• clembke

47 dagar kvar - behöver pepp...

Väntar vårt tredje barn och har BF 20 nov.
    Har sen innan 2 pojkar på snart 5 år och snart 4 år.

Men nu börjar jag bli rejält trött på att vara gravid. Sova är ju knappt att tänka på. I natt har jag vaknat flera flera gånger. Gör det inte ont i fogarna gör det ont i ryggen. O gör det inte ont i ryggen så har jag den brännanade smärtan under höger revben. (hade likadant med de andra två förutom fogarna) Har ingen rejäl foglossning utan jag kan gå och rör mig normalt under dagarna. Vaknar ett antal gånger per natt för att gå på toa... Alltså det mesta är helt normalt och sånt som kommer i slutet av graviditeten. Men gud vad less jag börjar bli på det. Önskar att nov var här nu så att det var över och jag (vi) får hålla bebisen i famnen ist.
    Gravidhormonerna är ju inte att leka med heller denna gången. Min 5 åring är uppe i sitt värsta trots. Brukar sluta med att både han och jag lipar som småbarn. Samtidigt som dom ser framemot att få ett småsyskon (vad dom säger iaf)

Nån mer som börjar närma sig slutet och är trött på det och vill ha pepp/ge mig pepp...

Kom igen och peppar mig att stå ut den sista biten...   

• Svar på tråden 47 dagar kvar - behöver pepp...
  • skaviblifyra

ibget namn än. ammar hela tiden å eftervärkar så jag vill dö. värre än förl.... suck

clembke skrev 2013-11-22 23:19:42 följande:
    Oh, grattis!!!!

Hoppas allt gick bra o att ni mår bra. Något namn? fort gick det me. Hoppas mitt hår lika fort..

Vill oxå nu.... Här lite molande mensvärk idag,men förmodligen falskt alarm igen. Tänk on ddet ändå kunde börja göra ont...

• Sissij79

Åh så kul stort grattis!! Vad snabbt det gick :) En liten tjej vad mysigt! Jag hade oxå hemska eftervärkar förra gången fick akupunktur av en BM och det tyckte jag hjälpte. Jag var nästan säker igår på att det skulle börja, hade onda värkar i flera timmar som sen inte blev värre så jag gick och la mig och somnade såklart. Har en del känning nu på morgonen men inte alls som igår, jisses vad dessa falsklarm är jobbiga!

• clembke

Hörde att eftervärkarna blir värre o värre allt efter ju fler barn man får.

Hade hemska efter tvåan så vet inte omm jag vill genomlida dessas som kommer. är ju nästan värre än förlossningsvärkar.

Efter tvåan fick jag en eftervärk en v efter att dom eg hade slutat, kunde knappt inte gå el nåt så vi fick åka in o kolla.

• mother87
    skaviblifyra skrev 2013-11-22 21:46:01 följande:

idag kom hon ätnligen i full fart började få regelbundna värkar 07,45 11,35 är hon ute. 3410g å 49 lång! härligt. å vi hade rätt det va en lillasyster smile1.gif

Grattis! En till tös i tråden :D skönt att det gick fort. Ja, de där eftervärldarna med amningen var inget kul alls :/
  • Sissij79

Ingen bäbis i sikte denna helgen heller! Hur går det för er andra? Provade med att putsa fönster i morse men inte tusan hjälpte det, har iallafall glänsande fönster till advent :) Det är kanske bra om bäbisen stannar i magen inatt för jag brukar kolla på Bron på Söndagskvällar och idag är det ju sista spännande avsnittet.

• clembke
    Sissij79 skrev 2013-11-24 17:06:30 följande:
    Ingen bäbis i sikte denna helgen heller! Hur går det för er andra? Provade med att putsa fönster i morse men inte tusan hjälpte det, har iallafall glänsande fönster till advent :) Det är kanske bra om bäbisen stannar i magen inatt för jag brukar kolla på Bron på Söndagskvällar och idag är det ju sista spännande avsnittet.

Nä ingen bebis här heller. Molande mensvärk till o från, men inget som gör ont. Varför kan det inte ändra på sig o bli åtminstone riktiga fv så det gör nån nytta...

Imon ska jag iväg o besikta bilen. Kanske sätter fart då

Annars var vi o storhandkade, sprang i jobbiga trappor (va hos svärmor dom bor på tredje vån utan hiss) o idag har jag städat o testat att möblera om i sovrummet. Men det hjälpte föga...
  • skaviblifyra

prova chokladbollar funkade på grannen å mig

clembke skrev 2013-11-24 22:14:19 följande:
    Nä ingen bebis här heller. Molande mensvärk till o från, men inget som gör ont. Varför kan det inte ändra på sig o bli åtminstone riktiga fv så det gör nån nytta...

Imon ska jag iväg o besikta bilen. Kanske sätter fart då

Annars var vi o storhandkade, sprang i jobbiga trappor (va hos svärmor dom bor på tredje vån utan hiss) o idag har jag städat o testat att möblera om i sovrummet. Men det hjälpte föga...

• clembke
    skaviblifyra skrev 2013-11-25 05:43:11 följande:
    prova chokladbollar funkade på grannen å mig

Få ta o handla hem o göra det. Allt är värt att testa.

Massa glass, clementiner o glögg funkar inte iaf. Men gött är det... :-P
  • Sissij79

Chokladbollar låter ju som en god ide :) Det kanske jag med skulle prova! Ska med besiktiga bilen, fast imorgon det kanske sätter fart på magen :) Har inga planer för dagen känns som jag hittat på det mesta för att fördriva tiden, kanske bäst att lägga sig på soffan och titta på en film och fortsätta och vänta....

• clembke
    Sissij79 skrev 2013-11-25 09:37:05 följande:
    Chokladbollar låter ju som en god ide :) Det kanske jag med skulle prova! Ska med besiktiga bilen, fast imorgon det kanske sätter fart på magen :) Har inga planer för dagen känns som jag hittat på det mesta för att fördriva tiden, kanske bäst att lägga sig på soffan och titta på en film och fortsätta och vänta....

Besiktning gjorde ingen nytta, på kortsikt iaf...:-P

Få försöka komma på nåt mer, förutom chokladbollar. Kanske en färdknäpp - synd bara att jag alltid är så trött på kvällen.

Imon blir det iaf bm o hoppas att hon åtminstone kan reta på den ordentligt så att det sätter fart...
Svar på tråden 47 dagar kvar - behöver pepp...