• clembke

47 dagar kvar - behöver pepp...

Väntar vårt tredje barn och har BF 20 nov.
    Har sen innan 2 pojkar på snart 5 år och snart 4 år.

Men nu börjar jag bli rejält trött på att vara gravid. Sova är ju knappt att tänka på. I natt har jag vaknat flera flera gånger. Gör det inte ont i fogarna gör det ont i ryggen. O gör det inte ont i ryggen så har jag den brännanade smärtan under höger revben. (hade likadant med de andra två förutom fogarna) Har ingen rejäl foglossning utan jag kan gå och rör mig normalt under dagarna. Vaknar ett antal gånger per natt för att gå på toa... Alltså det mesta är helt normalt och sånt som kommer i slutet av graviditeten. Men gud vad less jag börjar bli på det. Önskar att nov var här nu så att det var över och jag (vi) får hålla bebisen i famnen ist.
    Gravidhormonerna är ju inte att leka med heller denna gången. Min 5 åring är uppe i sitt värsta trots. Brukar sluta med att både han och jag lipar som småbarn. Samtidigt som dom ser framemot att få ett småsyskon (vad dom säger iaf)

Nån mer som börjar närma sig slutet och är trött på det och vill ha pepp/ge mig pepp...

Kom igen och peppar mig att stå ut den sista biten...   

• Svar på tråden 47 dagar kvar - behöver pepp...
  • mother87

Jodå har 49 dagar kvar o är även lite less på att dagarna går så sakta nu :/ dom gick såå fort de första 30 veckorna sen skönt allt ner i slowmotion känns det som. Har en busig 3 (snart) åring också :) men som sagt förstår hur du känner!!

• clembke

Ja det går sååå sakta just nu. Sitter o försöker samla ork till att fixa middag. :-P

Är ju inte bättre att det dessutom är höst... Tänk om det hade varit sommar...

Jobbar du eller är du hemma nu? Jag är arbetslös just nu. Jobbade fram till i måndags.

Usch, en riktig gnälldag igen känner jag.

• mother87

Gnäll dagar tycker jag vi har full rätt till ;) jag är hemma sedan 2 månader tillbaka. Pga flytt och arbetslöshet. Dock är allt på plats i nya lägenheten så inte så mycket att hitta på med. I princip allt till lilla bebisen är färdigt, väntar bara en madrass till spjälsängen som ska komma nästa vecka så blir den bäddad :) tycker att det är viktigt att ha det klart i tid så man förbereder sonen sakta men säkert :) ja, hösten :/ peppar peppar så har vi än så länge haft ganska fint väder här på Österlen så har ju kunnat vara ute o så, men man känner att man fått en typ av höst och grav Depp på nåt vis, så är liite motivationslös,, speciellt! Med den jäkla sömnsvårigheterna på nätterna, vaknar o somnar vänder o vrider sig, o ja allt obekvämt :/ pip pip i princip ;)

• clembke
    mother87 skrev 2013-10-04 15:17:52 följande:
    Gnäll dagar tycker jag vi har full rätt till ;) jag är hemma sedan 2 månader tillbaka. Pga flytt och arbetslöshet. Dock är allt på plats i nya lägenheten så inte så mycket att hitta på med. I princip allt till lilla bebisen är färdigt, väntar bara en madrass till spjälsängen som ska komma nästa vecka så blir den bäddad :) tycker att det är viktigt att ha det klart i tid så man förbereder sonen sakta men säkert :) ja, hösten :/ peppar peppar så har vi än så länge haft ganska fint väder här på Österlen så har ju kunnat vara ute o så, men man känner att man fått en typ av höst och grav Depp på nåt vis, så är liite motivationslös,, speciellt! Med den jäkla sömnsvårigheterna på nätterna, vaknar o somnar vänder o vrider sig, o ja allt obekvämt :/ pip pip i princip ;)

