Är svenska kvinnor promiskuös?
Anonym (Ärlig) skrev 2013-10-16 23:39:07 följande:
Jag skriver ju att du kan ha hur många partners du vill, men då anser jag att du är promiskuös. Jag tror att det blir ett problem när kvinnan försöker likställa sig med mannen i alla lägen, ja. Tycker att svensken har för många partners innan äktenskapet och när minsta problem uppstår ,istället för att försöka lösa det istället lämnar. Det är därför skilsmässor statestiken är så stor, hur tror du det kommer sig att svensken idag hälften av gångerna skiljer sig, att vi har så stot otrohet i Sverige, att ons är såpass vanliga, att vi har så höga abortsiffror, att könssjukomarnårna är så höga att vi tom har namngivit en dag efter dom, att vi ser sex som något man kan göra med vem som helst? Ser du inget problem med det? Kopplar du tex inte barns otrygghet till detta exempelvis?
Klart att det blir problem när kvinnan försöker likställa sig med mannen - alla misogyna män (och kvinnor!) får ju moralpanik och börjar måla upp domedagen. Säkert skitjobbigt för dem! Men för resten av oss är det utveckling och civilisation, framsteg och ännu ett steg till en bättre värld. Vill man ha det som förr finns alltid Saudiarabien.
Barn blir inte otrygga av skilsmässa, barn blir otrygga av dåliga hemförhållanden. Det är ofta bättre för barnen att föräldrarna separerar än att de lever i misär "för barnens bästa".