• kk kk

Är svenska kvinnor promiskuös?

puss skrev 2013-10-11 16:16:03 följande:
    jag menar allvar. nu super jag ner mig.
    sätt igång, jag säger till om vi märker nån skillnad.
  • kk kk
    Dorian Ertymexx skrev 2013-10-11 16:20:08 följande:

Så, vaddå, bara för att DU tycker att det kan vara ett problem så ska Fjäril, helt spontant, out of the blue ringa upp/messa/besöka sin pojkvän och konstatera att "du Nisse, jag har haft X sexpartners, tänkte bara så att du vet det, eftersom vi är så öppna med våra sexliv!"

Varför i allsin dar då? Hade han velat veta hade han ju frågat! Och om han får infon, so what? Oddsen att han gör annat än rycker på axlarna lär vara rätt små.  
    jag tror inte på folk som inte kan säga saker för de är för oviktiga. om man undvker att säga nåt så är det inte för att det är oladdat oftast.

jag gillar höstlöv. sedär, nu var det sagt. 
  • kk kk
    Dorian Ertymexx skrev 2013-10-11 16:24:11 följande:

Nej, sex innebär inte alls konkurrens. Vilket bland annat bonobos visar med all önskvärd tydlighet. Det innebär bara konkurrens om sexidkaren har sketklent ego och måste äga allt hen ser. För oss andra är det en fråga om samspel.
    där har du helt enkelt fel dorian. och jag tror du vet det.

man kan inte ligga med alla man vill som man och skälet är oftast

1) för lågt sexual market value

2) tjejen är redan upptagen

3) hon tror inte att du tänker investera det hon vill

samma gäller för kvinnor men värdet är annolrnda baserat.

du själv dissade ju just en tjej som var 96 år och med en lätt övervikt, me thinks pga bristande smv  
  • kk kk
    Dorian Ertymexx skrev 2013-10-11 16:33:45 följande:

Precis. Jag vill bli bättre älskare för de jag har sex med inte för att få pokaler och jubel, utan för att jag vill behålla dem som sexpartners. Och för att det är ljuvligt att få dem att njuta! Om sedan Allan Sturesson från Åmål var tusen gånger bättre, tja, det skiter jag i. Jag gör så gott jag kan, duger inte det så är det ju synd, men jag är öppen för konstruktiv kritik.
    fast nu är du ju ihop med en ensamstående mamma, så då är pluralformen missledande där. du har en sexpartner i framtiden alltså, till du lämnar henne då eller hon lämnar dig. det är just det som lite lurigt med dig. jag skulle aldrig använda pluralform i din situation, det ger ett annat mindset från början. du verkar se ett förhållande som ett kk+.
  • kk kk
    Dorian Ertymexx skrev 2013-10-11 16:54:56 följande:

Haha, nope, där har  du fel. Men det kunde du iofs inte veta: vi är båda poly.
    det ante mig dorian. och ni har inte varit ihop sålänge heller sannolikt. 

de flesta är dock inte poly, och därmed blir dina erfarenheter lite för exotiska för gemene man, och kvinna. 
  • kk kk
    Dorian Ertymexx skrev 2013-10-11 16:52:36 följande:

Jaha, och? Brukar du slå ihjäl karlar som är i vägen för dina romantiska och/eller erotiska lustar?

Att man inte kan ligga med alla är liksom inte relevant. Såvida du inte menar att man just ska våldföra sig på kvinnor man har lust till är hela din argumentation totalt nonsense.

Jag tycker mig se så pass mycket otrohet, seriemonogamitet, swinging, öppna relationer, poly av olika slag att jag vågar påstå att sex verkligen inte är en fråga om konkurrens. Och våld och konkurrens leder inte till mer sex, bara till kortare, grymmare liv för alla inblandade parter.    
    det skulle jag nog göra om det ingick i spelet

sexuell konkurrens finns överallt runt oss och det är så tydligt för alla så om du inte ser det måste du vara blind.  
  • kk kk
    kissmyASS skrev 2013-10-11 16:48:41 följande:
    Stackars krake att leva tillsammans med en så gammalmodig man!
    Och btw, vem är domaren i den oskrivna lagboken? Ts man och hans armé eller?
    för moderna män lever med slampor
  • kk kk
    Dorian Ertymexx skrev 2013-10-11 16:44:22 följande:

Mjaha. Det tycker du. Jag tycker att det är oviktigt. Det tillför inte mina relationer något att veta hur många någon haft sex med tidigare. Det säger ingenting om hur snäll eller charmig hon är, hur vig och pilsk hon är (faktiskt!), inget om hon är omtänksam eller ego, inget om hur pålitlig hon är. Så vad ska jag med siffran till? Ska jag veta den enkom så att jag ska kunna döma henne som "dygdig" eller "slampa"? Varför då? Jag skiter ju i vilket!
    det är inte poängen. poängen var att om det vre oladdat så vore det just det, oladdat och då skulle hon sagt det lika gärna som hon berättade omvilken hennes favoritfärg är.
  • kk kk
    EstherH skrev 2013-10-11 17:00:07 följande:
    Du skrev förresten att mitt förhållande gick i kras för att jag var för slampig, vilket han uppenbarligen inte tyckte.
    tyckte han ju visst.
  • kk kk
    Dorian Ertymexx skrev 2013-10-11 16:59:40 följande:

Min situation är onekligen inte så vanlig, men min erfarenhet är icke desto mindre relevant. Om inte annat så för att jag levt monogamt mina första trettiotvå levnadsår.
    jo det blir ju mindre relevant om man är poly att superponera sina erfarnheter på monogama förhållanden.
Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?