Inlägg från: villsågärna38 |Visa alla inlägg
  • villsågärna38

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Jenkis skrev 2014-02-13 12:10:55 följande:
    Funderar på att hålla mig ifrån FL överhuvudtaget några dagar. Allting har bara blivit för mycket med ALLT (och inget). Sjukskrev mig idag och gick hem. Har fått något läskigt som hänger ihop med ögonen (och hjärnan). Hjärnan klarar inte av snabba ögonrörelser. Misstänker att det hänger ihop med stress och att jag slutat med mina antidepressiva... Förra graviditeten tyckte alla läkare jag pratade med att jag inte skulle sluta eftersom man ofta behöver MER antidepp som gravid (mer blod i kroppen), men jag vågar fasen inte ta dem nu med tanke på vad som hände då... Slumpen sägs det ju. De skall vara "säkra", men det vet i fasen. Så nu skall jag försöka vara utan. Alla fall de första 12 veckorna. Jag tog ändå bara halv dos. Antar att mina symptom är en kombo av stress, utmattning, utsättningssymptom och att jag helt enkelt inte har stödet av medicinen längre. Blödningen som var mer som en färgad flytning igår blev bättre under dagen igår. I morse vid Lutinus var det OK, men bara några timmar senare var det dags igen och idag är det mer än igår. MEN så länge jag inte har väldigt ont och superstora klarröda blodmängder så vet jag ju att det förmodligen går bra. Om det inte är MA förstås...  Tur att man är härdad...

Usch va jobbigt!! Förstår om det blir för mycket. Ta det lugnt nu och sköt om dig! Håller tummarna för att blödningen är ofarlig. Kram
  • villsågärna38

[quote=72502286][quote-nick]Redan47 skrev 2014-02-13 12:18:38 följande:[/quote-nick]Ta progestoron ocå! Villsågärna. Jenkins, gör det som könns bra för dig, vi finns på tråden när det känns så. Utsättning Av medicin ? ÄD Riga mfl sätter inte ut något före V8!!!! ÄD är ju inte en normal graviditet ... Kram m styrka ich vila.[/ Ingen av mina läkare vill att jag tar progesteron så det kommer jag inte att göra. Det är ju inte ivf el äd det här så jag tror min kropp producerar det som behövs. Har inga blödningar heller. Får försöka ha tillit till detta nu och ta en dag i sänder. Cortison för att förebygga att kroppen stöter bort och blodförtunnande för att minska missfallsrisken och risken för havandeskapsförgiftning. Hur går det för dig? Kram

• villsågärna38
    Redan47 skrev 2014-02-13 15:37:46 följande:
    Villsågärna; jo det är klart det är skillnad m progestoron då... Jag: genomförde ju UL på klinik på samui, trodde det var VUL men den hade de inte... Sp jag fick klunka i mig 1 liter vatten ich vänta totalt 1,5h innan blåsan var typ så full att jag behövde kissa, men dr höll tiden exakt enl utsago, in igen : resultat- 10mm slemhinna!!! Rekord flr mig. Passade på att ta blodprover trombosutredning ixå när jag ändå var där och det var okey för dem. Hade tänkt göra det på sjukstugan en mindre ö, men insåg väl på kliniken att proverna förmodligen ändå skulle skickas dit jag var. Nu väntar jag svar på dem. Riga glada för bra resultat ich samtliga immun o trombos prover bra som togs jan. Nu är Riga inbokat den 19e provtagning , 20e FET. Så vi åker bara hämtar bil o kläder vänder tillbaka t Sthlm - båt över till Riga! Det gäller bara vara effektiv! Jag är så glad för din fantastiska lycka!!!!

Ja det är ju viktigt att östrogen och progesteron harmoniserar förstod jag så hoppas nu att kroppen sköter det själv Och lyckliga är vi men samtidigt supernojjiga. Kan nog slappna av lite efter den 24e så räknar ner dit!! Oh va roligt med slemhinnan Det var ju jättebra!! Och så FET snart. Va roligt att det närmar sig!!! Måste vara underbart i värmen också. Njut och vila nu för snart är du gravid Kram
  • villsågärna38
    Jenkis skrev 2014-02-14 09:53:59 följande:
    Idag känns det bättre eftersom jag vet vad som orsakat problemen! Blev bara sämre och sämre under kvällen, så tillslut, efter att ha googlat utsättningssymptom på min medicin, tog jag en dos av medicinen (den låga jag hade innan jag gick ner till noll). Tänkte att är det den kommer jag märka skillnad bara på en dos och kan skilja agnarna från vetet så att säga... Tyvärr, eller vad jag skall kalla det, så märkte jag skillnad redan senare i går kväll och ännu mer idag, så nu är jag säker på att det är medicinbrist. Har tillsammans med sambon bestämt mig för att återuppta medicineringen där jag slutade innan noll och köra utfasningen långsammare. Det får bli medelvägen så att säga. Vill inte riskera graviditeten genom att vara så j...la envis att jag skall vara medicinfri... Läkarna tycker ju att jag kan ta medicinen i dessutom fyra gånger så hög dos än vad jag tog innan jag började trappa ut. Så förlåt lilla pyret! Mamma har gjort så gott hon kan... Snart kanske du slipper medicinen.

