• clembke

47 dagar kvar - behöver pepp...

Väntar vårt tredje barn och har BF 20 nov.
    Har sen innan 2 pojkar på snart 5 år och snart 4 år.

Men nu börjar jag bli rejält trött på att vara gravid. Sova är ju knappt att tänka på. I natt har jag vaknat flera flera gånger. Gör det inte ont i fogarna gör det ont i ryggen. O gör det inte ont i ryggen så har jag den brännanade smärtan under höger revben. (hade likadant med de andra två förutom fogarna) Har ingen rejäl foglossning utan jag kan gå och rör mig normalt under dagarna. Vaknar ett antal gånger per natt för att gå på toa... Alltså det mesta är helt normalt och sånt som kommer i slutet av graviditeten. Men gud vad less jag börjar bli på det. Önskar att nov var här nu så att det var över och jag (vi) får hålla bebisen i famnen ist.
    Gravidhormonerna är ju inte att leka med heller denna gången. Min 5 åring är uppe i sitt värsta trots. Brukar sluta med att både han och jag lipar som småbarn. Samtidigt som dom ser framemot att få ett småsyskon (vad dom säger iaf)

Nån mer som börjar närma sig slutet och är trött på det och vill ha pepp/ge mig pepp...

Kom igen och peppar mig att stå ut den sista biten...   

• Svar på tråden 47 dagar kvar - behöver pepp...
  • clembke
    skaviblifyra skrev 2013-11-06 21:50:24 följande:
    väntar å väntar å väntar på ngt litet tecken men inget...snark längtar juh!

Hela natten har jag drömt om förlossningen. Drömmarna har varit så verkliga att jag nästan har känt värkarna på riktigt. Vaknat o hoppats, men då har det "onda" försvunnit *min önskan om start antar jag*...

Så här har det hållt på hela natten mer el mindre. Drömt, vaknat o blivit lite besviken för att somna om, drömma, vakna o bli besviken.... Pust...

Kan säga att värkarna var så verkliga så man nästan ångrar sig - vad ont det gjorde... *haha*...
  • mother87

Snälla låt det vara på riktigt denna gången! Tog Alvedon vid halv 11 , o haft oregelbundna värkar några timmar nu som Känns! Samtidigt som jag känner att de e nåt som startat så försöker jag intala mig om att de inte är de, känns lite för oregelbundet än så länge. Men har iaf ringt min mamma som tar tåget o kommer senare i eftermiddag. Oavsett är det skönt med sällskap :)

• clembke
    mother87 skrev 2013-11-07 12:38:39 följande:
    Snälla låt det vara på riktigt denna gången! Tog Alvedon vid halv 11 , o haft oregelbundna värkar några timmar nu som Känns! Samtidigt som jag känner att de e nåt som startat så försöker jag intala mig om att de inte är de, känns lite för oregelbundet än så länge. Men har iaf ringt min mamma som tar tåget o kommer senare i eftermiddag. Oavsett är det skönt med sällskap :)

Håller tummarna för dig...

Här som vanligt inte känt nåt än. Iofs startade min första som en blixt från klarblå himmel... Kan ju hoppas på detsamma nu..

Här idag "råkat" handla till bebisen igen. För 400 kr plus att en kompis är i Ullared o handla åt mig... Skulle ju inte köpa mer än...
  • mother87

Kul o handla när man kan :) min mamma är kommen, o gubben är på väg, så ska lämna sonen hos farmor o farfar när han kommit, o sen åka inåt sakta men säkert. Blir bebis inom det närmsta, kan väl tippa på inatt eller imorgon bitti.

• Sissij79

Jisses vad jag blir avundsjuk mother87!! Vad kul då blir det snart bäbis, när hade du BF? Här är allt lugnt med magen tyvärr.... Blir ännu en kväll i soffan :) Skulle tycka det var kul om min förlossning startade med vattenavgång för det första två startade med värkar och den sista med igångsättning, hade varit kul att prova vattenavgångsvarianten denna gång :) Man kan ju önska iallafall. Tänk att veckor kan gå så sakta!

• Sissij79

Shopping är jag oxå väldigt bra på! Behöver inte några saker till bäbisen ändå har jag handlat en hel del :) Är så kul att handla bäbissaker! Har dock inte köpt så mycket julklappar än, tänkte att vi kanske behöver börja med det, vet ju inte när bäbisen kommer och det är väl inte så klokt att gå på stan och julhandla med en nyfödd. Det går ju såklart att handla på nätet oxå om det skulle behövas.

• clembke

De flesta julklapparna är klara. Här lite smått kvar, men vet vad vi ska ha .

Oh fy så avundsjuk jag blir påsig mother... Vill ju oxå nu...

Haha vattenavgång. Ja det är en upplevelse. Speciellt när det blir som på film. Med äldsta sa det verkligen splash här hemma på golvet. Stackars sambon fick gå o skura fostervatten efter mig. O det rann hela tiden sen...

När vi väl kom till bb så var mina byxor så blöta. Kan inte fatta att man kan ha så mkt vatten i magen...

Här det inte kommit igång nu så får det vänta till på lör kväll då vi har kalas för äldsta på lör em. Sen är det fritt fram...

• mother87

Varit inne på förlossningen sedan halv 8, var 5cm öppen för 1 1/2 timme sen. Drygt att ha ont men de e på riktigt iaf.

• Sissij79

Lycka till nu mother87! Jag vill ha en sådan film vattenavgång :) gärna imorgon! Här händer inte ett dugg, men men någon gång ska den ju komma ut! Får väl försöka hitta på lite roliga saker att göra i helgen så tiden går lite fortare! Tyckte tiden gick så superfort fram tills v 34 ca då stannade den av och sedan dess har det gått SÅ sakta! Längtar tills den hemska halsbrännan är borta och att kunna röra sig igen. Sambon jobbar inatt så bäbisen kan ju stanna över natten i magen och sedan komma ut i morgon!

• skaviblifyra
    Sissij79 skrev 2013-11-07 22:27:31 följande:
    Lycka till nu mother87! Jag vill ha en sådan film vattenavgång :) gärna imorgon! Här händer inte ett dugg, men men någon gång ska den ju komma ut! Får väl försöka hitta på lite roliga saker att göra i helgen så tiden går lite fortare! Tyckte tiden gick så superfort fram tills v 34 ca då stannade den av och sedan dess har det gått SÅ sakta! Längtar tills den hemska halsbrännan är borta och att kunna röra sig igen. Sambon jobbar inatt så bäbisen kan ju stanna över natten i magen och sedan komma ut i morgon!
    jag tycker precis tvärtom tiden till v 34 sniglade sig fram. men då hade jag haft smärtsamma sammandragningar av och till från vecka 13 så varit nervös för missfall och förtidig födsel. men nu tycker jag det går riktigt bra framåt. fast vill ha bebis nuuuuuu ändå ;)

v 37+4 idag...
Svar på tråden 47 dagar kvar - behöver pepp...