Inlägg från: mother87 |Visa alla inlägg
  • mother87

47 dagar kvar - behöver pepp...

Jodå har 49 dagar kvar o är även lite less på att dagarna går så sakta nu :/ dom gick såå fort de första 30 veckorna sen skönt allt ner i slowmotion känns det som. Har en busig 3 (snart) åring också :) men som sagt förstår hur du känner!!

• mother87

Gnäll dagar tycker jag vi har full rätt till ;) jag är hemma sedan 2 månader tillbaka. Pga flytt och arbetslöshet. Dock är allt på plats i nya lägenheten så inte så mycket att hitta på med. I princip allt till lilla bebisen är färdigt, väntar bara en madrass till spjälsängen som ska komma nästa vecka så blir den bäddad :) tycker att det är viktigt att ha det klart i tid så man förbereder sonen sakta men säkert :) ja, hösten :/ peppar peppar så har vi än så länge haft ganska fint väder här på Österlen så har ju kunnat vara ute o så, men man känner att man fått en typ av höst och grav Depp på nåt vis, så är liite motivationslös,, speciellt! Med den jäkla sömnsvårigheterna på nätterna, vaknar o somnar vänder o vrider sig, o ja allt obekvämt :/ pip pip i princip ;)

• mother87

Här kunde man sova nästan natten igenom, men det känns ju icke på energin! :/ vaknat med en lättare förskylning oxå :/ sonen fick ju även ögoninflammation ifrån dagis i onsdags, men svullnaden o rodnaden är bättre idag. O så idag regnar det även :/ jag har ju liite liiiite hopp om att den lilla kommer tidigare än bf, men skulle inte förvåna mig om man går tiden ut. Hoppet finns för sonen föddes i v 37. Har oxå haft en bra grav hittills om man jämnför med förra, men nu senaste dagarna har ryggen börjat "ge upp" övre delen är helt slut på nåt vis medans nedre delen känns som ryggskott emellanåt. Vila hjälper inte o vara igång hjälper inte.. Så de e väl det mest tradiga i denna väntan just nu. gnäll dag nr **##** haha...

• mother87

Hej alla mammor :) ett litet tag sedan jagsvarade då jag rök på världens förskylning :/ den hänger ff i med snuva o rethosta. Hosta så mkt förra veckan att jag nog fått en bristning i muskeln i magen, men de gör inte lika ont längre nu. O sedan för den delen har man ju hjärnspöken hela tiden på tecken (som nog inte ens existerar på riktigt!) på att de är på gång, man letar o synar allt! Trots att man bara är i v 35 (34+5) man känner sig förstföderska för man minns inte ett dugg ifrån första grav. Jag kan inte minnas alls vad det var som gjorde att vi åkte in på förlossningen den dan sonen föddes, vet bara att det tog mååånga timmar den dagen innan man fick ont, det var min mamma som sa att vi skulle åka in, bodde med henne då. O nu är man ju helt tids inriktad oxå då det sägs att det går fortare nu, och fadern och mamma då som ska köra o vara med på förlossning bor nästan 1 1/2 timme härifrån plus att det tar ca 40-50 min till förlossningen. Bara hoppas på att det startar dag tid bara för att det är enklast,en kan slå vad om att det ska starta den mest olämpliga tiden på dygnet ;) i övrigt är det ganska lungt, lite värk o pina men inget överdrivet, förutom den hemska halsbrännan jag haft nu sista dagarna!! Horribelt! Speciellt när man vaknar halvt döendes på nätterna o får "sova" sittandes :/ men hur går det för er?? Kram!

• mother87

Jag vill köra utan smärtlindring om det går, med sonen badade jag o drog 3 andetag av lustgasen, vill försöka hålla det där men man vet ju aldrig! :) jag har läst om tens men inte riktigt fattat vad det är, men låter ju bra! Kanske fråga bm om de. Har oxå en liten kille som gillar o smyga sig in o lägga sig hos en men går ju relativt bra nu när man ff e ensam. Tråkigt när barnen e sjuka, då e man nästan själv sjuk :/

• mother87

Hur vet ni om den vänder sig (dum fråga kanske) :-! Min bm har bara sagt att flickan här är fixerad när jag är på koll (gör ont de) o de har hon sagt sen v 28. Sonen fixerade sig oxå där nånstans mellan 28-30. Låter dumt än en gång men vill att det ska vara dax snart! Vill gosa bebis nu, dagarna är såå dryga,, Idag har jag påbörjat BB väskan iaf ;) imorgon ska madrassen till sängen hämtas ut på posten o då ska det bäddas :) men för ovanlighetens skull fick jag sova hela! Natten inte ens ett toa besök. O så har man ju små plockat lite hemma o sorterat o lagt sonens saker där dom ska vara o så efter man lämna sonen på dagis. Känner sig lite slö men ändå pigg för ovanlighetens skull. Så kanske blir o dammsuga här hemma i eftermiddag, vilket man inte pallat alls senaste :P

• mother87

Usch fyy. Lider med dig :/ de e sååå jäkla B att inte få sova! Själv är det rätt ok idag, är hos min farmor o farfar med sonen. Har haft lite kymiga känningar de senaste timmarna lågt ner i ryggen. Inget som gör ont men kommer i vågor på nåt vis :S Svårt att beskriva, men ska bli bjudna på middag här snart innan vi ska hem, så får bli en varm dusch o lite tv tittande ikväll när sonen somnat :)

• mother87

O för ovanlighetens skull är den lilla i magen i nån form av rörelse hela tiden idag ! Brukar bara ha vissa stunder på dan annars, men mer eller mindre non stopp hittills

• mother87

Nix :/ skedde inget mera än en natt med sömn störningar, o vakna upp idag me ögoninflammation o har varit fruktansvärt seg idag,,, men men, bm för vanlig kontroll imorgon och hoppas ju på att inflammationen och den Horribla långdragna förskylningen ger med sig asap! Härligt när man finner det som önskas av barnen :)

• mother87

Allt flöt på hos bm idag. Sfmått på 29 så som hon sa följer jag sakta "min egen lilla kurva". Tul på måndag o bm koll nästa måndag. Känns dryyygt som ni skriver, vill ju se o gosa bebis igår nästan :/ fast man vet att varje dag xtra där inne är bra för dom :) har fortfarande lite värk i mage o rygg som retar mig till o från sedan i helgen, men inget som ändrar karaktär eller ökar *suck* det som varit jobbigt idag är väl att man har en busig mage med gaser och nån typ av känsla i ryggslutet som nerv i kläm eller så på nåt vis. Lättar lite om man står o vickar på höfterna lite men återkommer ju. Känns så B att sitta o pipa över små krämpor, men man börjar, eller Är! Rätt less på det.

Svar på tråden 47 dagar kvar - behöver pepp...