-
Mitt ex och ett par av hennes väninnor åkte på enveckas solsemester till Kreta för 3 år sedan. Det hade de gjort flera gånger tidigare, så det var helt OK för min del. Dessutom litade jag på exet när det gällde trohet. Hon brukade reagera starkt när otrohet kom på tal. Antagligen för att hennes föräldrars skilsmässa berodde på en otrohetsaffär. Hursomhelst. Tjejerna kom iväg och de hade kul därnere. Exet inte minst. För att göra en lång story kort. Jag fick via omvägar veta att hon hade varit väldigt "aktiv" därnere och när jag konfronterade henne om detta förnekade hon det först, men när jag ihärdade sade hon ordagrant med stor irritation: Jaja! Jag knullade med några lokala förmågor därnere. Och?" När hon såg att jag höll på att braka ihop ändrade hon tonläge och sade milt: Men de betydde ingenting för mig. Det är ju dig jag älskar". Nå. Föga överraskande gjorde jag slut på stört nu när jag insåg vilken skenhelig, dubbelmoralisk fitta hon är. Jag flyttade ut dagen därpå och bodde på mitt pojkrum tills jag hittade ett nytt boende. Så ni killar som släpper i väg er flickvänner/fruar på egna äventyr: Tag varning! Vacker är hon, svenska. Men pålitlig? Njaaaaa.........Anonym (Ärlig) skrev 2013-10-11 23:25:59 följande:Ja, svenska tjejer är kända för att vara lätta! Kolla hur de beter sig när de åker utomlands! Håller helt med din kille, en tjej som knullar runt som en kille är en slampa. Ingen vettig kille satsar på en sån tjej, inte om han är seriös. Och tjejerna vet det och därför förskönar dom siffrorna när det gäller antalet sexpartners. Killar som har flera sexpartners anses vara erfaren medans tjejen anses vara en madrass, lättfotad och billig.
-
Man ska naturligtvis inte generalisera, men jag kan inte lita på svenskor efter detta. Är själv svensk. Har inget med etnicitet att göra. Hållas hemma? Naturligtvis inte.Tom Araya skrev 2013-10-12 19:04:01 följande:Menar du att inga kvinnor är pålitliga (eller i alla fall svenska kvinnor) och därför ska hållas hemma?
-
Och hur betedde de sig då?Smecker skrev 2013-10-12 19:49:39 följande:Med tanke på hur svenska män betedde sig när jag jobbade på Cypern.. så skall svenska kvinnor undvika svenska män, för de är opålitliga. Enligt den logiken.
-
Svenskan har länge haft ett lättfotat ryckte i Medelhavsområdet. Killarna tyckte kanske att kan tjejerna/fruarna knulla runt när de är härnere så kan väl vi. Det gör ju inte saken bättre, förstås. Men..........Smecker skrev 2013-10-12 20:10:13 följande:Jag tror du kan tänka dig. Och det oavsett om de var ringmärkta eller inte.
-
Jaja. Vi är ju alla olika och reagerar olika på saker och ting. Det har ju gått tre år sedan det hände och jag mår OK idag, även om jag ibland blir lite bitter när jag tänker tillbaka på hennes svek. Hon var ju speciell på många sätt och jag såg henne som en framtida fru. Men man kan ju inte alltid få som man vill...........Dorian Ertymexx skrev 2013-10-12 22:44:34 följande:Folk gillar att knulla. Get over it liksom.