Haha.. ja visst måste vi ha rätt till gnälldagar.
    Här är det mesta till bebisen klart oxå. Bäddade sängen för ett par dagar sedan, mest för att jag hade det tråkigt. Vagnen står i källaren redo, extra sängkläder och en varm overall är upptvättade. Det som ska göras är att vi ska till Ullared för att handla kläder till killarna och då passa på att köpa lite mer bebiskläder.
    Ska väl ta och sätta upp två hyllor vid spjälsängen där vi kan ha lite bebisböcker och liknande. Då bebis kommer att få sova i vårat rum tills vi har löst var vi ska ha det sista sovrummet någonstans, (har bara 3 sovrum i huset och dom är ju upptagna)  ska vi göra det lite barnaktigt i vårt rum.
    Funderar på att måla om väggarna i vårt sovrum och då måla bebisens vägg i egen färg. Men då vi inte vet könet än så får vi väl vänta till h*n är född.

Här är där vi bor (Utanför Jönköping) har det inte varit så illa väder heller egentligen, men tillräckligt när man kommer upp på morgonen och ser att det är 4 minusgrader ute. Sen att det blev fint på dan är u en annan sak men då var jag ju instängd på jobbet. Haha, aldrig blir man nöjd... Ska iaf försöka gå fram med pojkarna till deras fsk de dagarna de ska vara där så att man får lite luft och motion så kanske man blir mer motiverad att göra något senare.

Nåja, ska väl försöka ta tag i dagarna lite mer. Bara man fick sova lite mer... :-/  
  • Sissij79

Har oxå BF den 20/11 och börjar med bli väldigt trött på att vara gravid!! Väntar fjärde barnet, har tre pojkar innan 13,11 och 3 år gamla. Vet att även detta blir en liten kille :) Har haft en bra graviditet så jag ska inte klaga men är trött nu på magen och vill gärna ha bäbisen i famnen istället! Har haft mycket sammandragningar & molvärk senaste veckorna men det är väl inte så konstigt när det är fjärde barnet. Jobbigt är det iallafall! Jag är hemma nu på havandeskapspenning så jag har tid att ligga på soffan, tycker tiden går SÅ sakta nu!!! Känns som en evighet tills det börjar närma sig. De två första killarna är födde i V40+2 och 39+5 och den sista slutade med igångsättning BF+15 så jag har inga förhoppningar att denna lilla kille ska komma innan BF!

• clembke
    Sissij79 skrev 2013-10-04 17:50:21 följande:
    Har oxå BF den 20/11 och börjar med bli väldigt trött på att vara gravid!! Väntar fjärde barnet, har tre pojkar innan 13,11 och 3 år gamla. Vet att även detta blir en liten kille :) Har haft en bra graviditet så jag ska inte klaga men är trött nu på magen och vill gärna ha bäbisen i famnen istället! Har haft mycket sammandragningar & molvärk senaste veckorna men det är väl inte så konstigt när det är fjärde barnet. Jobbigt är det iallafall! Jag är hemma nu på havandeskapspenning så jag har tid att ligga på soffan, tycker tiden går SÅ sakta nu!!! Känns som en evighet tills det börjar närma sig. De två första killarna är födde i V40+2 och 39+5 och den sista slutade med igångsättning BF+15 så jag har inga förhoppningar att denna lilla kille ska komma innan BF!

Ja jag har egentligen haft en lätt graviditet utan några större problem.. kunnat arbeta o vara som vanligt.

Är mest nätterna nu. Även denna natten har varit lätt sömnlös. Låg o tänkte att det är över en månad kvar - jag kommer aldrig orka.

Mina killar är födda på bf+9 o bf+6 så räknar med att gå över även denna gången.

