• pojkens

Kan allt besök efter förlossningen ha satt sina spår?

jag tycker du ska frösöka stå på dig med besöken, om du mår dåligt är det viktigaste för er familj att du kommer på fötter. Jag hade en depression med första barnet och var konsant trött och ville avra ensam. 
    Kan ni ananrs vara så att det kommer besök och du går undan med bebisen? Sp kan han få vara social en stund?

hoppas du får hjälp.  

• pojkens
    matildabt skrev 2013-10-29 14:54:11 följande:

Berodde din depression på liknande upplevelse?
    Precis, konstant trött och vill vara ensam är en perfekt förklaring. Går ibland även undan när det är folk hemma för jag inte vill umgås med någon. Lite som en rädsla för att träffa andra :S 
    min depression berodde nog på en blandning av orsaker. dels att jag jobbade fortfarnde när vår son kom, och hade alltdså inte vilat upp mig alls utan var superstressad. Sen var förlossningen dramatisk, jag förlorade massa blod och min son andades inte. blev hemskickade efgter 3 dagar men inlagda dagen efter pga svår gulsot på sonen och var kvar en vecka till. så det var mycket turbulent och ingen sömn och en chock för mig. 

Det är viktigt att lyssna på kroppen och hur man känner! för att du ska må bra och din familj ska må bra. Hoppas ni kan ta det lite lugnt!  
Svar på tråden Kan allt besök efter förlossningen ha satt sina spår?