-
Han skulle kanske ha använt ordet "inknullad" i stället. Det är ju en människa det gäller.Julia1245 skrev 2013-10-16 03:17:24 följande:
Inkörd? INKÖRD???? Där har vi hela mannens objektifiering av kvinnan i ett enda ord. "Inkörd", som om det är nån jävla begagnad bil man snackar om. Skäms! -
Låt oss anta att svenskan är mer frigjord än andra kvinnor. Vad beror detta på i så fall? Kan det vara en konsekvens av jämlikhetssamhället? Att decenniers jämlikhetsbombardemang har förändrat synen på vad som är passande, manligt och kvinnligt, könsrollerna, beteende o.s.v? Vi ska ju vara så jämlika i allt. I Sverige är det ingen större skam för kvinnor att knulla runt, vänstra o dyl. Det märkte jag själv i samband med uppbrottet från mitt ex, som jag varit inne på i ett tidigare inlägg. Hennes väninnor gav henne full uppbackning och ansåg på fullt allvar att hon inte hade gjort fel. Hon var i sin fulla rätt att knulla runt, vilket hon var i och för sig. Någon lag mot otrohet har vi ju inte i Sverige. Hur som helst. I länderna runt Medelhavet är det annorlunda, även om jämlikheten gått framåt där med. En kvinna som knullar runt därnere får mer eller mindre än horstämpel på sig därnere fortfarande och ses även med oblida ögon av familjen. Familjehedern är fortfarande viktig därnere. INNAN NI PISSAR PÅ MIG: Jag påstår inte inte att det är så här och jag är för könsjämlikhet, även om den ibland får lite dråpliga konsekvenser (syftar ej på det jag var med om). Jag bara lägger fram en fundering för er att fundera över och lägga fram åsikter om. Till sign JanBanan: Jag vet inte varför du är så kategorisk när det gäller svenskan. Har du fastnat för hörsägen eller har du varit om något liknande som jag? Hur som helst. Det kanske finns goda skäl för din bitterhet mot svenskan, men ta det lite lugnare. Din sätt argumentera stjälper snarare än hjälper.
-
Nej. Det är det inte. Det påstod jag inte heller. Men tråkigt nog lever ju gamla föreställningar kvar hur saker och ting "ska" och "bör" vara. Jag försvarar inte alls män som knullar runt.Knall skrev 2013-10-16 16:34:58 följande:
Så.. Det är mer passande att män knullar runt? -
Mycket intressant, faktiskt. Mycket av det du skriver har jag inte tänkt på. Då vet jag en av anledningarna att svenskor åker utomlands på semester. De vill få sig lite "självkänsla"kk kk skrev 2013-10-16 16:33:38 följande:svenskor är inte mer frigjorda alls. det är bara trams som ni fått för er.
kvinnor är ganska lika överallt, även om det finns lokala och kulturella skillander. men efter att ha bott i expat communities större delen av mitt liv så kan jag säga att kvinnor beter sig ungefär likadant, oavsett kultur, med vissa undantag. det finns variationer inom kulturer och mellan kulturer men oftast är det nadra saker som styr.
kvinnor har mycket sex när hotet mot deras rykte är lågt, samt de behöver fylla på med självkänsla och tror man kan det genom att fylla på med kuk
kvinnor har mycket sex när
1) de precis kommit ur ett dåligt förhållande. massor av kvinnor blir crazy här, för de behöver känna sig fria känslomässigt och attraktiva som kvinnor, och manlig uppvaktning får dem att känna det. efter ett tag vaknar de ofta upp eftersom de inser att är de försöker få hop det med nån av männen som knullar dom så vill han inte, för han är bara ute efter hennes vagina.
2) när hotet mot kvinnans rykte kraftigt sjunker och de är i en sexuellt frigjord miljö. om given av tjejgänget där ett knull över en toalettstol på en nattklubb ger bragging rights på nästa tjejmiddag så agerar kvinnor ut mer sexuellt. det kräver dock att det sker utan hot mot hennes rykte, så det där sker på resor eller i stora städer. det som gjort mest för kvinnlig sexuell utlevelse är kraftig urbanisering i rejält stora städer eller universtitetsstäder samt low--fair airlines.
det finns en anledning till att showen heter sex-and-the city och inte sex-and-the-village, det senare är nämligen nästan alltid omöjligt, eftersom äkta slampor är rätt ovanliga, de flesta vill tillslut hamna i ett förhållande och då behövs anonymitet och folk i byn glömmer inte sex i första taget, eller aldrig. om man ska vara en reformerad slampa så behöver man flytta eller bo i en massiv stad. -
kk kk skrev 2013-10-16 16:59:46 följande:får man inte ens knulla runt nu då utan att bli straffad. vart är världen på väg