• kk kk

Är svenska kvinnor promiskuös?

EstherH skrev 2013-10-11 17:03:05 följande:
    Då kan du läsa mina inlägg. De allra flesta av mina snygga och välutbildade manliga vänner har s.k. "slampiga" partners. I mina kretsar ser det inte alls ut så som ni beskriver män, kvinnor och omvärlden.
    vi har ditt ord på det där, men vet inget om det.

många väljer att inte diskutera sexuell historia till exempel. 
  • kk kk
    Anonym (lm) skrev 2013-10-11 17:00:39 följande:
    kk kk kämpar i motvind men jag håller med honom till 100%. Majoriteten av män (dom som har valmöjligheten) väljer bort en promiskuös kvinna till förmån för en som inte är det. Så var det för 1000 år sedan, så är det idag och det kommer antagligen att vara så om 1000 år också. Det hör till mannens natur och det är ingenting som PK:ismen eller feminismen kan ändra på hur mycket man än försöker. 

Det är så år 2013 att varje kvinna har rätt att ligga runt hur mycket hon vill, men hon får också finna sig att risken är stor att hon blir bortvald som potentiell livspartner pga detta.  

Lustigt att läsa hur vissa användare försöker förlöjliga kk kk genom avsluta sin post med ett 15 cm långt "ahahah" eller en käck oneliner i stil med "ingen vettig kvinna skulle minsann välja dig", bara för att han påtalar det uppenbara. Det visar bara hur dåliga ni är på att argumentera för er sak.

Vad gäller dorian så blir jag osäker, antingen hör du till en liten minoritet av männen som verkligen tycker som du påstår dig göra eller så har du någon form av dold agenda för att göra dig populär bland kvinnorna på FL.Flört  Men att påstå som du gör i ett inlägg att majoriteten eller "rentav alla" män tycker som du gör är fullständigt absurt.

Nu för att svara på TS. Jag håller delvis med din man, jag skulle inte ingå ett förhållande med en kvinna som haft 20+ sexpartners, fast ONS eller kk skulle inte vara något problem. Men jag skulle inte kalla henne "på gränsen till prostituerad eller annat förnedrande som han gör.  Jag har valt bort potentiella kvinnliga partners pga sexuellt förflutet.  Hade jag vid dom tidpunkterna kunna trycka på en knapp för att förändra mina känslor hade jag gjort det, men det funkar ju tyvärr inte så... När det kommer till att välja mamman till sina barn så funkar det inte om hon legat med sammanlagt 3 fotbollslag tidigare eller gangbangat runt i grekland, om det finns (vilket det gör) lämpligare kandidater. Det är ren och skär biologi.

mmm, fast argumentet. "men då skulle jag då aldrig ligga med dig" är nåstan som ett ebvis påa tt man förstår skillnaden i sexualitet mellan män och kvinnor. instinktivt så vet de att vad de har att ge är sex, och vad män antas vilja ha är sex. så det är ett intressant grepp i diskussionen
  • kk kk
    EstherH skrev 2013-10-11 17:04:11 följande:
    Nej? Han tyckte att mitt antal var bra. Han hade legat med lika många själv. Han ville ha mig för att han tyckte att jag verkade vara ett riktigt vettigt val av partner. Men jag lämnade honom. Vad läser du?
    "Och relationen gick i kras för att jag tyckte att han var för konservativ. Han tyckte att jag hade legat med alldeles lagom många människor, jag tyckte att han skulle skita i om jag legat med 300 till."

det där är väl svårt att missförstå. men förklara då hur det ska tolkas, om vi missuppfattat det. 
  • kk kk
    Dorian Ertymexx skrev 2013-10-11 17:04:39 följande:

Nej, jag ser det bara ur ett annat perspektiv. Jag konkurerrar inte, eftersom jag sällan raggar på de som andra raggar på samtidigt. Det är bara slöseri på tid och energi. Istället flirtar jag med de som jag tycker verkar intressanta när jag har möjlighet. Många har jag träffat via nätet, och fått en fikadate med. Antingen har det fungerat eller så har det det inte - något konkurrenstillfälle finns liksom sällan eller inte alls. Och som poly så gör det mig inget om tjejen i fråga har andra killar; vill hon ha mig så är jag där, vill hon det inte så, tja, c'est la vie.

Tänk tjuren Ferdinand - medan majoriteten grabbar stångas och stojar så sitter jag under min korkek och lockar söta kossor med blomdoft och mitt milda sinnelag.   
    blabla, har du några egna barn då, ferdinand?

de flesta vill ha en attraktiv partner, och en sån vill ofta andr aockså ha, så då gäller det att framstå som mer attraktiv för den personen än konkurrensen, så ser det t i monovärlden.