Oh va jobbigt men jättebra att du hittat en medelväg!! Jag har två vänner som tagit låg dos antidepressiva som gravida och fött helt friska barn så jag tror inte det är nån fara!! Stora kramar
  • villsågärna38
    Juliette F skrev 2014-02-14 12:03:21 följande:
    Det låter bra tycker jag, att du är nere på en så pass låg dos!! Är inte Sertralin de mest "skonsamma" av alla antidepressiva btw?? Känn efter hur fort du klarar av att trappa ner ytterligare - det är viktigt att du mår bra under din graviditet!! Det poängterar alla läkare. Ja, det är en piss Nilen - och det är bra att du tänkt om. Tror absolut inte denna låga dos har någon betydelse, det är först vid betydligt högre doser som en LITEN - obs marginell ökning alltså - ökning av vissa skador har setts hos fostren. Så jag tror inte du behöver oroa dig. Du ska absolut inte "plåga" dig själv i tron att det är bättre för bebis - det kan vara precis tvärt om. Du verkar vara en jättebra mamma som engagerar dig (offrar ditt välmående) för att ge bebis bästa förutsättningar.

Kunde inte sagt det bättre själv!! Kram på dig Jenkis
  • villsågärna38
    Irma01 skrev 2014-02-15 09:19:50 följande:
    OT eller inte, spelar ingen roll, tycker att det är så skönt att kunna stötta varandra här, det är det viktigaste! Som sagt, skönt att du verkar ha hittat en dos som fungerar för dig. Apropå det andra var jag på inskrivning igår, kändes rätt overkligt! Trevlig barnmorska, nu är remiss skickade till UL, en massa blodprover tagna, tid bokat hos läkare den 24/2, tja, kan inte säga att jag inte känner mig väl omhändertagen. Det bästa är dock på onsdag, då jag äntligen slipper progesteron mic! En liten sak i sammanhanget men jag längtar verkligen efter att få slippa dessa vagitorier Känner mig tröttare än vanligt, vet dock inte om det är efter vår långa resa eller pga graviditeten. Annars märker jag ingenting, väldigt konstigt att få in i huvudet att det finns en bebis där inne! Trevlig helg på er tjejer

Va roligt att höra! förstår att det blir skönt att slippa proggisarna!!! Kram
  • villsågärna38
    Jenkis skrev 2014-02-15 12:46:08 följande:
    Visst är det! Har första hälsosamtal om knappt fyra veckor och innan dess skall jag göra VUL. Sedan kommer det bli ett riktat ultraljud på hjärtat i v.12 tydligen. Först var det ett h...te att få en tid överhuvudtaget och sedan fick de tydligen eld i baken och ringde upp med både VUL-tid och UL-tid... De fick väl tummen ur och läste journalen kanske... Ursäkta min bitterhet . Jag längtar också efter att få sluta med stödmedicinerna. Tänk att få ha ett rent underliv mer än fem minuter Har väldigt lite symptom jag med. Men pluset går framåt i alla fall så allt är nog ok. Idag är det första gången jag inte har blödigt (ännu)! Trots mensvärk hela natten och även i morse när jag var uppe. var säker på att jag skulle blöda mycket med tanke på hur ont jag haft. Men den växer väl och frodas får man anta Hur är det med er andra som inte varit inne här på ett tag? Hoppas det går framåt!

Oh va roligt att det ordnat sig så bra med tider på mvc, ul och vul. Helt rätt att de fick tummen ur!! Fattas ju bara annat. Skönt med blödningen också. Hoppas det inte blir mer!! Jag har också molvärk och det brukar ju vara ett bra tecken är även trött som attan och fått en storlek större bröst. Ska ringa mvc på måndag om nästa hcg ser bra ut. Så nervöst!! Hoppas kunna få samma barnmorska som tidigare. Skulle vara skönt!! Hon var super. Håller tummarna nu för alla här i tråden att 2014 blir ett toppenår för oss!! Kram
  • villsågärna38
    Jojjo77 skrev 2014-02-15 14:13:03 följande:
    Nej... Vi väntar än. Allt blev flyttat framåt, igen, vet ej riktigt varför. Så tröttsamt. Är så trött på all j---la väntan.  Skönt att du mår bättre och att det går framåt!!!

Nä va jobbigt Usch och fy!!! Känner så med dig!! Hoppas ni snart får pos besked. Kram
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014