• Jayt

IVF hösten 2013 - Äntligen plus!

Foglossningsbälte är det som underlättar för mig. Men som idag så spelar det nästan ingen roll vad jag gör, det gör ont iaf.
    Vad jobbigt att du både har ont och kräks! Du får tänka på att det inte är långt kvar nu!

• Jayt

Nellang, jag känner igen mig lite i det du skriver. Jag har lite svårt att acceptera att jag Inte har samma ork som innan, kör på 120 och sen framåt eftermiddagen och kvällen är jag helt slut. Jag måste lära mig att jag inte kan göra allt som förut.

Ja vem är först ut?

Själv går jag bara och räknar ner till att jag får gå hem med grav.penning, 6 juni är sista dagen!

• Jayt

Mikis ska du gå så tidigt? Trodde du också skulle gå den 6e. Eller har du kanske tagit sem.?

• Jayt

Mikispikis, vad konstigt, men skönt för dig :)
    Det kanske har med sjukskrivningen som du säger.
    Hur kommer du göra när grav.penningen är slut, kmr du börja ta av föräldrardagarna då? Jag funderar på att ta ut semester för att spara på föräldrardagarna.

Eilieme87, vad spännande, nu är det verkligen inte långt kvar!

• Jayt

Jag vet en tjej som är gravid hos oss men det var ganska tidigt när hon berättade så det är nog bara jag som vet.

Jag har inte ens tänkt tanken på att vara sjuk dom dagarna, man förlorar ju en massa pengar på det haha.

Vet ni hur det är med semester när man är förändraledig, får man nya dagar?

Jag hade en period då jag fick en massa kommentarer om magen hela tiden. Det började ju synas så tidigt på mig och magen växte så varenda människa jag träffade reagerade på den, det var ett jävla tjat om tvillingar och att dom kan gömma sig. Allt tjat fick mig att känna mig onormal stor, jag älskade ju magen eftersom jag så länge väntat på att få en gravidmage.

Sen har jag fått höra av dn äldre kollega att foglossning fanns inte på hennes tid, det är något som är modernt. Jag upplever att hon inte har något som helst förståelse för att jag faktiskt inte kan göra vissa saker, eller att vissa arbetsställning är jättepåfrestande.

• Jayt

Mikis, ja det är sant, finns roligare dagar att lägga semestern på. Ska kolla lite med min chef och se hur jag gör. Föräldrardagarna har jag iaf ingen lust att ta av.

Jag tror att foglossning alltid har funnits men man kanske inte visste vad det var, man hade kanske ont men det fanns inget namn på det.

Mirabell, tack för lite mer info. Ska ringa till lön och höra lite med dom.

• Jayt

My vad skönt att vändningsförsöket gick bra. Hoppas bebis inte vänder sig igen.

Mirabell, det jag har börjat säga när folk säger "oj vad stor mage du har" ja, visst är den? Och jag älskar det! Då säger de flesta så mycket mer.

Gyttjegrisen, hahaha ätit en kanin

• Jayt

Mikis, vi kommer definitivt att berätta. Jag ser ingen anledning till att inte göra det. Jag tycker det är en så häftig grej, att man faktiskt kan få den underbara hjälpen. Det finns tom barnböcker som handlar om hur ett barn blir till via ivf. Jag har även haft tankar på att köpa en napp där det står"made in lab"

Svar på tråden IVF hösten 2013 - Äntligen plus!