Anonym (man 2) skrev 2013-10-15 12:14:20 följande:
Rykten uppstår inte genom ett fåtal undantag , rykten uppstår genom att väldigt många beter sig på ett visst sätt under väldigt lång tid , och svenskornas rykte är välkänd över hela världen , inte bara cypern och spanien. Hur kan det komma sig ?
Ja svenska män i pataya är inte mycket bättre , precis som svenska män som köper sex på malmskillnads , så där är det ingen större skillnad , svenska män beter sig heller inte mycket bättre på cypern eller spanien. Men det är däremot en ren lögn att påstå att svenska kvinnor skulle vara så mycket bättre.
Återigen så lyser dina fördomar om andra kvinnor i världen igenom , med andra värderingar så behöver det inte handla om hushållerska eller sexslav , jag tex har ofta fastnat för tjejer från andra länder dels för att jag tycker om deras utseende (föredrar brunetter) , dels för att jag föredrar deras personlighet , dels för att jag gillar deras värderingar kring förhållanden och familj. Jag har även haft relationer med svenska kvinnor , men föredrar helt enkelt kvinnor från andra länder , jag är välutbildad och har ett bra jobb , likadant har det varit med alla tjejer jag dejtat , det har varit högutbildade och världsvana kvinnor som jag träffat på av en slump (via gemensamma vänner eller jobb utomlands) , jag hade ett kort förhållande med en kinesisk kvinna (hongkong) som var klart mer intelligent och bildad än mig men oxå otroligt ödmjuk , har fortfarande kontakt med henne som vän.
Fel. Ett rykte kan uppstå ur just precis ingenting. Och det kan vara väldigt felaktigt. Som exempel:
Anser du att svenska mäns rykte i Pattaya är representativt för hur svenska män generellt är? Det vill säga alkoholiserade våldsbenägna sexköpare med viss förkärlek för pojkar och flickor?
Jag har aldrig påstått att svenska kvinnor beter sig bättre än svenska män. Snarare att de förtjänar varandra.
Det behöver absolut inte handla om vare sig hushållerskor eller sexslavar, men hur var det nu igen med rykten menade du..?
Anser du att den typ av utländska kvinnor som du haft förhållanden med (högutbildade etc) är representativt för de fruar som svenska män (läs; bananen) generellt importerar från Sydostasien?