som lyckas på försök 5, 6, 7 osv!! Tänk om det är vår tur nästa gång, och så fegade vi ur precis innan?? Nä, vi kör så länge vi orkar! Krafter dyker upp någonstans ifrån, en plats man inte ens visste om att man hade... Kram!!!

Helt rätt! Ge inte upp! Fick dottern på 6e ÄD ET/FET. Det var oerhört tufft fram till dess och vi hade inte heller tänkt göra det försöket först men så drog adoptionsutredningen ut på tiden så vi satte in ett frysägg till. Fattade ingenting då det helt plötsligt gick vägen. Så bra att du ser till att få bra immunologisk medicinering och utreder livmodern osv. Tror du har alla chanser att lyckas nästa gång!! Kram
  • villsågärna38

Vi har gjort alla våra försök på KS. Vet inte hur det är nu men för nåt år den bidrog Landstinget med en donator och ville man göra sina tre försök dvs använda tre donatorer (var vad som krävdes för oss) så fick vi bidra med korsdonatorer själva till två av försöken. Kram

• villsågärna38
    Irma01 skrev 2014-02-26 07:36:29 följande:
    Vsg, då har vi haft tur, vi fick försök med två olika donator på KS. Vet ej om det var för att vi var mottagarpar 2 första gången. Vet att det är nästintill omöjligt att få tre omgångar försök dock.

Det var nog pga mottagarpar två. Vi var det en gång också men då fick vi inga ägg. Att vi hade egendomarna gjorde att vi intr behövde vänta mer än 6 mån på första försöket. Blev aldrig någon beh utomlands för oss. Kram
  • villsågärna38
    villsågärna38 skrev 2014-02-26 11:45:54 följande:
    Det var nog pga mottagarpar två. Vi var det en gång också men då fick vi inga ägg. Att vi hade egendomarna gjorde att vi intr behövde vänta mer än 6 mån på första försöket. Blev aldrig någon beh utomlands för oss. Kram

Egen donator skulle det stå
  • villsågärna38
    Cice skrev 2014-02-26 23:12:09 följande:
    Hej tjejer !!! Grattis till er som har plusat och till era som ruvar ! Jag håller tummar o tår. jag håller fortfarande på med  IVF, och  jag hittade det här lilla klipp som är ganska interessant om en tonårsflicka som vet att hon blev till tack vare Ad...

#t=36 Har ngn av er sett det ? Det verkar vara bra att berätta till barn ganska tidigt  om deras  tillkomst. Men det är upp till var och en. Jag vill inte komma med pekpinnar.... Stor kram, Cice

Håller med!! Aldrig bra med hemlisar i familjer. Intressant klipp. Hade inte sett det. Kram
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014