Kan allt besök efter förlossningen ha satt sina spår?
Hej. Tar detta lite kortfattat, blir snart tokig.
Fick barn för 4 månader sedan, innan förlossningen va jag och min sambo bestämd på att INTE ha besök hemma de två första dagarna, för jag visste att jag inte skulle orka. Hade en intensiv förlossning på 36 timmar. Fick stanna kvar tre nätter då de ville ha lite koll på min son och det var sjukhusbesök i en vecka fram o tillbaka (de upptäckte ett litet blåsljud). När vi väl kom hem vet jag inte vad som hände men vi hade besök, i flera dagar...försökte säga nej men tydligen inte tillräckligt bara för jag är rädd att såra..(?!)blir arg på mig själv. Efter ca 1,5 vecka fick jag min första mjölkstockning, blev så dålig att min sambo fick vabba då jag knappt kunde ta hand om mig själv. ÄNDÅ trots feber m.m skulle det komma folk?!(släkt). Där låg jag med hög fdber m.m men vem brydde sig om det när det fanns en liten nyfödd att vara med...typ. Fick sedan en till stockning. Till saken. vi hade besök VARJE dag i lite mer än 4 veckorefter förlossningen. Jag mådde så dåligt över det, Hade en tuff förlossning och även tiff start som mamma, kände inte att någon tog hänsyn alls...idag 4 månader senare är jag väldigt nedstämd,ledsen o stressad. Jag vill inte ha folk hemma, knappt våra egna föräldrar! Jag vill bara vara själv! för jag känner att JAG och MIN nya familj aldrig dick tiden att lära känna varran i lugn o ro, ta hand om oss själva, utan alla andra skulle också vara med o lära känna samtidigt. Kan detta satt sitt spår att jag mår dåligt? att ja inte vill ha folk hemma? har börjat sätta gränser o totalskita i va andra vill/tycker o tänker vad gäller detta. (dålig stavning skriver på mobilen)