Här ett litet hopp till att det ska sätta igång tidigare pga mkt fostervatten, men med tanke på att jag hade det med dom andra två oxå så är hoppet litet.
  • mother87

Här kunde man sova nästan natten igenom, men det känns ju icke på energin! :/ vaknat med en lättare förskylning oxå :/ sonen fick ju även ögoninflammation ifrån dagis i onsdags, men svullnaden o rodnaden är bättre idag. O så idag regnar det även :/ jag har ju liite liiiite hopp om att den lilla kommer tidigare än bf, men skulle inte förvåna mig om man går tiden ut. Hoppet finns för sonen föddes i v 37. Har oxå haft en bra grav hittills om man jämnför med förra, men nu senaste dagarna har ryggen börjat "ge upp" övre delen är helt slut på nåt vis medans nedre delen känns som ryggskott emellanåt. Vila hjälper inte o vara igång hjälper inte.. Så de e väl det mest tradiga i denna väntan just nu. gnäll dag nr **##** haha...

• clembke
    mother87 skrev 2013-10-05 09:54:16 följande:
    Här kunde man sova nästan natten igenom, men det känns ju icke på energin! :/ vaknat med en lättare förskylning oxå :/ sonen fick ju även ögoninflammation ifrån dagis i onsdags, men svullnaden o rodnaden är bättre idag. O så idag regnar det även :/ jag har ju liite liiiite hopp om att den lilla kommer tidigare än bf, men skulle inte förvåna mig om man går tiden ut. Hoppet finns för sonen föddes i v 37. Har oxå haft en bra grav hittills om man jämnför med förra, men nu senaste dagarna har ryggen börjat "ge upp" övre delen är helt slut på nåt vis medans nedre delen känns som ryggskott emellanåt. Vila hjälper inte o vara igång hjälper inte.. Så de e väl det mest tradiga i denna väntan just nu. gnäll dag nr **##** haha...

Ja här är det oxå skitväder..men har varit ute en sväng på en o gjort lite höstarbete - tagit in utemöbler, rensat land o plockat ner studsmattan. Va marknad idag men hade verken lust el ork att gå fram.

Här oxå åkt på förkylning plus att båda barnen är det o hostiga.

Så hoppas att dom är sugna på att lägga sig i soffan sen o glo på tv.

Känns som om de resterande dagarna kommer att bestå av gnäll... Haha...

Ska försöka komma iväg till Ullared me, men vet inte när. Det sägs vara mkt folk nu i okt. Så kanske ska vänta till första helgen i nov, knappt tre v innan bf. :-P
  • skaviblifyra

Hänger på! Är 50 dagar kvar å är såååååless varit sjukskriven typ sen 12 juni inkl semester... så börjar tröttna på attt ligga hemma. Är hemma pga smärtsamma sammandragningar. Sonen kom 37+6 så hoppaspå ngt liknande! Harvarit en lååååång graviditet men mår nu egentligen bättre efter typ v 30. Från v 7-8 var eet en plågs. Så njuter egentligen mer av grav nu än innan men ja nu är det snartnog ändå ;)

• clembke
    skaviblifyra skrev 2013-10-05 20:51:43 följande:
    Hänger på! Är 50 dagar kvar å är såååååless varit sjukskriven typ sen 12 juni inkl semester... så börjar tröttna på attt ligga hemma. Är hemma pga smärtsamma sammandragningar. Sonen kom 37+6 så hoppaspå ngt liknande! Harvarit en lååååång graviditet men mår nu egentligen bättre efter typ v 30. Från v 7-8 var eet en plågs. Så njuter egentligen mer av grav nu än innan men ja nu är det snartnog ändå ;)

Välkommen.

Oh, hade haft panik i det här läget om jag hade fått vara hemma så tidigt. Räcker att jag går hemma nu.

Fast med tanke på anledningen är det lika bra att vara hemma, men förstår att det har varit en lång grav.

Sammandragningar har jag haft sen v 16-17 men som tur är inga som har gjort ont.

I natt har jag iaf fått sova lite mer, förmodligen för att jag bara hade ett barn jämte mig i sängen ist för två. Inte varit så trångt.

Nu sitter jag o yngsta sonen o kolla på barnprogram medan den stora sonen o deras far ff sover...
Svar på tråden 47 dagar kvar - behöver pepp...