• kk kk
    EstherH skrev 2013-10-11 17:06:27 följande:
    Han visste för övrigt om mitt antal partners långt innan den diskussionen. Jag har aldrig varit blyg för att prata om sådant. Han reagerade aldrig ens. Ett par månader senare kom det fram att han tyckte att det fanns en maxgräns och då stack jag. Hans vänner höll inte med honom.
    och hur betyder det där att män inte bryr sig om sexuell historia.

det där måste ju vara ett skolexempel. han försöker att inte bry, hans manliga instinkter låter honom inte glömma det, han tar upp det igen och igen och reltionen spårar ur. ja, det är så det där ser ut. 

att du ska hävda att män inte bryr sig är alltså rent trams. 
  • kk kk
    Dorian Ertymexx skrev 2013-10-11 17:06:53 följande:

Relationer är relationer, oavsett om man är mono eller poly. Och det är inte så att alla mina vänner och bekanta är poly heller; mina erfarenheter kommer som sagt från monovärlden också.
    jag vet att poly egentligen är rätt likt för jag har en del erfarenheter av sånt också, och jag vet att samma problem dyker upp även i polyrelationer. poly är inget vaccin.

dock är polymänniskor per definition mer inställda på att hantera svartsjuka och förmodligen utvalda från början för att inte vara svartsjuka, så då blir deras erfarenheter lite annorlunda än monos. 
  • kk kk
    Dorian Ertymexx skrev 2013-10-11 17:12:01 följande:

Alltså, jag behöver ingen dold agenda för att vara populär. Jag säger vad jag tycker, helt oavsett vad folk tycker om det. En del gillar mycket av det jag skriver, andra avskyr det mesta av det jag sätter i pränt, åter andra pendlar och känner hatkärlek eller ignorerar mig. Jag är inte här för att jaga poppispoäng. Vet ju fan inte ens vilka 99,999% av medlemmerna här är, vad vinner jag på att ställa in mig?

Och nej, jag representerar inte en "liten minoritet", jag representerar en väldigt stor grupp män. Säger inte att vi är majoritet, men oddsen är lika goda för att vi är flest som att vi inte är det. Som sagt - kvinnor har haft sexuell frihet länge nu, och de flesta blir gifta och får barn, helt oavsett om de varit nunnor eller legat med hundratals karlar.

Biologi? Ehm, nej, det är MORALISM! Biologi är att vilja ligga med den som är mest poppis, dvs den som fått ligga mest, inte med den som fått ligga minst. Du kanske ska läsa på din biologi litet grand.      
    för kvinnor är det bäst att ligga med den man som får ligga mest för då kan hon få en attraktiv son och därmed många barnbarn ja. men hon vet ju att hon är modern.

för män är det ju bättre att srputa i en kvinna som ingen annan sprutar i eftersom man då vet att man är pappa. att spruta i samma kvinna som alla nadra sprutar i leder ju till att man int ehar en aning. man bör göra det också, men framför allt bör man lägga monopol på några kvinnor och knulla dem exklusivt. 
  • kk kk
    EstherH skrev 2013-10-11 17:13:49 följande:
    Likväl som vi bara har ditt ord på det du säger.

ALLA mina vänner diskuterar sin sexuella historia. Helt utan undantag. Vem umgås du med?
    kvinnor med en helt annan klass än dig
  • kk kk
    Anonym (ss) skrev 2013-10-11 17:14:08 följande:
    Jag antar att din man är helsvensk ts eftersom inget annat kommit upp.

Jag kan förstå grundtänket med att män inte tycker det är kul att en tjej haft massa killar, men att gå från det till att kalla tjejer som haft 20 eller fler sexpartners slampor är ju vrickat år 2013 om man lever i ett modernt land och inte är troende?

Att dessutom ha sådan dubbelmoral att man tycker sin son ska bli av med oskulden när den är 13 medans tjejen ska hålla på sig tills hon är gift typ??

Hur är han när det kommer till jämnställdhet annars undrar jag? Vem nattar barnen, byter blöjor, är föräldraledig, städar, lagar mat osv hemma hos er. Har svårt att tänka mig att en jämnställd man skulle ha sådana åsikter?       
    jämnställd? lika långa då?

men du förstår att män inte gillar sexuell historia då i alla fall, det är ju alltid nåt. 
  • kk kk
    Anonym (ss) skrev 2013-10-11 17:17:39 följande:

Med sin partner? Det är nog ganska ovanligt att man i detalj disskuterar sin sexuella historia med en sambo/fru/man? Inte för att man kanske bryr sig om personen haft sex med 10-20-eller 100 utan för att man oftast inte vill tänka på tidigare x och vad de gjort i sänghalmen. Det är nog en ganska naturlig reaktion. Sen menar jag inte att man inte kan prata om att man haft sex med andra, men att gå in på detaljnivå och gotta sig i sex med tidigare partners med sin nuvarande är nog ovanligt.
    esther brukar jämföra prestation och kukstorlek med sina ex och nuvarande, sen när de försvinner blir hon förvånad
Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?